Stuitligging, ik ben met moxatherapie begonnen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Berber, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berber

Berber Lid

Aug 30, 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Hoi meiden,
    Mijn kleintje ligt dus al vanaf week 24 in een stuit en is niet van zn plek gekomen :confused: . Nu heb ik met mijn verloskundige de opties besproken en heb je in principe de keus tussen een draaipoging in het ziekenhuis met 36 weken óf moxatherapie bij een accupuncturist met 34 weken. Als je dus voor Moxa kiest moet je iets eerder beginnen. De behandeling is zonder naalden, je moet eigenlijk alleen een gloeiende stick, soort hootkoolstaafje vlakbij je kleine teen houden. Je krijgt een instructie en verder moet je het zelf thuis doen (of althans je partner want die kan er beter bij). Je moet het gedurende twee weken elke dag doen.
    Ik ben heel benieuwd of de kleine ervan zal gaan draaien. Ik ben gister pas begonnen en moet zeggen dat de kleine wel heel actief werd.. Maargoed ik hou jullie op de hoogte of het gaat werken, dan is het wellicht een aanrader voor meerdere 'stuitliggers'
    groetjes Berber

PS: voor meer info zie www.stuitlig.nl

2. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Berber ik ben heel erg benieuwd of het werk.

Ik zit namelijk in het zelfde schuitje :(

Mijn meisie heeft nog wel de tijd, maar ja je weet maar nooit :(

Succes meid ;)

Liefs Manon.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb daar echt nog nooit van gehoord. Ik hoop voor je dat het werkt en de kleine bij de volgende controle netjes met zijn of haar bolletje naar beneden ligt!

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb idd ook gelezen over Moxa therapie. Was ook van plan om dat te gaan proberen als die kleine over 2 weken niet is gedraaid. Ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen!

5. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Ik ben ook erg benieuwd, aangezien mijn beeb de laatste controle ook in stuit lag. (De keer daarvoor lag ie wél goed... :( )

Ik ben zelf helemaal niet zo van dit soort dingen, en ik vind het opvallend dat deze methode door de 'reguliere' geneeskunde aanbevolen wordt. Ik kan mooi jouw ervaring eens afwachten! :D

6. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Heel benieuwd!
    Heb een stuitbevalling gehad, en veel kans op weer een stuit bij een eventueel 2e kindje (afwijkende vorm van de baarmoeder), dus volg dit topic op de 'voet' :) :)

7. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hoe komen ze erop? Ze verzinnen van alles.

8. Berber

Berber Lid

Aug 30, 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Ik hou jullie op de hoogte. Tis een beetje 'Baat het niet dan schaadt het niet'. Bovendien wordt er gezegd dat het 75% slagingskans heeft.
    Hopelijk binnen twee weken meer nieuws!

9. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Berber, volgens mij zijn er 2 weken voorbij, ik ben erg benieuwd of je al wat meer kunt vertellen?

10. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja, hoe is het gegaan.

Mijn beebje ligt ook nog in stuit en mijn verloskundige had het ook over die methode. Ik sta er persoonlijk nogal sceptisch tegenover maar ben wel erg benieuwd naar jou ervaringen.

11. Berber

Berber Lid

Aug 30, 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Nou ik kan jullie vertellen dat ze gedraaid is! Je moet de behandeling twee weken lang elke dag herhalen. Na de vijfde dag is de beeb gedraaid. Ben toen ook opgehouden met de moxa. Intussen is ze ook ingedaald dus komt ze niet meer vn haar plek. Je weet natuurlijk nooit of het echt door de moxa is gekomen of dat ze uit zichzelf ook wel gedraaid zou zijn. Dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ben al lang blij dat ze met het koppie naar beneden ligt.
    Dus ja ik raad het wel aan, baat het niet dan schaadt het niet toch?
    Succes iedereen!
    lfs berber

12. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Goed zeg! En inderdaad:waar het dan ook door komt, maakt niet uit Gedraaid is gedraaid! Succes met de bevalling!

13. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    jeetje wat apart..is in ieder geval iets om te onthouden mocht bij mij ook het geval zijn dat de baby in stuit ligt.

14. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wauw, misschien toch iets om te proberen..
    Wat was die internetsite ook al weer?

15. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Nou ik heb hem ook besteld hoor. Ik zie een uitwendige versie niet zitten en wil toch graag gewoon bevallen. Ben heel benieuwd of het gaat werken... Bedankt voor de tip!

16. Berber

Berber Lid

Aug 30, 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Robyn,
    Ik ben heel benieuwd of het bij jou ook werkt. Veel succes en laat je nog weten hoe het verloopt?
    lfs berber

17. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja ik laat het zeker even weten. Als het goed is krijg ik hem morgen of maandag binnen. Ik ben heel erg benieuwd. En wat je al zei, baat het niet schaad het niet...

18. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb gisteren met een echo te horen gekregen dat de beeb in een stuit ligt. Hoewel ik al bijna 36 weken zwanger ben heb ik vandaag direct contact gezocht met de man van Stuitlig.nl En hij adviseerde mij per diret er nog mee te beginnen en door te blijven gaan tot aan de evt. draaipoging van de gyn. Vanmorgen heb ik de vk gebeld en die kende de therapie niet, maar ik wil het toch proberen. Het bericht van Berber heeft me positief gestemd!
    Vandaag nog krijg ik het pakketje toegestuurd en morgen begin ik direct. In combinatie met extra rust (de buik is dan ontspannender) zou het moeten kunnen werken.

Ik zal mijn ervaring op deze topic delen met jullie.

Groetjes Suusje

19. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    vaak doen accupenturisten het ook in hun praktijk

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat goed zeg dat het bij jou geholpen heeft. Bij twee bekenden van mij heeft het helaas niet geholpen. Maar zoals jezelf al zegt baat het niet dan schaadt het niet.

Share This Page