Hallo, Vandaag ben ik voor de laatste keer voor controle bij de HA geweest. Hij heeft mij nu doorverwezen naar de verloskundige of gynaecoloog in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Welke van de 2 het wordt weet hij niet want hij weet niet wat de richtlijnen zijn. Dit zou afhankelijk zijn van mijn gewicht 93,5 kg. Wat denken jullie wordt het verlos of gyn? Verder staat er op de verwijskaart echo maken ivm mogelijke stuitligging. Echter achter echo staat er een uitleg over het legen van de blaas omdat er een vaginale echo gemaakt zou worden. Is dit niet raar? Met een gewone echo valt toch al te zien of het kindje in een stuit ligt? Waarom zou er een vaginale echo achterstaan? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoihoi, Voor een liggingsecho is het niet nodig om een vaginale echo te make. DIt kan inderdaad gewoon via de buik. Het is afhankelijk van je BMI(=body mass index) of je onder controle mag van de verloskundige of van de gynaecoloog. Een BMI boven de 40 is bij de gyn daar beneden mag bij de verloskundige bij een BMI tussen de 35 en 40 is een indicatie om wel in het ziekenhuis te bevallen. Imke