Hallo, Ik ben nu 37+1 dagen zwanger. Afgelopen dinsdag was ik bij de gyn en daar hebben ze (zoals bij elk bezoek) mijn buik opgemeten. Deze was 33 cm. Toen ik vorige week bij de gyn was was mijn buik ook 33 cm en die week ervoor bij de verloskundige ook 33 cm, dit betekend dus dat mijn buik al 2 weken niet meer groeit. Ik gaf dit aan (wat ik opzich al een beetje raar vond dat ik dit moest opmerken en de leerling, in dit geval, dat niet deed) en na overleg met de gyn moet ik a.s. maandag terug komen voor een groei echo omdat de baby ook wat klein aan voelt. Maar toen ik thuis was ben ik toch mijn kaart even gaan bekijken en zag dat ik 2 weken voor de laatste keer bij de verloskundige (dus 4 weken geleden) een buik van 34 cm had en 2 weken daarvoor (dus 6 weken geleden) 32 cm! Wat dus volgens mij inhoudt dat mijn buik in 6 weken maar 1 cm gegroeit is! Toen ik in het ziekenhuis was was ik zo met stomheid geslagen dat het eigenlijk niet in mij op kwam om verdere tekst en uitleg te vragen, maar ik begin mij nu toch af te vragen wat dit kan betekenen? In mijn ogen is het niet echt goed...? Vandaar dat ik de vraag ook hier vraag, wil ook niet meteen een drama maken maar ben toch wel een beetje ongerust! Liefs sassa
hoi, je buik is niet gestopt met groeien hoor. Je moet je niet teveel aantrekken van die centimeters alleen, iedereen meet weer anders en dat kan verschil geven. Bovendien daalt het kindje ook in dus zijn de centimeters vanaf de indaling niet meer zo betrouwbaar. Het is meer ons gevoel waar we op af gaan als we vermoeden dat de baby iets aan de kleine kant is, blijkbaar valt dat nogal mee anders hadden ze wel direct een groei-echo laten maken. Maak je dus geen zorgen! Mirjam