Hallo allemaal, Met 35 weken zwangerschap blijkt de kleine nog steeds in een stuit te liggen. Komende woensdag ga ik naar de gynaecoloog om de mogelijkheden voor uitwendig draaien en/of stuitbevalling door te spreken. Nou lijkt mij dat uitwendig draaien nog niet echt geweldig (heb gelezen dat dit niet goed is voor de baby - stress) en dat dit pijnlijk kan zijn. Heeft iemand van jullie ervaringen met andere therapieën? Groet Wennos
Iemand?! Niemand? .. Ik ben hier namelijk ook erg benieuwd naar! Ik ben vandaag naar de v.k. En onze baby ligt nu ook nog in een stuit. Ik weet dat het nog kan draaien, maar beetje aan het orienteren. Groetjes!
Hoi meiden.. mijn kleintje lag ook in een stuit en is vanzelf gaan draaien. Ik heb moxa therapie gedaan. Een draaipoging zag ik totaal niet zitten. Er is laatst een topic hierover geopend. Misschien kunnen jullie daar even naar kijken. Er is ook een website: Moxatherapie bij stuitligging - Stuitlig.nl succes!!!!
Ik ben idd bekend met de website stuitlig.nl Echter ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met draaipogingen, moxa-therapie en andere therapieën. Wie heeft hiermee ervaring?
Heee, Ik heb er eens over nagedacht... Mocht onze baby in een stuit blijven liggen, dan laat ik het niet handmatig draaien.. Ik hoor hier zulke nare dingen over (kans op navelstreng rond nekje etc) Ik word daar zo naar van! Ik heb gelezen over de Moxa-therapie! Ik vind het maar, tja .. uhm? Zweverig/Apart allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken hoor. Bedankt voor de link, naar de website met informatie! Ik ga me er dus dan toch maar bij neerleggen, en voor de keizersnede, .... Wat anders? haha! Maaaaaaaaaaaaaaaaar, ik heb nog een paar weken, althans ik .. onze prinses! Dus ik duim gewoon nog even, en wie weet! Groetjes!
Ik heb onze Niels met 35 weken zwangerschap laten draaien. Het is heel goed gegaan. Het was niet erg pijnljk, alleen een drukkend gevoel. Ze houden jou en je baby heel goed in de gaten tijdens het draaien. Daarna is Niels meteen ingedaald en ben ik met 41 weken fijn thuis bevallen. Praat er gewoon goed over met je verloskundige en gyn. En maak dan samen met je partner een beslissing waar jullie je goed bij voelen. Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen. Succes!! Als je nog vragen hebt, stel ze maar.
Mijn meisje ligt ook in een stuit (tenminste...dat weet ik vanmiddag na de ligginsecho zeker, wantg de VK kon er op de hand geen zekerheid over geven) Mocht ze in een stuit liggen, dan zal ik wel met de gyn aan praten over een versie, maar als er ook maar iets is wat mij zal tegenstaan (nadelen voor het kindje) dan doe ik het niet. Dan wordt het een keizersnee (ik wil al helemaal geen stuitbevalling ) Dat Moxa is voor mij niet interessant denk ik, je kindje wordt er namelijk beweeglijker van...nou dat is bij dit meiske niet nodig.....ze trappelt en draait alsof het een lieve lust is
Hier hetzelfde, draaipoging zie ik niet zitten want ik heb het idee dat kleintje allang bezig is met indalen met de billetjes, ik heb vrij brede heupen/bekken, dus ik kan me niet voorstellen dat kindje niet al aan indalen is. En ik wil gewoon geen getrek aan mijn kindje in de buik. Moxa wil ik niet vanwege mijn geloof En gezien mijn medische achtergrond, weet ik niet of een stuitbevalling een slim plan is, omdat ik med. indicatie heb vanwege de mogelijkheid tot verkleving van placenta, wat betekent dat áls dat zo is, na de bevalling ik alsnog geopereerd moet worden, en ik denk dat als het kindje dan toch in een stuit ligt, ik dan maar beter gelijk voor die keizersnede kan gaan... Ik heb er nachten wakker van gelegen (en liggen janken zeg poeh) maar probeer me er nu maar bij neer te leggen. Sorry dit is helemaal geen antwoord op je vraag...
hallo.. ik heb met 36 weken een draaipoging laten doen.. helaas is dit niet gelukt.. ik zal even kort vertellen hoe het is gegaan.. je moet eerst 30 min aan het CTG liggen zodat alles gecontroleerd wordt.. daarna krijg je een spuitje om je baarmoeder wat zachter te maken en dat zal ook de weeen remmen.. er zal dan door 2 mensen geprobeerd worden te draaien.. de een pakt het kontje en de ander het hoofdje.. het is zeker geen fijn gevoel.. beetje drukkend maar ze houden je echt goed in de gaten.. en als het niet meer gaat dan gaat het gewoon niet meer.. moet je dan ook eerlijk zeggen.. heb daarna wel 2 dagen last gehad van mn buik.. alsof die helemaal blauw was geslagen.. ik vind het heel erg jammer dat het niet is gelukt maar ik heb er dan ook echt geen spijt van.. mocht het de volgende keer weer zo zijn dan zal ik zeker weer een draaipoging proberen! Verder hebben wij nu gekozen voor een stuitbevalling.. aangezien het er verder gunstig uit ziet.. heb ook pas de definitieve belsissing gemaakt tijdens het gesprek met de gyn.. deze zal je goed kunnen vertellen wat de voor en nadelen zijn van een stuitbev en KS.. maar ja om een beslissing te maken is nooit makkelijk omdat alles zn voor en nadelen heeft! succes iig..
