Wat was bij jullie het geval. Heb zo dalijk mijn tweede echo bij 9 weken ben benieuwd of het inwendig zal zijn of uitwendig
Ik heb met 8w een pretecho uitwendig gehad, maar in het zkh doen ze nog steeds (nu 12w) alle echo's inwendig. Dan kunnen ze het toch beter zien. Ik vind inwendig overigens geen enkel probleem. Makkelijker dan uitwendig en niet dat gedoe met een volle blaas.
Ik heb 3 x een inwendige echo gehad. Zelfs nog met 12 weken, puur omdat mevrouw er niet goed voor lag en met een inwendige echo zien ze dan meer. Ligt er dus helemaal aan. Ze beginnen wel uitwendig en kijken dan of dat lukt. Vond het trouwens geen probleem. Ze doen het hier heel netjes en ze hoeven het maar een heel klein stukje in te brengen.
Ik had bij 8 weken een uitwendige echo en kreeg bij 9 weken nog een 2e echo bij een andere praktijk. Zij hanteren normaal de regel dat je onder de 10e week standaard een inwendige echo krijgt maar omdat ik al een echo gehad had gingen we eerst uitwendig kijken. Omdat ze niet helemaal zeker was heeft ze toch ook nog inwendig gedaan omdat de beelden dan beter zijn. Ligt dus net aan de praktijk, staat daar niets over op de website? Als het goed is weet je of jij je blaas vol moet hebben of niet. Moet die vol zijn dan krijg je een uitwendige echo. Voor inwendig moet de blaas leeg zijn.
Wat een teleurstelling. Ga je naar de praktijk, wordt je meegenomen naar een controle kamer waar geen apparatuur aanwezig is voor echo. Dus ik aangeven dat ik vandaag een echo afspraak heb, vertellen ze mij dat er vandaag geen echopiste aanwezig is. Dan wacht je zo lang op deze dag en wordt je zo naar huis gestuurd met een nieuwe afspraak. Ben er zo pissig om. Als ik nog eens zo iets mee maak dan ga ik opzoek naar een andere praktijk. Ik verheugde me zo erg op vandaag pfff
Wat balen!!! Ik zou hier ook niet blij mee zijn,heb je dit aangegeven? Wanneer mag je weer terug? Ik zelf zou het niet "accepteren" en Vragen of ik deze week nog terecht kan.
Me intake had ik 10 dagen terug. Zonder enig idee bracht ze me naar de controle kamer tot dat ik aangaf dat ik een echo afspraak heb keek ze me verbaasd aan. Ik mag woensdag gaan, maar vond het zeker niet leuk. Ik en me man hadden ons zo erg verheugd op vandaag. Ik kwam thuis en barste in tranen omdat ik voor niks ben gegaan. Met al die spanning en blijheid. Maar ja ook extra gevoelig denk ik
Hier tot 13wk alles inwendig gehad bij het ziekenhuis. Beter beeld en een ervaren echoscopist kan dan al wat kleine dingen uitsluiten
halloo allemaal ik heb hier mijn eerste echo, ik zou volgensmijn berekening 8 weken zijn maar volgens de echo veel korter,, willen jullie even mee kijken of dit wat is,, ik moet volgende week maandag terug,,, kijken of het gegroeid is
ik denk niet dat iemand van ons dat goed kan zien, maar t ziet er wel wat kleiner uit dan 8 weken ja, maar in t begin kunnen een paar dagen heel veel schelen qua uiterlijk. ik zou rustig afwachten (hoe moeilijk ook). het kan best dat je wat korter zwanger bent dan je denkt. Ik ben ook een week teruggezet, en als t zo klein is is de termijn meten ook erg onbetrouwbaar... (volgens mij dezelfde verloskunidgepraktijk als ik de naam zo zie alleen ben ik sinds de intake in t ziekenhuis ivm overgewicht onder begeleiding)
Wat zei de echoscopiste dan hoe ver je zou zijn? Ik was ivm lange cyclus ook halve week of week teruggezet bij 1e echo met 7 weken. Overigens inwendig. Met 10 weken terug geweest en ze kon m wel meteen zien, maar toch weer inwendig gekeken. Baarmoeder lag diep. De week erop kon het wel uitwendig.
Vandaag dus mijn echo gehad. Uitwendig kon ze alles zien ) Echt een veel overzichtelijker foto en wat een geruststelling 😊