As zondag moet ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik gel om mijn bmm week te maken en dus ook ontsluiting krijg, en ingeleid kan worden. Ik ben al 2 keer ingeleid maar nog nooit gel gehad omdat ik toen al ontsluiting had en meteen aan het infuus kon. Heeft het bij jullie meteen geholpen of heeft het erg lang geduurd? En scheelt het dat het mijn vierde bevalling is en daardoor misschien sneller gaat? Ik hoor graag jullie ervaringen!!
Bij mijn eerste bevalling hebben ze het met gel gedaan en de tweede met zo'n ballon kathether (of hoe schrijf je dat..haha), daar werden we voor ingeloot. Bij mij werkte de gel niet, ben uiteindelijk aant infuus gegaan en toen kreeg ik pas ontsluiting. Ze hebben 3x gel in gebracht :S. Maar goed, ik wil je niet ontmoedigen hoor! En misschien scheelt het wel dat dit de 4e is bij jou! Bij mij was het natuurlijk de 1e, dus dat is altijd al moeilijker. Sterkte en succes!!!
ik ben van m'n 2e ingeleid met gel. Ik had ook gelezen, dat het mogelijk sneller zou gaan en dat gel voldoende zou zijn, omdat het dus m'n 2e kindje was. Gyn was wat voorzichtiger, die zei dat het wel kon, maar dat hij uitging van 1 of 2 x gellen en dan een infuus. Ik had overigens wel wát ontsluiting, ze hebben met moeite een beetje kunnen strippen, tot 3 x toe, maar eigenlijk konden ze er te slecht bij. Verder was ik op het moment van gellen 41 weken. Maar oke. Om half 10 hebben ze de gel in gebracht. Dat gaf eerst een wat naar gevoel, alsof ik ontzettend moest plassen maar niet naar de wc kon. Dat ging over in een weeenstorm (niet prettig, maar ook niet overdreven beroerd ofzo, meer van 'weeen zijn altijd pijnlijk op een bepaald moment') . Na 2 uur kreeg om 11.20 een pethidine prik, omdat er niets gebeurd was qua ontsluiting en ik het niet meer hield. M'n vliezen waren nog intact en dat hebben ze zo gelaten omdat ik het al heftig genoeg vond. De pethidine prik nam de pijn niet weg, maar zorgde wel voor volledige ontspanning in de korte periodes (1 minuutje ongeveer telkens) tussen de weeen. Dat was erg fijn. Om 12.45 hield ik het niet meer en wilde ik een ruggenprik. Maar er kwam maar niemand naar de kamer aan wie ik het vragen kon. Om 12.50 kreeg ik ineens persdrang (ik kende dat nog niet van de 1e bevalling) , maar twijfelde of het persdrang was, of m'n darmen die nog even leeg moesten. Verpleegkundige die geroepen werd, dacht m'n darmen. Maar ze keek en drukte gelijk op de noodknop, ze zag het hoofdje... Om 12.55 zijn m'n vliezen doorgeprikt en om 12.59 is onze dochter geboren... Met dank aan de gel Ik vond het persoonlijk een heerlijke bevalling... alleen het pijnlijke gevoel aan het begin vond ik akelig.. maar verder was het zóveel beter dan m'n eerste bevalling die 19 uur duurde...
Zowel 1e als 2e bevalling op gel bevallen. Eerste heb ik 2 dagen over gedaan, daadwerkelijke bevalling van 13,5 uur, 1e dag gellen deed dus niks. 2e bevalling begon ik gelijk met weeen op de gel, van 1 cm naar 3 cm in 5 uur en toen braken mn vliezen, een weeenstorm van anderhalf uur en 3 persweeen later was mijn dochter er. Ik denk wel dat het wat uitmaakt of het de eerste of de vierde is. Je bmm staat toch al iets open waardoor de gel beter kan inwerken. Maar denk ook dat het per vrouw verschillend is. Oh ja ik ben pas met 42 weken en 41+3 weken bevallen, misschien scheelt dat ook nog, aangezien jij iets minder ver bent. De bevallingen waren overigens super.
