Dag meiden, weten jullie (nog) wat jullie hcg waarden op 7-8-9 weken waren? Ik zit nu in week 8 en heb woensdag getest, deze waren ongeveer 64.500. Ik ben nog altijd ongerust omdat ik tot nu toe alleen gevoelige borsten heb (niet altijd). Volgende week donderdag pas een echo.. duurt een eeuwigheid. Ik voel me totaal niet zwanger
Hey @AniS Je vraag kan ik alleen met een standaard tabel beantwoorden waaruit blijkt dat je prima binnen de gemiddeldes zit, zelf heb ik nooit Hcg laten prikken op die termijn https://www.oudersvannu.nl/zwanger/zwangerschapssymptomen/hcg-zwangerschapshormoon/ Wel kan ik je een geruststelling geven: als je lichaam gevoelig zou zijn aan Hcg, dan zou je met zo'n waarde zeker symptomen hebben! Het feit dat jij zo weinig of geen symptomen hebt heeft dus niks te maken met te weinig Hcg, maar met het feit dat jouw lichaam er niet gevoelig van is. Ik begrijp als geen ander hoe stresserend dat eerste trimester kan zijn, maar probeer er juist van te genieten dat je geen kwaaltjes hebt! Je bent bij de Lucky few
Wat @Pinkie88 zegt, je hebt geen gekke waardes. Trouwens veel van de kwaaltjes komen ook van de progesteron en op al die hormonen reageert ieder persoon weer anders. De één kan nog geen bh verdragen door pijnlijke borsten, de ander geeft zelfs nog een ander kind de borst. De één hangt de hele dag boven de wc van de misselijkheid, de ander eet alles wat los en vast zit. De één kan haar ogen nauwelijks open houden, de ander rent de marathon. Je kunt altijd de verloskundige bellen en je zorgen delen. Aangeven dat je je zorgen maakt en er niet van kunt slapen. Wie weet mag je dan eerder langs komen?
Adem in en adem uit, je kunt geluk niet afdwingen helaas. Dat je de pan uit stesst gaat het echt niet beter maken. Probeer jezelf tot de echo vol te plannen met leuke dingetjes. Zoek een hoop afleiding, dan heb je geen tijd om je zorgen te maken. Klachten gaan op en af en zeggen totaal niets over een gezonde zw. Ik had meer klachten bij zwangerschappen die niets werden dan bij deze zw. Plus je voelt jezelf 5 min opgelucht na een goede echo en dan begint de stress weer. Dat blijft zo je hele leven We hebben niet voor niets allemaal een facelift nodig als we ouder worden en hele potten verf om ons haar op kleur te houden XD
Hcg waarden zijn na een week of 8 minder betrouwbaar. Ze stijgen minder hard en kunnen zelfs afnemen. Ik had met 5.5 een hcg van 13.768. Bij mijn dochter zat ik met 6.4 op 91.000.. toen was ik met 7.4 zo misselijk dat ik aan de medicijnen gegaan ben. Nu ook prima waarden alleen geen symptomen. Ik kan je morgen vertellen of dit betekend dat t niet goed zit. Maar mn hcg waarden zijn afgelopen weken perfect gestegen.