Harde buiken en benauwd gevoel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvS, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hallo,

Ik vraag me iets af. Ik heb vannacht heel weinig geslapen omdat ik me constant zo benauwd voelde. Nu zit ik lekker een beetje te niksen op de bank, maar heb het nog steeds benauwd en heb net twee keer uit het niets aan harde buik gevoeld.
    Ik heb verder geen pijn, en ik voel de kleine ook gewoon bewegen tussendoor, maar ik vind het zo raar, omdat ik dacht dat harde buiken betekenden dat je teveel gedaan had..? En ik heb behalve ontbijten echt nog niets uitgevoerd vandaag :)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder, je baarmoeder moet af en toe oefenen om samen te trekken omdat het een grote spier is. Nu het word uitgerekt merk je de harde buiken meer op. Ook een niet zwangere baarmoeder trekt zo'n 9 keer per dag samen.
    Vaak als de harde buiken 's avonds of 'snachts komen en ze zijn onprettig kan dat een teken zijn, dat je teveel hebt gedaan die dag.
    Het benauwde gevoel kan samen gaan met een harde buik maar ook zonder harde buik optreden. Je baarmoeder duwt je organen steeds meer opzij door de groei. daardoor komen ook je longen iets in de verdrukking en dat ga je merken.

Imke

Deel Deze Pagina