Hoi meiden, ik heb een vraag over melk-productie. wanneer gaan je borsten melk aanmaken en lekken? mijn borsten zijn niet eens gegroeid, behalve donkere tepels en jeuk is dan ook alles mee gezegd. ik lees overal lekkende tepels , maar bij komt er helemaal niks uit. moet ik nu zorgen maken? is dit normaal?
Ik denk dat, dat bij iedereen anders is, bij mijn vorige 2 had ik het rond 8 weken, nu ben ik 14 weken zwanger en heb ik sinds 2 dagen dat er doorzichtig vocht uit mijn tepel komt Mijn borsten zijn wel stuk gegroeid maar heb weer geen jeuk of donekere tepels....
Ik heb bij mijn vorige twee zwangerschappen geen last gehad van lekkende borsten. Na de bevalling kwam de stuwing vanzelf en liep de borstvoeding prima. Bij deze derde heb ik inmiddels één druppel colostrum gezien... Niets aan de hand dus
Hoi meiden, ieder ervaart het anders. maakte mij zorgen, omdat het meerder wel ervaart met lekkende borsten, of groeiende borsten, dacht ik ow...ehm ben 5maanden maar geen groei of lekkage dat zal wel niet goed zijn. maar ik lees van jullie verschilende ervaringen. dankje wel voor jullie snelle reacties!
Hier nooit lekkende borsten gehad. Miepie is na de geboorte binnen 30min aangelegd en er kwam toch echt wat uit! Ik geef nu al 12 weekjes zonder problemen borstvoeding en het is fantastisch!
ik heb 1 lekkende borst ook heel leuk hahaha tris trouwens bij alle 3 dat alleen mn linker lekt en de andere niet. heb geen borstvoeding gegeven wegens omstandigheden maar had in beide flinke stuwing hoor na de bevalling.
Bij mij zijn ze tijdens de zwangerschap 2 cupmaten gegroeid. Geen druppel melk gelekt. Maar sinds de bevalling loopt het als een tierelier, soms komt er zoveel uit dat meiske het niet eens wegkrijgt!
Ik sinds 2 weken dat er afentoe wat vocht uitkomt. Niet heel veel, een drupje maar laatst had ik wel natte kringen op m'n shirt... Had geen bh aan en gelukkig was ik thuis. Ik denk dat ik to h wat ga kopen ervoor...
Wauw..verschillende reacties had ik ergens niet verwacht. Dus op zich hoef ik mij niet aan te melden bij een verloskundige of dokter ben dus niet de enige, ik zal even moeten afwachten...todat mijn meisje er is..dan het spannende moment borstvoeding geven....
Vooral geen zorgen maken!! Bij mij ging het heel mooi: nadat ik gehecht was na de keizersnede en was bijgekomen uit de narcose, legden ze haar op m'n buik (toch al zo'n 2 uur later, en ze had al die tijd gehuild) en ze dook meteen op m'n borst af en ging drinken en werd stil. Heel bijzonder.
Wat mooi stiertje73!. Hier ook geen een druppel melk voor de bevalling,op het begin zelfs overproductie gehad,ondanks dat ze pas 12 uur na de bevalling is aangelegd,doorvoor wel al gekolft maar daarbij nog geen een druppel.nu geef ik 18 maanden later nog borstvoeding,ondanks dat ik nu 13 weken zwanger ben.
Hier ook helemaal niet gelekt en de dames werden beide direct via de buik aangelegd....happen en slikken, en heb het 10 en 12 weken gegeven.
De echte hormoonstoot waarmee de borstvoeding gestart wordt, komt pas als de placenta eruit is. Dus geen zorgen maken!
Zoals je leest is het bij iedereen anders! Ik heb wel al een aantal weken lekkende tieten, ze voelen dan heel naar en als ik er dan ff in knijp om wat vocht te lozen voelen ze weer normaal hahah! Wat een ellende he. Weer maar blij dat ze nog niet lekken
idd bij iedereen anders, hier 1 cup gegroeid, van 75e naar 75f, al begint die ook krap te zitten, maar ik lek al sinds week 19 ofzo..
Elk lichaam is verschillend en elke zwangerschap ook! Hier nauwelijks borstgroei (en zeker niet bij 20 weken). In totaal na de stuwingsdagen, halve cupmaat gegroeid. Nooit gelekt tijdens de zwangerschap, maar toch prima bv kunnen geven hoor!
Eerste zwangerschap heb ik de hele zwangerschap mn eigen behaas kunnen vragen, toen lekten ze ongeveer vanaf 24 weken. Nu zin ze best gegroeid en lekken ze nog niet en ik hoop dat het zo blijft. Echt niet fijn als ze lekken, zijn ook nog es rot vlekken. Geen zorgen maken hoor. Het verschilt per persoon en per zwangerschap. Niks is raar, alles kan
Ik had vanaf week 25 ofzo af en toe een druppel, na de bevalling een paar druppels colostrum, en pas op dag 4 echt stuwing. Heel normaal! Een babymaagje is bij de geboorte zo groot als ene knikker! 5 tot 7 ml per keer de eerste 2 dagen, meer past er niet in! Maak je dus géén zorgen! Je lijf weet wat te doen!
Ik heb geen enkele zwangerschap gelekt. Borstvoeding kwam na de bevalling beide keren goed op gang en beide kinderen heb ik 14 maanden borstvoeding gegeven.