Stuitligging, ik ben met moxatherapie begonnen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Berber, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik ben nu 5 dagen bezig met Moxa, maar nog geen resultaat. Volgens de vk maakt het feit dat de kleine al is ingedaald het extra lastig om nog uit zichzelf te draaien. Maar we gaan nog even door....

Groetjes Suusje

2. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Bij mijn vorige zw had mijn zwangerschapsyoga docent over haptonomie als ik het me nog goed herinner.
    Dit is iets moeilijker en kan dacht ik grotendeels alleen door zo'n "docent "worden toegepast. Hier proberen ze kindje op vrijwillige basis om te laten draaien door bv een wiegbeweging na te doen onder in het buik en dan te wijzen hoe het kindje het beste kan liggen.
    Ik weet niet het fijne vanaf, want ik lees nu ook op een site dat je zelf kindje kunt "verplaatsen".
    Ik zou als eerste denk ik hieraan denken omdat je dan toch kindje laat leiden om te liggen zoals die het wil.
    En wat ik heb gehoord van het laten draaien door een vk dat dat niet prettig is en dat er een grote kans is dat kindje dan weer terug in stuit gaat liggen.
    En je kunt met haptonomie al eerder beginnen dus als dat niet werkt kun je alsnog accupunctuur en daarna alsnog vk. Maar bovenal hoop ik het zelf niet mee te maken (en hoop dat het bij jullie al zonder ingreep van bovengenoemde al draait) (heb het wel meegemaakt bij mijn zus haar bevalling).

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim heeft ook tot week 35 in stuit gelegen.. na de moxatherapie is hij ook gedraaid!
    Het is goed te doen die 2 wkn van therapie! Ik heb het ook in mijn uppie gedaan.. mijn man geloofde er niet zo in en ik heb dus zelf de stick bij mijn kleine teen gehouden!

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Na een manuele uitwendige versie afgelopen woensdag, die is mislukt omdat de baby al te diep in het bekken lag, ben ik gestopt met de moxatherapie. Het heeft bij mij niet geholpen.

Op naar de stuitbevalling!

Groetjes Suusje

5. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb gisteren de moxatherapie afgerond. Alhoewel ik wel heb gemerkt dat hij er veel bewoog tijdens de sessie is hij helaas niet gedraaid. Donderdag heb ik mijn laatste Haptonomieles daar gaat de haptonomie-mevrouw ook nog kijken wat ze kan doen. Anders wordt het helaas een keizersnede.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Robyn, je bent 36 weken zwanger, gaan ze niet proberen te draaien?

Gr. Suusje

7. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Nee, ik wil het niet laten draaien. Van alle ervaringen die ik heb gehoord van mensen heb ik er echt geen goed gevoel over. Geen getrek en gepluk aan mijn buik... :D

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Robyn: Dat dacht ik eerst ook! Maar ik hoorde van de gyn dat draaien minder risico's oplevert dan een stuitbevalling of keizersnede en heb toen ingestemd. En 50% lukt!
    Helaas lukte het bij mij niet. Het deed geen pijn, het gaat niet geforceerd en toen de beeb na 1 minuut niet in beweging kwam, zijn ze gestopt. De beeb moet nl. wel zelf willen! Voor en na de draaipoging een half uur aan de CTG ter controle. Als het niet goed is, kunnen ze meteen ingrijpen, maar dat is zelden het geval. Verder tijdens het draaien aan het echo-apparaat. Ik had er vantevoren een slecht gevoel bij, maar ben hier nu helemaal op terug gekomen. Ik zou het zo weer laten proberen!

Groetjes Suusje

9. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    suusje en robyn, sterkte dames!

lijkt me geen pretje om dat mee te maken....

weten jullie om die moxa ook bij een tweeling helpt?

ik weet dat ik heel vroeg bij ben, maar het houdt me heel erg bezig...ik ben als de dood voor de bevalling!

10. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Suusje, ik heb idd ook gelezen over draaipogingen waarbij de arts helemaal geen druk gebruikt. Mijn gyn en vk zeiden dat als ze het proberen dat ze hem gewoon proberen om te duwen/trekken, dus dat er zeker wel "geweld" bij te pas komt.
    Ik doe een cursus haptonomie. Vanavond gaat de lerares het met haptonomie proberen, dan weet ik zeker dat het zonder druk gebeurt.

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met haptonomie. Misschien een stomme vraag, maar wat doen ze dan? Gaat de kleine daarvan draaien?

Gr. Suusje

12. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Het idee erachter is is dat de kleine zelf door het op een bepaalde manier aanraken van je buik in een gewenste positie gaat liggen. Zo kan je als hij erg hoog ligt bijv. tegen je maag aan hem aansporen om wat meer naar beneden te schuiven. Ik weet niet precies hoe ze dat vanavond gaat doen omdat er nu natuurlijk weinig meer te zwemmen is.

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Spannend! Ben benieuwd of het gaat lukken! Weet je het al? Vannacht al wat gevoeld?

14. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Berber,

Mijn kleintje is ook nog niet gedraaid hoorde ik gisteren van de VK. De volgende afspraak bij de VK heb ik pas als ik al bijna 35 weken zwanger ben. Is dit te laat voor Moxa? Ze hebben het gisteren ook helemaal niet genoemd ofzo... Fijn voor jou dat het gelukt is man!

Groetjes Six

15. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Vannacht heb ik na de haptonomie wel veel beweging gevoeld. Ik heb het idee dat hij nu helemaal links in mijn buik ligt, dat is op zich al heel wat want vanaf week 26 lag hij/zij op dezelfde plek rechts in mijn buik. We gaan er nu elke avond mee door en we zien wel hoe het uitpakt. Moet donderdag weer naar de gyn om een afspraak voor een keizersnede te plannen.

Share This Page