Onzeker over cyclus Mirenaspiraal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anietje, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hoihoi verloskundigen,

ongeveer een maand geleden heb ik ook een vraag aan jullie gesteld over het vloeien na plaatsen van het mirenaspiraaltje. Op advies moest ik toch naar de huisarts gaan omdat het bloedverlies erg ruim en lang aanhield. Zo gezegd zo gedaan en ik kreeg een hormonaal medicijn "Provera" genaamd. Nu heb ik die geslikt en zoals in de bijsluiter stond, 3 dagen na het stoppen met Provera kwam de bloeding. (tijdens het slikken bleef ik alleen oud bloedverlies verlizen) Nu ben ik vanaf 1 maart aan het bloeden en het is inmiddels ook bruinverlies geworden, maar nu krijg ik klachten als ongipijn. Zowel links als rechts enorme pijnscheuten en het gevoel ongesteld te moeten worden. Mag ik deze bloeding, veroorzaakt door Provera, ook als ongesteldheid beschouwen of niet. Zo niet dan wordt ik dus waarschijnlijk binnenkort ongesteld ( :( ben al lang aan het rommelen dan) en zo ja waar komen deze ongesteldheidspijnjtes dan vandaan.

alvast bedankt voor het antwoord.

groetjs Anita

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Anita,

je weet niet zeker of je nu ongesteld gaat worden, sommige vrouwen worden namelijk helemaal niet ongesteld met de mirena, anderen wel, maar lang niet altijd regelmatig. als je continue bloed blijft verliezen en je hebt veel pijnklachten moet je je afvragen of de mirena voor jou geschikt is. Ik zou overleggen met je husiarts of gynaecoloog ( ik weet niet wie hem geplaatst heeft) hoe lang je het de tijd wilt geven. Je mag het natuurlijk helemaal zelf weten, maar altijd bloedverlies en pijn lijkt mij niet prettig.

Mirjam

Deel Deze Pagina