Wij hebben vandeweek controle gehad en onze kleine is volgens de echoscopiste 2844 gram. Vind ik toch altijd knap, want ze meten hoofd en buikomtrek en beenlengte en dan komt er gram uit. Maar nu is mijn vraag, welke lengte hoort daarbij? Welke maat kleding moeten we dan hebben? Ik moet nog max 2 weken. Ze hebben altijd gezegd dat onze baby klein is, maar dit lijkt me wel mee te vallen toch? Ik weet niet hoeveel hij nog groeien lan. Weet iemand dit?
Hoever ben je? O laat maar niet goed gelezen Onze dochter was 3320 met de geboorte en had 50/56 aan (maar zat ruim)
Mijn dochter woog bij de geboort 2975gram. Ze heeft 56 aangehad maar dat was in t begin nog wel een beetje aan de grote kant. Ik vond het zonde om heel veel in 50 te kopen, volgens mij had ik 1 a 2 setjes wel in maat 50, de rest inclusief rompertjes dus ook allemaal. Bij de hema trouwens rompertjes maat 50/56 waar stretch in zit die waren in t begin ook erg fijn!
Volgens mij zegt gewicht ook niet alles... Mijn dochter woog 3450 maar was maar 47cm en maatje 50 zat nog vrij groot. Ik had ook maar heel weinig in 50 gekocht maar kon toen alsnog gaan internet shoppen omdat ik veel te weinig had. Ze heeft trouwens heel lang in 50 gepast en maar heel kort in 56. Ik zou sowieso niet teveel aanschaffen van te voren internet shoppen vond ik echt ideaal op dat moment
Maatje 50 zat goed, misschien nog iets ruim. Hij woog 3615gram en 51cm Zou gewoon twee setjes meenemen naar ziekenhuis of anders thuis 50 en 56 klaar hebben liggen. Misschien van 56 iets meer dan 50 en mocht 56 echt nog veel te groot zijn kun je nog even shoppen online?
Mijn dochter was 3820 en 52 en droeg 56, maar 50 kon ze ook wel aan. Sommige truitjes maat 56 mouwen nog omslaan... Maar goed het is per merk verschillend hoor.
Hier net onder en op de 4 kilo alledrie, met zo'n 49 tot 51 cm en alledrie hebben ze bijna een maand maat 50 aangehad. Persoonlijk had ik liever setjes die goed paste als dat ik mouwtjes moest omslaan, dus 56 was gewoon voor daarna
Onze zoon was 3110 gram en 50 centimeter. Ik had voor de zekerheid 1 kledingsetje maat 44 gekocht. Deze zat perfect! Maat 50 was een beetje te groot voor hem. Ben dus erg blij dat we een setje van maat 44 hadden
Onze dochter was 2400 gram en 47 centimeter, zat in maatje 44. Inmiddels is ze 3900 gram en 53 centimeter en zit ze in maat 50. In jou geval zou ik het op maat 50 houden denk ik.
Dat lijkt me er vreemd uitzien een baby die 7x zo lang is als zijn beenlengte. Bij mij is het eerder ongeveer x2..