Stuitligging, en nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by QueenBee, Jun 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Hier ligt de eigenwijze dame ook gewoon nog lekker te stuiteren en volgens de gyn gaat dat ook niet meer veranderen.
    Een draai poging doen ze bij mij niet dus word het een stuit bevalling

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

sowieso zul je advies krijgen wat de artsen er van denken hoor!Dus als zij al denken dat het moeizaam gaat worden, noemen ze dat wel en als het echt niet mogelijk is, krijg je de keuze niet eens.
    Mocht draaien wel mogelijk zijn, dan zul je die keuze ook krijgen en mochten ze denken dat natuurlijke bevalling ook zou kunnen, dan krijg jij dus zelf de keuze...
    Bij stuit zou ik zelf geloof ik zo mogelijk voor draaien gaan en lukt dat niet, dan sowieso KS...
    Ons ukkie lag met 20 weken in stuit, dus wij moeten bij 30 weken sowieso voor echo weer van de echoscopist, om absoluut zeker weten te kunnen zien of ze tegen die tijd gedraaid is... (als ze net zo eigenwijs is als haar pa en moe, doet ze dat niet en blijft ze lekker tegendraads liggen, :-D).
    Nouja, ik maak me er niet zo druk om, met KS zal het ook prima goed komen als verder alles goed is, (waar het tot nog toe erg naar uit ziet, :))

3. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    queenbee ik zou het even navragen voordat je hier zo lang mee bezig bent. mijn nicht is nu zwanger van haar derde de eerste was een ks. en ivm de ks doen ze geen draaiingen dus als deze in stuit blijft liggen word het een ks of stuitbevalling.maar draaien doen ze niet ivm littekenweefsel. dus als je dit nou navraagd kan je je hier alvast op voorbereiden. ze doen in elke ziekenhuis wat anders.

gr kim

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Denise787; Ik zie eerlijk gezegd ook niet op tegen een ks, komt ook doordat ik dat al eens heb meegemaakt denk ik.

@Cira; Hopen dat je beebje zich nog bedenkt voor dinsdag dan! Gefeliciteerd met je 35 weken vandaag!

@Joy72; Dus hoe dan ook een stuitbevalling? Lijkt je dat niet eng? Ik moet er wel bij zeggen dat ik een mietje daarin ben hoor! ;) En van harte met je 36 weken vandaag!

@Rozemarijke; Mocht je beebje niet meer draaien (het kan natuurlijk nog wel), en je krijgt een ks, dat valt ook best wel mee hoor. Ik heb het de 1e keer niet als vervelend ervaren. Was ook aardig snel weer op de been, na ongeveer 4 weekjes stond ik buiten te badmintonnen, hihi!

@Mik25; Zal maandagmorgen meteen even vragen. Ze kunnen zo in mn dossier nazien dat de eerste bevalling niet zo makkelijk ging, en om eerlijk te zijn zag ik een draaipoging sowieso al niet zitten. Dan heb ik idd liever dat ze me weer een ks geven.

Xx

5. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    hoi

bij mij ligt kindje in stuit. Met 36 weken hebben ze poging gedaan te draaien. Dit viel mij mee moet ik eerlijk zeggen. Heel goed ontspannen. Ze hebben het 3 keer geprobeerd, maar onze eigenwijze tante floepte steeds weer terug naar haar favoriete positie. Dagen daarna was ik helemaal beurs, maar dat was zo weer over.
    Toen was de keuze wel of niet keizersnee. Blijft een moeilijke keuze, maar wij hebben gekozen voor een keizersnee. En deze gaat vandaag plaatsvinden. Over een uurtje moeten we ons melden in het ziekenhuis.

Heel veel succes met je keuze

Alies

6. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    @ Queen Bee ja laat ik het maar hopen, Ik zelf zie ook heel erg tegen het draaien op. Laat het echt liever niet doen.

@ joy knap hoor dat je voor een stuitbevalling gaat!

@Alies veel succes vandaag!

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Alies; Oeh spannend zeg! Dus je hebt heel snel, misschien nu al wel, je kleintje in je armen! Super!

8. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    dankje wel meis :D
    Nou moet zeggen heb wel heel klein babytje in me buik en na 2 kids moet dat toch wel makelijker gaan dan dat het de eerste zou zijn.
    En die 2 bevallingen met persen zijn vliegens vlug gegaan.
    Probeer me dus niet druk te maken al lijkt het me wel een raar gezicht dat ze eerst met haar bips eruit zal komen hahaha
    En aangezien ze al vanaf 20 weken in een onvolkomen stuit ligt vroeg ik me af of die beentjes zo niet blijven als ze geboren is haha

Sterkte met je keuze en stuitertje :)

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    @Alies succes vandaag

@cira haha heb niet echt een keuze gyn denkt dat
    ik ze er makelijk uit krijg rond de 40 weken word
    haar gewicht geschat tussen de 2100 en 2300 gram.

10. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Gorinchem
    @ joy das inderdaad een klein beebje. Mijn beebje was gisteren al 2100 gram. Ach we zullen aankomende dinsdag wel eens kijken wellicht is hij toc nog gedraaid.

11. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    @cira ik hoop het voor je zal duimen ;)

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Joy72; Dan is de kans idd groot dat de bevalling al 'makkelijker' zal worden. Volgens mij las ik ergens dat wanneer je een stuitbevalling doet, de beentjes eerst wel even zo blijven, maar dat dat snel weer wegtrekt. En idd, wat een licht beebje!

@Cira; Hoop ook voor je dat je beebje zich gedraait heeft!

Xx

13. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Ow sorry, dat had ik niet meegekregen :(

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Geeft niet! Weet ook niet of ik dat hier al eens vermeld had! ;)

Xx

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Nou, ben vanmorgen voor het eerst naar gyn geweest. Controle gyn was goed, beebje ligt nu met het hoofdje naar beneden, of zoals hij zo leuk zei; 'op zoek naar de uitgang'. Dus hij wil sowieso gewoon afwachten tot het vanzelf begint, beeb ligt er nu toch goed voor dus dat is geen punt meer.

Nu maar hopen dat het zo blijft, dat ik niet alsnog een stuitertje krijg...

Xx

16. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Gorinchem
    Queenbee wat super dat de kleine goed ligt!

Ik krijg morgen weer controle ben erg benieuwd.

17. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    @QueenBee wat ene goed nieuws zeg :D mag ik vragen hoeveel weken je nu bent?
    Ik moet morge weer naar de gyn en dan hoor ik het wel weer hoe ze er nu weer bij ligt(al denk ik nog hetzelfde hahah)

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Cira & Joy; Ja, ben er ook best wel blij mee eigenlijk! Suc6 bij de gyn straks! Laten jullie nog weten hoe het is afgelopen? Ben vandaag precies 37 weken zwanger, maar beebje is nog steeds erg beweeglijk, dus ik heb geen idee of hij/zij nog weer terug kan draaien...

Xx

19. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    QueenBee, ik hoop dat je ukkie goed blijft liggen, heb zelf ook nog vaak het idee dat hij aan het draaien is. En toch bij de vlos ligt hij goed, dus heb hoop!

20. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    @QueenBee dat niet te hopen dat ie weer terug draait .
    @eliesja ja die van jou doet het op het moment erg wijs he hahaha
    Nu die van mij nog 8)

Share This Page