Ja het ligt er volgens mij wel aan wat voor een stuit je kindje in ligt...maar hier braken de vliezen en eenmaal in het zk maakten ze eerst een echo voordat ze daadwerkelijk gingen voorbereiden voor de kzsnede...
Heet is inderdaad mijn tweede. Ik heb gelezen dat een stuitligging ook erg moeizaam kan gaan met de bijbehorende risico´s. Lijkt me ook erg onnatuurlijk hoe de baby zich eruit moet werken op die manier. Ik laat me zowizo goed informeren inderdaad door de verloskundige. Ik ben benieuwd...
Gewoon niets uitsluiten. Je goed laten informeren. Alle voors en tegens afwegen en dan dat besluiten waar jij je het prettigst bij voelt. Komt goed!!!
Stuitbevalling vond ik ook te risicovol.... Het is zo persoonlijk als je gevoel zegt niet doen.... Luisteren, iedereen kan je wel vertellen wat je moet doen maar je moet het zelf met je man beslissen. Maar wat ik altijd opmerkelijk vindt is dat je een draaipoging moet hebben geprobeerd en een stuitbevalling kan makkelijk.... Nou dat vonden wij niet en ik ben blij met onze keuze. Een kzsnede is zeker niet niks maar wel het minst risicovol voor je kindje. Maar je moet je goed inlezen een gyn en vk zijn al snel voor een draaipoging of stuitbevalling... Snap ik ergens wel vanuit hun oogpunt maar ja het is jouw'n lichaam en jouw'n kind.
Dank jullie wel dames Ik ga inderdaad naar mijn gevoel luisteren, is toch iets persoonlijks zo'n beslissing en niet heel makkelijk om te maken. Er zijn zoveel ervaringen, mensen die voor en tegen zijn. Maar uiteindelijk gaat het er inderdaad om waar ik mij goed bij voel. Komt hopelijk allemaal goed!