Hallo allemaal, hoe lang hebben jullie je foliumzuur + vitamine tijdens de zwangerschap ingenomen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe belangrijk het nu nog is en tijdens welke periode je kan stoppen.
Vorige zwangerschap de hele zwangerschap, deze keer ga ik ook gewoon door. Dan weet ik zeker dat ik wat vitamines binnen krijg. Het is in principe niet meer nodig na het eerste trimester dacht ik.
Je mag stoppen met 12 weken ofzo. Ik slik het nog steeds. Combi foliumzuur en visolie. Waarom ook niet?
Ik blijf de hele zwangerschap door extra vitamine plus visolie slikken omdat ik soms moeite heb met voldoende groente en fruit eten. Wat betreft foliumzuur zou je wel kunnen stoppen. Dat is voor het tegengaan van een openruggetje volgens mij en als het goed is is het ruggetje van je kindje al dicht inmiddels.
Ik slik gravitamon is voor heel de zwangerschap en voor herstel en borst voeding na de zwangerschap. Zit vanalles in
Ahh fijn, bedankt voor al jullie reacties. Ik gebruik ook Gravitamon en zal dan ook door blijven gaan met het innemen van deze vitamientjes. En helemaal nu de winter voor de deur staat.
Ik slik ook gravitamon. Bij mijn 2 vorige zwangerschappen heb ik het ook de hele zwangerschap en bv periode doorgeslikt. En nu doe ik dat ook weer.
In de meeste vitaminepillen voor zwangere vrouwen zit standaard foliumzuur verwerkt. Officieel "moet" je het slikken vanaf vier weken voor het stoppen met pil tot 10/12 weken zwangerschap. Hier in Duitsland wordt het geadviseerd gedurende de gehele zwangerschap.
Ik weet ook niet beter dan dat het juist goed is om de hele zwangerschap door foliumzuur binnen te krijgen
Hi, ik heb ook een vraagje over foliumzuur. Laatst heb ik de foliumzuurtabletjes (400 mcg) van de Kruidvat gekocht. Deze slik ik nu een aantal weekjes. Maar ik slik al maanden een multivitamine met 130 mcg foliumzuur. Wist niet dat er al foliumzuur in zat. Kan ik beide blijven slikken of is dat teveel? (ik ben nog niet zwanger) Groetjes
Ja hoor dat kun je prima blijven slikken. 400 mcg is voldoende maar zolang je niet boven de 1000mcg komt is meer ook geen probleem
Ik slik ze door tot ik klaar ben met de borstvoeding, dus minimaal 6 maanden na de bevalling. Ik heb vsm puur mama.
Ik slikte zelfs 5 mg en dat zou ik gerust de rest van m'n leven kunnen doen. Maar dan moet je wel eerst je B12 laten controleren. Alleen een b12 tekort kan problemen opleveren als je zo'n hoge dosis slikt. Verder is het waterafbreekbaar en plas je een teveel gewoon uit.
Hier slik ik nu nog alleen foliumzuur. Vond het zonde om dure vitamines te gaan slikken met zwanger worden. Maar ging hier erg snel. Tot nu toe eet ik prima groente en fruit maar als ik misselijk wordt, ga ik wel voor een multivitamine.
Slik het vanaf twee maanden voordat ik zwanger werd en nu nog. En wil er tijdens het borstvoeden ook nog mee door gaan. Ik slik Puur Mama van VSM en daarbij nog 5 mg extra vitamine D per dag.
Ik slikte eerst alleen foliumzuur, maar werd erg misselijk dus heb toen vitaminepillen met visolie genomen. Die slik ik nu nog steeds. De vk raadde me aan om dit te blijven slikken...