Hier ook ervaring met de inleiding dmv gel. Op 28 December om 13:15 heeft men bij mij gel ingebracht. Ik vond het wel een irritant branderig gevoel , niet pijnlijk, wil je ook niet bang maken maar wel een irritant gevoel. Uiteindelijk begon een half uur later de weëen maar ik had toen maar 1 cm ontsluiting en alles zat potdicht. Om 18 uur had ik 2 cm en was mijn baarmoedermond verweekt. Uiteindelijk om 22 uur is mijn man naar huis gegaan wel behoorlijke weëen maar zat toen op 3 cm. Mijn man was misschien 1,5 uur thuis toen mijn weëen zo heftig werden dat we hem hebben gebeld dat hij terug mocht komen. Hij was er rond 0:30 er moest een verloskamer vrijkomen enz. Uiteindelijk werd ik om 1.30 naar de verloskamer gebracht daar had ik 4 cm. Binnen 45 minuten was ik van 4 cm naar volledige ontsluiting gegaan en na 2 keer persen werd ons zoontje op 29 December om 2:27 uur geboren. Dus uiteindelijk is het heeeeeeeeeeeeeeel snel gegaan iest meer als 12 uur in totaal. Terwijl mij men ook had voorbereid op 2 dagen
ik ben bij mijn 2e bevalling ingeleid met gel. Ik moest om 7.00 uur in 't ziekenhuis zijn en kreeg toen gel. Om 13.30 had ik 2 cm ontsluiting en kreeg ik infuus met weeenopwekkers erbij, toen ging het een stuk sneller en is om 16.30 ons zoontje geboren Succes met je bevalling!!
Ik ben bij mijn zoon 2 x ingeleid met gel maar het heeft niet echt geholpen maa het schijnt dat het heel erg wisseld per persoon
Ik ben ook ingeleid met gel bij mijn dochtertje. Om 7 uur melden in het zh en gel inbrengen. Beetje vervelend gevoel maar ik vond het niet pijnlijk ofzo. Toen om 12 uur gingen even checken en bleek ik al 3 cm te hebben. Alleen wat harde buiken gehad met een beetje kramp. Toen hebben ze om 14 uur mijn vliezen gebroken en om 16.45 was ze er al. In 2 uur tijd was ik van 3 naar 10 cm gegaan.
Bij Max ben ik met 36,6 ingeleid met gel. We moesten ons om 7.15 uur melden in het ZH. Na een CTG en bloeddrukmeten tegen 8.30 uur de eerste gel in gebracht. Het geeft inderdaad een branderig gevoel en of je naar het toilet moet. Vervelend maar niet pijnlijk of zo. Om 14.30 uur had de gel nog helemaal niets gedaan. Ze hebben deze uren ook niet bij de bevallingstijd geteld. Om 15.00 uur opnieuw gel ingebracht. Het half uur liggen wat moest heb ik niet gered omdat ik zo erg het gevoel had dat ik naar het toilet moest. Om ongeveer 15.30 uur braken mijn vliezen spontaan volledig onder de douche. (ik had al een week een heel klein scheurtje aan de bovenkant, een overloop noemde ze dit) Direct aan de ctg voor een half uur. Daarna mocht ik weer onder de douche. Stromend water over mijn buik en rug was voor mij de enige manier om de weeën die heel snel en sterk kwamen op te vangen. Om 18.00uur weer aan de ctg en de pijn was niet te houden. Ik was misselijk en stuurde mijn man met zijn eten de gang op. Zelf wilde ik niets eten. Om 18.30 dacht ik naar de wc te moeten maar de verpleegkundige herkende gelijk persdrang. Toen heb ik dit 30 min moeten tegen houden totdat de gyn er was. Die was gaan eten omdat ze het niet zo snel verwachten omdat het de eerste was. Toen de gyn er was en volledige ontsluiting had geconstateerd heeft het nog ongeveer 30 min geduurd voordat hij geboren was. Wel vielen de weeën tijdens het persen voor een groot deel weg. Daar kreeg ik ineens wel pauze tussendoor. Uiteindelijk dus een bevalling van 4,5 uur bij een eerste. Ik denk dat je dus van veel uit kunt gaan en eigenlijk ook niets omdat de gel erg onvoorspelbaar is zoals ze hier in het ZH zeiden. In ieder geval heel veel succes en geniet van wat erna komt. Groetjes, Krissa
ik ben van de 2e ingeleid met gel. Ze zeiden dat er groot kans was dat ik die dag nog niet zou bevallen omdat gel niet zo sterk is, nou dat heb ik geweten 1,5uur later was meneer er al. Ik vond het niks, het ging mij te snel. Liever een van 24uur die opbouwd dan 1,5uur krachtig. Maar goed het hoeft niet altijd te werken.