He, Zoals de titel al zegt kan je eigenlijk gewoon normaal tampons gebruiken in mijn geval nu 5 weken na mijn bevalling omdat het vam binnen misschein nog niet helemaal heel is ofzo? Ik heb echt een hekel aan maandverband en helemaal nu met dit warme weer. Groetjes, Mamalous
Ik ben ingeknipt en was dus gehecht. Helaas voelde ik die hechting erg goed wanneer ik een tampon inbracht dus ik heb de eerste tijd geen tampon gebruikt. Het lijkt me dat het geen kwaad kan zolang jij geen last meer hebt van jouw vagina. Voor de zekerheid zou ik wel vaker verwisselen ivm bacteriën. Anders bel je jouw vk toch even om te vragen? Dan weet je het zeker.
Als het nog 'kraamvloed' is kun je beter geen tampons gebruiken; bij een normale menstruatie lijkt mij dat het wel kan. Al vind ik 5 weken na bevalling wel erg snel (maar bij mij duurde het vloeien alleen al 7 weken...). Ik vond het bij mijn eerste menstruatie (13 weken na bevalling) vervelend om tampons in te brengen; net alsof het qua vorm niet meer klopte. Het lijkt mij een goed idee om het met je vk te overleggen; waarschijnlijk heb je het nagesprek binnenkort?
Ik vloei echt al ruim 2 weken niet meer en dit is ook echt anders, had 1 dag voor de start ook weer mijn klassieke hoofdpijn dus voelde hem al aankomen. Volgende week heb ik mijn controleafspraak zal het dan eens overleggen.
huh echt waar? door de bv ben ik nu pas voor het eerst ongesteld geworden, telt die regel dan ook? ben benieuwd..
Ik vloeide ook niet zo lang, 4 weken maar. Toch was het bij de eerste twee menstruaties niet prettig om tampons te gebruiken. Waarschijnlijk door de knip en hechtingen. Pas bij de derde ronde voelde het weer als vertrouwd. Ik kan je best begrijpen dat je nu geen maandverband wilt gebruiken, heb er zelf ook een pest in. En inderdaad, vooral met dit warme weer!!!
ik heb altijd na bevallingen weer tampons gebruikt bij menstruatie... heb ook nooit gehoord dat het niet mocht. Alleen bij kraamvloed word het afgeraden door HA en VK