Stuitligging en bijkomende zaken

Discussie in 'De bevalling' gestart door famke89, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hi,
    Ik heb de draaipoging gehad, helaas niet gelukt. Het viel best mee, en hartslag baby was na afloop hetzelfde als ervoor. Ze stoppen direct als je teveel pijn hebt, als ze merken dat het geen zin heeft of als de hartslag van de baby verandert. Maar het is wel vrij intens allemaal.
    Ik snap heel goed de keuze voor een Ks. Heel fijn dat je eruit bent ook. Sowieso een keuze maken geeft rust.
    Ikzelf kies voor de stuitbevalling met een ruggenprik (zodat ik klaar ben voor Evt. de OK), nog meer mensen die daarvoor gaan?

Succes allemaal

2. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Jammer dat het niet gelukt is Marytje!

Dapper dat je voor de stuitbevalling gaat! Hoewel ik ook heel goed snap dat je geen keizersnede wilt. Als ons eerste kindje niet zo groot was geweest en als die bevalling wat soepeler verlopen was, was ik misschien ook wel voor de stuitbevalling gegaan.
    Ben ook wel benieuwd of er meerdere daarvoor kiezen.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Maar je hebt wel een keuze toch?

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja, ik ben benieuwd hoe of wat.
    Eerst die echo maar afwachten.
    Maar hier weinig begrip uit de omgeving als ik zeg dat niet te willen.
    Vinden ze rare reden.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Is dat ook nog een optie dan??

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Absoluut! Als jij geen draaipoging wilt, dan laat je die niet doen. Ook een stuitbevalling is een keuze.
    Ik heb voor een ks gekozen, geen versie laten doen.

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Zeker is dat een optie ;) maar lees wel veel op internet dat t dan alsnog een KS wordt.. moet je van 2 dingen herstellen.. weet niet of ik dat wel aantrekkelijk vind ;)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jazeker ;)

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Sorry voor dat dubbele quoten hoor, krijg op mn tel het niet anders voor elkaar.

Haha ja daar heb je ook een punt waar ik ook over nadenk.
    Een stuitbevalling zou ik, met goede begeleiding, ook nog een optie vinden maar als het dan niet goed gaat wordt het een ks.
    Dan heb je dus aan 2 kanten toestanden ...
    Ook niet echt wat..

Maar hoe zou dat in zijn werk gaan doen, bevallen met ruggenprik?

En fijn te horen dat je dus wel echt zelf een keuze hebt, de vk deed het overkomen alsof een draaipoging er gewoon bij hoorde.

10. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik heb morgen een draaipoging. De kleine ligt bij mij al vanaf week 24 in stuit en is nog nooit echt anders gaan liggen. We kregen van de gyn wel een keuze of we het willen doen. Ze gaf namelijk heel eerlijk aan dat er een hele kleine kans is dat de baby meteen gehaald moet worden. Vandaar dat de keus volledig bij onszelf ligt. We doen ook maar 1 draaipoging, als het niet lukt of uk draait terug dan gaan we voor een ks.
    ik zal wel laten horen of het gelukt is.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies wat ik wilde zeggen siepie, ze doen alsof het een logische volgende stap is een draaipoging.

Maar lees je goed in wat de risico's zijn kwa stuitbevalling, ik persoonlijk van die toch heftig.

12. Lovelybaby87

29 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een mislukte versie gehad. Was best pijnlijk maar ik vond het wel te doen. Ik heb me ks nu gepland dus aan het aftellen. Ga dinsdag wel aan de gyn vragen of het mogelijk is als de bevalling spontaan eerder begint of het dan mogelijk is om eerst een stuitbevalling te proberen. Mocht het dan niet gaan dan wordt het alsnog een ks. Zelf vind ik het geen fijn idee dat een stuitbevalling spontaan begint en dat je gelijk moet gaan liggen omdat ze niet weten hoe je kindje op dat momentligt.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja heb er al wel wat over gelezen ja.
    Maar probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn omdat de kans er natuurlijk ook nog is dat ze zelf nog spontaan draait.
    #positief denken haha#

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Nog één nachtje slapen dan weet ik ook meer!

