Op 22 oktober 2009 mocht ik mij om 8 uur melden in het ziekenhuis. om 8 uur werd ik meteen aangesloten aan de ctg. geen activiteit te zien (helaas, want had al wel een paar weken last van voorweeen). Om 8:40 werden mijn vliezen gebroken. Vond het niet echt fijn. Het prikken zelf deedt geen zeer, maar dat gewroet vond ik maar niks. Helaas begon er niks uit zichzelf, dus rond half 10 hebben ze het infuus geprikt. Deze werd rond 10 uur aangezet, en om de 20 minuten verhoogd. de eerste weeen waren goed te doen. Ik had nog veel praatjes en kon nog lachen, een uur later werd het al pittiger. Het lachen was me al vergaan. Rond 12 uur was ik helemaal in mezelf gekeerd en kon er niet echt een lachje af, ik werd rond die tijd getoucheerd en had nog maar 6 cm ontsluiting. De gynaecoloog ging weg en ik moest van hun even op mijn zij gaan liggen, meteen die wee trok ik het niet meer en had het gevoel om te moeten gaan persen. Mijn lichaam nam het gewoon over en die wou alleen maar persen, dus ik moest me echt goed op mijn ademhaling concentreren. Gelukkig waren mijn man en mijn zus erbij en waren zij echt de perfecte coaches. Er waren nog meer vrouwen aan het bevallen dus ik moest even wachten, tot de gynaecoloog weer kon komen. Ze kwam ongeveer 5 minuten later en ik had al volledige ontsluiting. Maar omdat ze wisten dat mijn kleintje toch een flinke jongen zou zijn, moest ik nog een paar persweeen weg puffen omdat er 2 artsen aanwezig zouden zijn, in geval het schoudertje klem zou zitten. Die paar weeen waren echt de moeilijkste. Ik mocht eindelijk persen en 12 minuten later is onze zoon geboren. Het was 12:37. Het was vanaf de eerste wee dus ongeveer 2,5 uur. Hij woog 5095 gram en is ongeveer 55 cm lang. Hij heet Veije Tygo. Ik zelf heb 2 hechtingen puur voor de sier. Het was een scheurtje bij het perineum. Veije heeft wel een nachtje op de couveuse afdeling door moeten brengen omdat hij dus zo groot en zwaar is, en omdat hij een bult op zijn hoofd heeft. Omdat alles zo snel is gegaan heeft hij waarschijnlijk een flinke hoofdpijn of hersenschuddinkje. Gelukkig is dat nu over. Het is een lekker mannetje, ben weer helemaal verliefd. Zijn zusje vind het ook de mooiste baby. Al met al is de ingeleide bevalling me reuze meegevallen. Het was ook behoorlijk snel.
Jeetje, echt een super snelle bevalling. Heftig hoor! Vind wel dat je een hele gave naam hebt. Hoor je niet zo vaak.
Dank je wel allemaal. Het is zeker snel gegaan. De naam spreek je uit als Vei- je. De naam komt uit Denemarken. Het is een heerlijk jochie. Ben weer helemaal verliefd. Was dat al op mijn dochter en nu op dit heerlijke jochie. Gr.