Hoi, Ondanks dat ik 'nogal van de wetenschap ben', ben ik op advies van de verloskundige begonnen met moxa-therapie. Zijn nu 1 week bezig, en is de bedoeling dat je dit 2 weken doet. Nog geen resultaat... Koppie ligt zeker weten nog boven. Het gaf mij wel een goed gevoel dat de verzekering het vergoed (ben verder niet verzekerd voor alternatieve geneeswijzen oid hoor) én dat het (soort) onder de acupunctuur valt. Verder zijn er wel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Blijft natuurlijk wel een beetje vaag, daar kan ik niet onderuit! Maargoed, als je 't niet probeert, dan weet je het niet toch?! Liefs
Ik krijg morgen te horen of beebje is gedraaid of niet... en hoe dan evt verder... vind een ks maar niks..ook stuitbevalling niet..moeilijke keuze hoor..zit er best wel mee..we zullen het zien morgen...
Je zou ook eens contact op kunnen nemen met een haptonome die zwangerschapsbegeleiding doet. Ik weet niet of zij ook draaipogingen op zich doen maar ik weet wel dat als je begeleiding van ze krijgt ze het kindje uit kunnen nodigen om te draaien. Wij doen zwangerschapshaptonomie en vinden het geweldig. Ons kindje ligt goed dus met draaipoging geen ervaring. Maar mijn nichtje lag in een stuit en draaide meteen toen de haptonome dat 'vroeg'. Het werkt eigenlijk net zoals dat een baby-tje in de buik naar je hand toezwemt als je die op je buik legt. Heel vriendelijk en helemaal niet medisch dus...
Op dit moment ben ik 37 weken en zijn we al een tijdje bezig om ons meisje te draaien, maar nog steeds niet gelukt... snik. We hebben accupuntuur 2x gehad, niet gewerkt.Doen nog wel dagelijks de bladder 67 met de moxa stick info over Moxa YouTube - Moxa for Breech Babies Chiropactor om de dag. Webster techniek.. ook voor mijn siatica in mijn been . Meer info over webster YouTube - Websters Technique - Chiropractic Adjustment for Turning Breech Babies Het uitwendig draaien van de baby in het ziekenhuis is niet gelukt. Mijn baarmoeder was wel even een dag gevoelig , maar nu gaat alles ook weer lekker. info zie ; YouTube - External cephalic version (ECV) to turn a breech baby We zijn net naar het ziekenhuis geweest om te kijken waar we dan een keizersnee krijgen.
Ik heb 2 draaipogingen gedaan in 2 verschillende ziekenhuizen. Eerste was in ZH in de buurt en was met weeenremmers. Hiervan heb ik veel last gehad. Tweede was in Amsterdam in Slotervaart ZH. Daar zijn ze echt ervaren met stuitligging en was de sfeer een stuk beter. Meer info en na afloop nergens last van. Ik adviseer iedereen om naar een gespecialeerd ZH te gaan. Helaas zijn beide pogingen niet gelukt en wordt nu een stuitbevalling. Sta onder controle bij Gyn en worden groeiecho's gemaakt voor grote en ligging van beeb. Heb er alle vertrouwen in en mocht het toch niet lukken, dan wordt het alsnog een KS.
Heb afgelopen donderdag een versie gehad. Helaas is deze op niks uitgelopen (kindje lag al met billen in bekken en gyn kreeg hem/haar hier niet uit). Bedankt voor jullie reacties ook omtrent andere therapiën. Moxa therapie heb ik ook nog geprobeerd (zijn we nog mee bezig), maar hier verwacht ik niet al te veel van. De Webster techniek vond ik er net iets te 'eng' uitzien. Beetje kinderachtig misschien, maar durf ik gewoon niet. Ben dus nu aan het nadenken over stuitbevalling of keizersnede. Maar denk dat het keizersnede wordt. Vindt de nadelen van stuitbevalling zwaarder wegen dan de nadelen van een keizersnede. Bovendien gaf de gyn aan dat ongeveer 50% van de bevallingen alsnog in een keizersnede eindigt. Momenteel is mijn redenatie dan ook, als de kans zo groot is op een keizersnede na het doorstaan van de vele (pers)weeën, kan ik hier beter direct voor kiezen. Woensdag eea doorspreken met gyn en datum prikken.