Hoi, Ik ben nu bijna 19 weken geleden bevallen. Tijdens mijn zwangerschap begon mijn zicht slechter te worden en wijdde dit aan de hormonen. Maar nu (dus bijna 19 weken later) heb ik er nog steeds last van. Iemand ervaring? Hoelang kan t duren tot m'n normale zicht weer terug is? Komt het überhaupt terug? Afwachten of toch naar de huisarts? Alvast bedankt!
Hier is het nooit meer teruggekomen en ik ben dus aan een bril en lenzen gegaan. Had ik achteraf gewoon eerder moeten doen, maar ik hoopte aldoor dat het nog bij zou trekken na de bevalling en de borstvoedingsperiode.
Bedankt voor je berichtje! Jij zegt dus: naar de huisarts gaan. Beter ga ik dan maar voor de zekerheid. Kan in ieder geval geen kwaad!
Ik heb van mezelf al slechte ogen mar na de bevalling heb ik maanden lang slecht zicht gehad (met lenzen of bril waar ik normaal goed mee zag). Ik zag voornamelijk heel wazig. Mijn opticien zei dat dit echt 3mnd kan duren nadat je stopt met bv en bij sommigen langer.
Bij mij is het ook nooit meer terug gekomen. 5 maanden na mijn bevalling heb ik mijn ogen op laten meten en nu een bril. Ogen opmeten kun je gewoon bij de opticien laten doen, daar hoef je niet voor naar de huisarts. Het scheelde mij enorm veel hoofdpijn!
Het begon mij te storen en daarom maakte ik een afspraak bij de opticien. Een huisarts kan er niet zoveel mee. Bij mij was het wel wat langer na de bevalling (zo'n 2 jaar) en een halfjaar na het stoppen met borstvoeding. Daarvoor ook borstvoeding gegeven en zwanger geweest (2e kindje kreeg tijdens de zwangerschap van de 3e nog borstvoeding). Maar in die tijd is het echt helemaal niets bijgetrokken. Van een perfect zicht ben ik in een kleine 4 jaar tijd met 2 zwangerschappen en borstvoedingsperiodes naar -1 gegaan. Niet schokkend, maar voor mij was het toch wel een dingetje haha. Ach, ik zie nu weer haarscherp met bril of lenzen