@Eliesja; weet je hoe dat ook komt dat ik bang ben dat beebje weer draait? Ik voel aldoor de hik heel laag onderin mn buik, terwijl ik dat bij Jamie altijd in zn rug voelde en dat was dan meestal rechts in mijn buik, maar nooit onderin... dus ik denk steeds dat het ruggetje nog onderin ligt zeg maar, als in een soort hangmatje ofzo...
Nou dat heb ik dus ook, aan de hik te voelen denk ik dus steeds dat meneertje niet goed ligt, ik voel hem dan weer bovenin dan weer onderin en nu de laatste tijd voel ik m dus links onderin. Denk dat we ons dus daar niet aan blind moeten staren... Gewoon blijven hopen dat hij goed blijft liggen...zal voor ons duimen.. *duim duim duim
Hier ligt mijn ventje dus nog heerlijk in stuit. De billetjes zijn al ingedaald in mijn bekken nog niet vast maar de kans dat de kleine uit zijn eigen nog draaid is zogoed als nihil. Donderdag terug en dan gaan we kijken hoe hij erbij ligt en wat zijn conditie is en misschien dat we dan een draaipoging laten uitvoeren (dezelfde middag).
Nou hier ook nog een vrolijke stuiter en ze zal ook niet meer gaan draaien volgens de gyn.Dus als de bevalling aan de gang gaat moet ik dan ook direct naar ziekenhuis want hoe eerder dat ze er bij zijn hoe beter zei ze .
hoi hoi ben blij te lezen dat ik het niet aleen heb hihi ik ben nu 36 en 3 dagen zwanger van mijn derde kindje ze heeft steeds goed gelegen dus met haar hoofdje naar beneden voor 2 weken eleden zei de vlosk dat ze overdwars lag en dat had ik ook zeker gevoeld vorige week een echo gemaakt en nog steeds dwars aleen nu met haar hoofd naar de andere kant gister naar de gyn geweest weer een echo gemaakt en ja hoor nog steeds nu moet ik tot volgende week woensdag wachten op een nieuwe echo vandaag weer erg druk in mijn buik en lijkt wel goed tel iggen maar dat dacht ik vorige keer ook ik hoop dat ze volgende week goed ligt anders gaan zze het proberen tedraaien daar zie ik er tegen op ik zou graag willen weten van jullie hoe jullie tegenover zon draai poging ik hoop wel dat ze nog goed gaat liggen ik wil echt heel graag zelf bevallen beide keren was at in 5 uur dus zou zonde zijn als het nu een ks zou moeten worden groetjes mariekje
@Mariekje; Zelf zou ik een draaipoging niet een durven denk ik.. ben nogal bangig aangelegd wat dat betreft. En het is geen garantie dat als een draaipoging wel lukt, dat je beebje dan zo blijft liggen... Maar ik zal voor je duimen dat de echo woensdag gunstig is en dat je beebje is gedraaid!
hoi hoi hoe ligt jou kindje nu dan bij mijn de heledag door beweegt ze en weet niet meer hoe ze nu ligt soms denk ik ja ligt goed dan een half ur later weer volop gedraai hihi ik zie er tegen die draai poging op ik hoop gewoo dat ze woensdag met de echo goed ligt ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger dus ze moet wel opschieten groetjes mariekje
Meiden ik moet me vanmiddag melden op de verloskamers om te kijken of er gedraaid kan worden en of we het durven natuurlijk. Ik ben benieuwd en heel zenuwachtig/bang voor vanmiddag.
Hoi, Veel succes vandaag! Ik volg deze topic met veel interesse, want mijn kleintje was met 31 weken netjes ingedaald, maar met 33 weken weer gedraaid met het hoofdje boven. Nu ben ik 35 weken en voel overal in mijn buik trapjes en schopjes en weet nu niet hoe het ligt. Maandag weer naar de VK. Wanneer moet de baby "goed" liggen voor de bevalling? Een draaipoging zie ik niet zo zitten geloof ik, dan maar een KS. Groetjes Jessica
@cira succes vandaag laat je wat weten of het gelukt is? @Mees nou wil niet gelijk zeggen dat je een ks krijgt want ook niet gedraait (zou volgens de gyn niet gaan lukken) maar krijg een gewone stuitbevalling. Denk trouwens dat ik dat ook liever doe als een ks want je ligt er toch langer uit dan een gewone bevalling
Mees bij een eerste kindje draaien ze hier rond de 36 weken. bij een tweede of later kindje draaien ze pas rond de 37 weken. Veel succes ik hoop dat de kleine snel weer netjes naar beneden gaat liggen met het hoofdje. Zodra ik terug ben uit het ziekenhuis zal ik verslag doen van de draaipoging.
@Mariekje29; Volgens de gynaecoloog waar we maandag voor het eerst geweest zijn was ons beebje nu op zoek naar de uitgang, maar hij/zij was nog niet ingedaald ofzo. Beeb lag daarvoor steeds dwars in mijn buik, als in een soort van hangmat zeg maar. @Cira; Ben benieuwd hoe het met je afgelopen is in het ziekenhuis vanmiddag.. Als je nog heen moet, alvast veel suc6! @Mees; Van wat ik gehoord heb is toch wel dat je beebje met ongeveer 36 weken goed 'moet' liggen. Maarja, een vriendin van mij had de hele zwangerschap haar beebje in een stuit en bij de bevalling draaide ze zich ineens de goeie kant uit en is ze vaginaal bevallen! @Joy72; Da's waar. Met een ks lig je al gauw 4 a 5 dagen in het zkh om te herstellen. Tis eigenlijk een grote buikoperatie die je dan hebt gehad. Xx
Vanmiddag hebben ze drie keer geprobeerd om mijn eigenwijs ventje te draaien zonder dat het gelukt is. Het was absoluut geen fijn gevoel, maar het proberen is het zeker waard geweest. Ik heb nu nog wel een beurse buik en moet rustig aan doen vanavond en morgen. De kleine heeft helemaal niks gemerkt en bleef lekker vrolijk druk doen vanmiddag. Ik zou zeggen als je een draaipoging kan doen is het het proberen waard als het niet gaat en je zegt stop wordt er gestopt. Je heb echt zelf de regie in handen.
jammer dat het niet is gelukt en gelukkig dat het is meegevallen, hoop dat het eigenwijsje vanzelf nog gaat draaien. Ga je stuitbevalling doen of ks?
Ik ga voor een KS de kans dat hij zelf nog draaid is heel klein omdat de billetjes al ingedaald zijn. In het ZKH dacht die man ook niet zeker te weten of hij uberhaupt het kontje goed uit mijn bekken kreeg. Volgende week vrijdag terug voor controle en gesprek hoe nu verder.