stuitligging bijna 31.5 week

Discussion in 'Zwangerschap' started by 2011anoniem, Nov 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje785

Apr 10, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 38 weken zwanger en helaas is de versie het draaien niet gelukt bij de 37 weken. Ik ga voor een keizersnee. Het is voor mij de eerste en heb geen zin in uren puffen en pijn en dan alsnog een keizersnee.

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik ben nu 33 + zwanger en toevallig afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest omdat ik de baby erg rustig vond en amper leven voelde. Aan de CTG bleek er 'uiteraard' niks aan de hand en dit werd bevestigd door een echo. Wat wel te zien was op de echo, is dat de kleine heel onvoordelig ligt ( en daarom voelde ik 'm ook minder ). Met 28 weken lag hij met zijn koppie naar beneden, bijna in het midden op het bekken, ruggetje omhoog... Ideaal. Maar nu... Dwars en met zijn gezicht omhoog. Dus dubbel gedraaid.
    Voor mijn gevoel ligt hij redelijk 'vast', met zijn hoofdje net onder mijn ribben...
    De gyn had het al over een vroege draaipoging in de hoop dat hij zo zou blijven liggen, maar ze zei ook dat de kans groot is dat hij dan weer terugdraait. Anders wordt het wachten op spontaan draaien of anders een draaipoging in het ziekenhuis over een paar weken.

Ik hoop natuurlijk op wat meewerking van de kleine zelf ;). We wachten het even af!

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn oudste lag tot 37 weken gewoon lekker in dwars! Toen naar stuit gedraaid en met 38,5 lag hij goed.

Met 32 weken kunnen ze nog alle kanten op hoor!

4. hinghtqueen

Nov 13, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren was mijn kleine zo druk en aan het duuwen, deed echt pijn aan mijn hele buik. Volgens mij is hij gedraaid van stuit naar hoofdje in de bekken. Heb in eens veel meer ruimte onder mijn ribben, maar voel wel een puntig bobbel net onder mijn maag. Zou hij nu goed liggen? Iemand een idee???

ben nu bijna 33 weken zwanger en hoop dat hij goed is goed is gaan liggen daar binnen.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn kleine meid lag tot 36 weken lekker in een stuit. Toen is ze eindelijk gedraaid, maar met 38 weken lag mevrouw weer in een stuit. Kon kiezen voor keizersnede, of draaipoging. Heb beide niet gekozen, maar gewacht tot ze zelf nog ging draaien. En dat deed ze ook met 39 weken lag ze weer mooi na beneden, heb wel op de kop gestaan van haar draaipoging, voelde net of ik alle kanten aan het uitscheuren was, maar goed. Vraag me niet hoe ze het allemaal heeft gedaan, want echt klein was ze niet, maar schijnbaar was ze toch lenig genoeg om in alle bochten te liggen. Tijdens de bevalling draaide mevrouw ook weer, toen heeft de vk haar gedraaid van binnen "auw auw" En nog kwam ze eruit als een sterrenkijker hihi.....Echt een dwarbommel, maar dat kan ze nu nog wel zijn hihi......

6. Charlie

Charlie Actief lid

Dec 7, 2012
    454
    1
    16
    Mijn dochter lag ook in een stuit en wilde absoluut niet terugdraaien, volgens mij al vanaf 29 weken. Met 36 wk heeft de GYN nog en draaipoging gedaan (au) maar ze schoot telkens terug.
    Uiteindelijk is ze met 39+3 gehaald d.m.v. een keizersnee.
    Dit is inmiddels al bijna 11 jaar geleden dus ik ben benieuwd of deze baby wel goed gaat liggen ;)

Share This Page