Stuitligging en bijkomende zaken

Discussie in 'De bevalling' gestart door famke89, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik had ook met 35.3 liggingsecho.. direct door gestuurd.. maar door hemelvaart kon ik afgelopen maandag voor t eerst terecht met 36.2 en met 36.4 draaiing gehad.. moet sowieso tussen 36 en 37e week zei gyn.. denk dat jij ook direct verwijzing krijgt.. maar qua dag/datum wanneer je moet is het nog wel ff afhankelijk wanneer de gyn plek heeft!

2. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Btw.. mijn buik voelt wel wat beurs nu.. vooral boven kant bij mijn ribben.. niet erg vervelend maar het is wel aanwezig..

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tnx.
    Vervelend dat je nu toch beurs bent!

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Siepie, ik weet het niet, was al bij de gyn. Maar ik denk idd ook zo tussen de 36 en 37 wkn.

He vervelend Famke! Lekker even rustig aan doen.

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een kindje wat in stuit ligt. heeft goed gelegen tot week 31 en is toen gedraaid. Ik moest mijn liggingsecho vervroegen van de vk zodat ze nog voldoende tijd hadden voor doorverwijzing naar het ziekenhuis. Hopelijk is de kleine dinsdag gedraaid maar zoals ik het nu voel ligt hij nog steeds met zijn hoofdje boven.

Famke wat vervelend van het beurse gevoel

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Gyn zei gister ook nog tegen mij dat in de overdracht van vk stond dat kindje steeds goed gelegen had.. wat ik overigens erg vreemd vind.. ze zeiden tegen mij steeds dat ze t niet goed konden voelen omdat ik nog zulke sterke buikspieren heb.. verder is het ook nooit benoemd.. maar goed..

Enne qua beursheid.. tsja iets vervelend.. maar overleef t wel :D

7. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hier vandaag goed nieuws.. Kindje is (ondanks mislukte draaipoging vorige week vrijdag) nu vanzelf omgedraaid (bij 37.5 weken)! Blij!!!!!!!!!!!! Het kan dus meiden!!!!

Overigens dacht ze op de tast dat het stuit was, maar gelukkig krijg ik ook altijd echos... Ze kunnen er met voelen dus weleens naast zitten!!!!

@wondertje.. Je beebje heeft nog tijd. Mijne lag dwars tot week 34 (gyn heeft zich hier ook nooit over opgewonden), draaide toen naar hoofd, toen naar stuit en nu in week 37 weer naar hoofdligging.

@Famke, jammer dat de draaiing mislukt is. Maar wie weet heeft het toch iets in gang gezet en heeft beebje toch ergens door dat er gedraaid moet worden... Zoals je ziet kan het dus.... Ik duim voor je meid! Sterkte met de beurse plekken.

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Wat fijn Marytje! :)

Met voelen weten ze het soms niet echt zeker idd, vorige keer twijfelde de gyn ook bij mij en is er toch ff snel een echo gemaakt. Toch weer even snel het kindje gezien :)

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    @Marytje.. ik denk niet dat onze kleine nog uit zichzelf gaat draaien.. hij/zij heeft niet heel veel ruimte meer.. ligt qua lengte nogal voor op gemiddeld, zit nml al bijna op 40 wkn qua lengte.. niet qua gewicht.. maar manlief en ik zijn beide ook lang..dus verbaasd ons dat niks :)

Zo meteen weer afspraak in t ziekenhuis.. vandaag met Anesthesist en OK Planning.. nouja het houd je iig van de straat ;) maar heb als het goed is straks dus ook een datum! Wel gek idee ;)

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Jammer Famke.
    Maar idd fijn dat je straks een definitieve datum hebt. Ik moet eerlijk bekennen dat de onzekerheid van het niet weten wanneer ze komt (en hoe.. Recht of stuit ;)) me nu en dan gek maakt en uit mijn slaap houdt!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn dochter is met 37 weken gedraaid middels een versie. Dat zijn geen grapjes. Mislukte 2 keer en de derde keer achterover geprobeerd en toen is het gelukt. Ook placenta voor trouwens. Maar man wat deed dat zeer.

Ik vind het wel apart dat er steeds over de risico's van een versie wordt gesproken maar dat een ks nog grotere risico's met zich meebrengt, hoor je niemand over.

Ik duim iig dat alle kiddo's gewoon nog draaien!

12. wondertje1985

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @marytje ik weet dat de kleine nog tijd heeft. Maar mijn andere 2 kindjes lagen met deze termijn allang goed en zelfs al ingedaald en vast. Hij ligt nu ook nog steeds in stuit dinsdag hebben we de liggingsecho ben benieuwd of dat hij dan toch is gedraaid

13. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    De gyn had t voornamelijk over de risico's van de ks en niet van de versie.. ;) denk dat je op internet toch voornamelijk horror verhalen tegenkomt.. gyn heeft trouwens ook risico's van stuitbevalling behandeld!..

Enne kleine ligt hier nog in stuit!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vandaag echo gehad en ze is omgedraaid en ingedaald!

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Heerlijk! :) ik heb morgen weer controle.. moet wel eerlijk bekennen dat hij/zij om mij niet meer zo hard hoeft te draaien.. ik zwel helemaal op met deze temperaturen..:p en weet nu wanneer kindje komt.. weet ik zeker dat ik geen 2 weken over tijd loop en nog zo'n 5 wkn moet wachten ;)

Maar had nog altijd liever natuurlijke bevalling dan keizersnede! Maar ben nu ook aan het idee gewent en het is goed zo.. next time better :)

16. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Wat fijn Siepie!!

Hahaha, ik heb precies hetzelfde als jij Famke!! Vreselijk die hitte (hoewel, vandaag gaat beter), moet er ook echt niet aan denken dat het nog bijna 4 weken zou kunnen duren. Ook mijn rug doet zo pijn. Kan bijna niet lopen enz.

Morgen gesprek met verpleegkundige over de keizersnede en naar de anesthesist. Ik heb wel een beetje het idee dat de baby iets anders is gaan liggen maar ik weet het niet zeker. Hopelijk kunnen ze morgen even een echo maken, anders kunnen we misschien op de dag van de ks weer naar huis...god dat zou ook wat zijn...

17. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Zouden ze je echt weer naar huis sturen :$..

Ik hen gesprek met verplk en anesthesist al gehad!

Verder zelf geen last van de warmte hoor.. alleen dat ik vocht vast houd!

18. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Yep, als blijkt dat de beeb op dag van ks in hoofdligging ligt gaat de ks niet door. (in ons zkh tenminste)

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Das ook fraai! Morgen ff na vragen ;)

20. wondertje1985

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier vandaag ook liggingsecho gehad en ook hier is de kleine gedraaid ligt nog wel niet ingedaald dus kan nog terug draaien maar ze ging er vanuit dat de kleine nu wel zo blijft liggen.

Deel Deze Pagina