Inleiden ivm overtijd.

Discussie in 'De bevalling' gestart door AnnaCF, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb maandag een gesprek met de gyn om ingeleid te worden maandag of dinsdag want het lijkt er niet erg op dat meneer zich zelf gaat aandienen.
    Heeft het veel te lekker in mn buik en ik ben er echt klaar mee nu.

Nu probeer ik me een beetje voor te bereiden want er zijn wel wat dingen waar ik bang voor ben.
    -hele heftige weeen doordat bijv. De opwekkers te snel omhoog worden geschroeft of omdat mn lichaam er gewoon heftig op reageerd. Ik neem zelden medicatie en reageer er altijd behoorlijk gevoelig op.
    - kans op uitscheuren omdat persweeen misschien al voor de 10cm beginnen.

Als ik in mn familie kijk heeft bijna idereen vrij ongecompliceerde bevallingen gehad die niet ingeleid hoefde te worden dus ook niet echt er ari gsverhalen in mn directe omgeving.

Kunnen jullie misschien tips geven wat zeker dingen zijn die ik moet meenemen in mn overwegingen. Ik mag uiterlijk nog tot vrijdag door maar wil zelf niet verder dan dinsdag en de vk vond dat ook wel een goed idee.
    Strippen wilde nog niet ivm geen ontsluiting. Wel alles verweekt

Er zijn verschillende manieren van inleiden. Balon, vliezen breken, medicatie of een combie. Wat is aan te raden als ik in de bevoorrechte positie kom om een keus te kunnen maken?

In elk geval alvast bedankt.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb geen ervaring, maar hoe "dicht" het er ook uit ziet, het kan maar zo vanavond of morgenavond gewoon nog lekker uit zichzelf bevallen. Maar je dus nog niet te druk! Ik was bij de eerste me op zaterdag en zondag al druk aan het maken hoe ik op dinsdag naar de verloskundige moest gaan (want geen auto, dus met de bus ofzo...), en op maandagnacht begon het gewoon lekker zelf, zonder dat het er uit zag alsof er al iets ging beginnen!

Wat betreft inleiden, meestal zullen ze je vliezen breken zodra het mogelijk is (maar als ze niet kunnen strippen, zal dat ook nog niet kunnen). Over ballonnetjes heb ik wat negatieve verhalen gehoord. Je hebt ook nog veters en pilletjes enzo... Maar luister goed naar de gyn, en hopelijk hoef je niet tot dinsdag te wachten!

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ivm met overtijd zijn mijn vliezen kunstmatig gebroken. Dat gaf geen effect, dus een infuus gekregen. Merkte eerst weinig, daarna een weeenstorm. Gescheurd en geknipt, maar dat kwam omdat mijn meid een 9 ponder was.

Succes met maken van de keuze. En bedenk; pijn doet t beide :D

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou never nooit meer kiezen voor inleiden dus ik zou wachten tot woensdag een soort ultimatum.. En potdicht zitten zegt niks maandag ochtend potdicht zelfs niet eens verweekt woensdag braken mijn vliezen 5 uur later bevallen :)

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Haha nou ik ga nog op mn fietsje naar het ziekenhuis :) is maar 2,5 km en het was zulk lekker weer.

Hmm ja ik vind het moeilijk, word goed in de gaten gehouden maar te ver over tijd lopen is ook een risico natuurlijk.
    Natuurlijk hoop ik dat het zelf op gang gaat komen maar ik hou er toch wel rekening mee dat het inleiden wordt. En dan wil ik goed beslagen ten ijs komen om het zo maar te zeggen.

Volgens de schattingen is het een kleine tot gemiddeld formaat baby tusse de 3 en 3,5 kilo. Al weet ik dat het ook maar een schatting is.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ben ingeleid met 38 weken en kreeg tablet..kreeg als snel harde buiken. .mn vliezen braken ze met 2 a 3 cm..geen ervaring mee dat ze vliezen breken als je nog geen ontsluiting heb..

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Is dat een tabletje die je in moet nemen?
    Heb je er a ook nog weeopwekkers gehad?

8. soeza

soeza Niet meer actief

Ik ben 2x ingeleid dmv een hormoonveter en 1x dmv een ballon. (Alle drie de keren ingeleid vanwege overtijd lopen)
    De veter kreeg ik omdat ik bij die 2 zwangerschappen als ietwat ontsluiting had, bij de ballon zat alles nog potdicht.
    Zodra het begin er was kreeg ik wee opwekkers en braken ze mijn vliezen kunstmatig.
    Ik kwam bij alle drie de bevallingen vrijwel direct na het wee-opwek-infuus in een weeënstorm terecht, vond ik best heftig, helemaal geen adempauze voor mijn gevoel.
    Ik kan dus niet zo goed zeggen of er verschil zit in ingeleide en/of spontane bevallingen, denk eigenlijk dat niemand dat kan omdat elke bevalling zo anders kan zijn...

Succes met de laatste loodjes! :)

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oke en toen braken mn vliezen 😁

10. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Oehhh spannend! Nouww hoef je je daar niet meer druk on te maken over welke manier je wilt. Succes!

11. Rombely

Rombely Niet meer actief

Wow Anna, succes meid! Gelukkig hoef je niet ingeleid te worden,, ik wens je een voorspoedige bevalling!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Whaaaaa zet m op!
    Succes en een prachtige bevalling toegewenst!
    :D

13. soeza

soeza Niet meer actief

Whaah! Spannend! Succes! :)

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dank jullie wel.
    Hij is al om 3:45 geboren. Dus alles is mega snel gegaan.

Wel pas net thuis want mn bloeddruk ging ineens sky high.
    En R. Was een beetje klein 2830 gram.

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Gefeliciteerd!

16. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727