Maar pff hele avond rommeld mijn buik al.. heb steeds harde buiken en pijnlijke krampen.. niet regelmatig ofzo.. maar valt wel op ;).. vraag me af of het (onbewuste) spanning is voor morgen of toch.....

Zo eerst maar op bed, zie wel wat de nacht brengt!

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Misschien probeert je baby wel te draaien Famke :)

Succes morgen!

16. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Woah.. ben toch best beetje zenuwachtig! En veel te vroeg wakker haha.. nouja die slaap halen we wel weer in ;) kindje ligt volgens mij nog steeds t zelfde!.. Hebben om half 12 afspraak.. jullie horen vanmiddag van me! :)

17. jufkee

jufkee Lid

25 feb 2013
    31
    0
    0
    juf
    Spannend!

Onze baby lag ook in stuit, vanaf 30 weken. Met 34 weken moxa geprobeerd. Dit zorgde wel voor heel veel beweging, wat erg leuk was, maar niet voor het daadwerkelijke draaien.

Mijn placenta ligt ook tegen mijn buik, maar we hebben bij 36,6 een versie geprobeerd in het mcl leeuwarden, en dit is gelukt.
    Was zoooo enorm opgelucht, want ik wil heel graag thuis bevallen. Die mogelijkheid is er nu weer en dit zorgt voor heel veel rust in mijn hoofd. Ik kon ook alleen nog maar denken aan stuitbevallingen en keizersneden, en bevallen in het ziekenhuis.

De versie voelt niet heel erg fijn, maar zoals je zegt ben je een nuchtere Fries, dus dat komt vast goed, even doorzetten. Eerst kom je een half uur aan de scan en houden ze het hartje in de gaten, vervolgens maken ze een echo, gaan ze proberen te draaien. Het kontje van onze baby lag ook al diep in het bekken, maar hebben ze er als het ware uitgeschept. De andere vk duwde het hoofdje en zo kwam de baby langzaam dwars te liggen en gleed het laatste stukje vanzelf goed, met het hoofd naar beneden. Toen weer gelijk een echo en aan de scan en in kleermakerszit op bed zitten zodat het hoofd kan indalen. Als ze draaien voel je vooral de handen van de vk diep in je buik duwen, dit voelt niet heel prettig, maar is het zeker wel waard. Na de tijd was het ook nog wel wat gevoelig. De baby bewoog gelijk alweer lekker veel.
    Als alles goed lijkt zo ik het altijd proberen, wie weet lukt het.

Onze baby was daarna vrij snel ingedaald en nu is het afwachten wanneer hij/zij komt.

Succes!

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Nou het lag nog lekker in stuit.. mijn placenta bleek nu meer aan de zijkant te zitten.. gyn had geen enkele twijfel om draaien niet te doen.. dus nu afspraak staan voor woensdag! Ben benieuwd ;) gezien onze kleine hele zs al lekker eigenwijs is ben ik benieuwd of het gaat lukken! Maar goed, thuis bevallen lijkt me nog steeds beter dan een ks ;)

19. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Spannend Famke, alvast veel succes!

Ik mag morgen weer op controle, maar ik voel haar nog steeds hetzelfde liggen, geloof er ook niet meer in dat ze nog zelf zal draaien. Bij ons heeft de moxa dus jammer genoeg niet gewerkt.

20. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik heb vanmiddag de draaipoging gehad. Eerst 2 uur aan de ctg, de gyn moest naar een spoedgeval, en daarna de echo en de poging voor het draaien. Na een aantal minuten hebben we hde poging laten stopppen. De pijn was ondertussen niet meer te doen. Ik onderga liever nog een punctie dan dit.

Deel Deze Pagina