Vallen tijdens de eerste weken van de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door amiek, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Kan iemand me vertellen of het kwaad kan als je tijdens een van de eerste weken van de zwangersschap een flinke smak maakt van een anderhalve meter hoogte? Ik heb begrepen dat vruchtwater een kindje goed beschermd, maar hoe zit dat met een vruchtje dat pas net zit ingenesteld?

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Niks aan de hand, alles zit nog veilig achter je schaambeen!

Angelina

3. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    @angelina

Hartstikke bedankt voor de reactie, dat is dan alvast een hele geruststelling!

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ben je gevallen dan? Hopelijk niks beschadigt verder!

5. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    @miekie82

Ja ik ben van mij paard gevallen. Ik werd flink gelanceerd en maakte best een stevige smak bij het neerkomen. Ben voornamelijk op mijn been terecht gekomen en daar heb ik een spier in opgerekt. De volgende dag had ik overal spierpijn en ook in mijn buik!

Ben in ieder geval wel wat opgelucht dat het waarschijnlijk niet al teveel kwaad kan!

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Maak je geen zorgen, alles zit nu nog veilig!

Succes in ieder geval met de rest van je zwangerschap! ( en je spierpijn :D )

Angelina

7. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Hoi hoi

Ik ben nu in mijn zwangerschap al 2 keer van de trap gevallen :oops: . Hoe krijg je het voor elkaar he? Maar er was niks aan de hand, behalve dat ik een hele blauwe kont had en giga spierpijn. maar dat hoort er eenmaal bij.
    Alleen als je op je buik valt dan zou ik toch maar naar de verloskundige of gynaecoloog gaan.

Mvg,
    Allyssa

8. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Ben met ongeveer 5/6 weken zwangerschap (wist het toen nog niet) van mijn paard gevallen, ook met een beste smak. Niks aan de hand! Heb het toen zowel aan de dokter als aan degene die een echo maakte (termijnecho) gevraagd.

9. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Het vruchtje zit indd veilig, maar toch wordt er afgeraden om sporten te doen waarbij je hard kan vallen of in ieder geval voorzichtig daarmee te zijn.. en das niet voor niets lijkt mij.. Zou dus toch voor de zekerheid wel even naar de dok/vk/gyn gaan..

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben ook in de 7e week gevallen, zachtjes op het gras, ik schrok el maar heb me er niet druk om gemaakt.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Oef, dat is schrikken. Ik rijd al vanaf het begin niet meer op mijn paard, maar ik ben ook een schijterd hoor.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    voorkomen is beter dan genezen Daphne :)

ik zou het risico ook niet durven lopen als ik wist dat ik zwanger was en dan nog op een paard te klimmen

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik moet wel even zeggen dat ik met 26 weken haar nog heb uitgestapt, maar dat is de enige keer dat ik er nog op ben gegaan. Ze was goed gereden en ze is heel braaf. Verder heeft mijn bijrijdster ernaast gelopen, met haar hand om de teugels. Ik miste het zoooo erg. Maar achteraf niet zo heel slim, het blijven dieren en ze kunnen altijd schrikken.

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja pcies ook al zijn ze nog zo lief en zijn ze te vertrouwen

blijft een risico wat je neemt op erop te klimmen

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb op een van mijn paarden vanaf het moment dat ik zwanger was niet meer gereden, op de ander heb ik doorgereden tot 4-5 maanden geloof ik. Wilde wel langer, maar kon het gewoon niet meer, en scheurde ook nog eens uit mijn rijbroek :rolleyes: .

Afijn, ik was ongeveer een maand of 3 zwanger toen ik in een situatie kwam waarbij ik mezelf zonder erbij na te denken van mijn paard heb laten vallen. Gelukkig is er niets gebeurd, maar zo zie je maar ;)

Deel Deze Pagina