Hallo , Ik heb een vraag die me al een tijdje bezig houd en waar ik me best zorgen over maak , Ook ben ik het antwoord nog niet echt op deze site tegen gekomen. Ik ben mies en ben nu 7 weken zwanger sinds 2 weekjes heb ik smorgends bij het opstaan een enorme krampen in mijn onderbuik en middenbuik precies waar de buikspieren zitten , Dit komt denk ik omdat als ik slaap , de buik natuurlijk helemaal ontspannen is , en als ik net wakker word mijn spieren bewuster gebruik om me om te draaien of me omhoog te bewegen om op te staan ... Op dit moment schiet er een soort van lichte kramp stuip in mijn buik .. En dit komt soms 2 tot 3 keer voor...Ook bij het uitrekken. Het is zon angstig gevoel, dat ik me op dat moment gelijk zorgen maak om mijn kindje, wat ik weet het nog heel klein is , maar het voeld soms zo heftig die kramp dat ik echt denk dat het misschien schadelijk kan zijn.. Omdat ik zelf in het buitenland woon , in Spanje voel ik me toch ergends minder begrepen bij de vroedvrouw , en zeggen ze hier al gauw dat er niets aan de hand is .. Dus wilde het voor de zekerheid ook nog eventjes in mijn eigen taal aan iemand vragen .. Vriendelijk Bedankt xx Miesje Uit Mallorca
Hoi Mies, de pijnen die je beschrijft kunnen geen kwaad voor het kleine mensje in je. Dat is inderdaad nog zo klein en ligt zo goed beschermd in jouw buik dat die krampen geen kwaad kunnen. Wrs zijn het inderdaad krampen die ontstaan door je slaaphouding, want een typische zwangerschapskwaal is het eigenlijk niet en je baarmoeder zit daar voorlopig ook nog niet. Heb je wellicht last van obstipatie? Want je darmen kunnen ook zo krampen 's ochtends als ze weer in beweging moeten komen. Zolang je geen bloedverlies hebt, geen zorgen maken. Probeer een warme kruik tegen je buik te leggen of gooi 's ochtends bv gauw even een kersenpit in de magnetron, dan zijn de krampen vaak minder hevig. Of meteen even lekker met een warme douchestraal op je buik. Groetjes Brigitte
Heel erg vriendelijk bedankt voor de snelle reactie . Ik heb er veel aan , en voel me een stuk rustiger x mies