Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, was je 2e bevalling te vergelijken/totaal anders/makkelijker etc?
Bij mij was de tweede makkelijker en totaal anders. De eerste begon met gebroken vliezen en was vanaf t begin heel pijnlijk en zat ik uuuuuuren in m'n eigen wereld. Mijn vriend mocht mijn hand niet loslaten - dat was mijn enige contact met de buitenwereld. Bij de tweede begon t met krampen, ik heb lang gedacht dat het voorweeën waren, want t viel reuze mee. Heb samen met de vk nog alles zelf klaar gezet. Vanaf t moment dat ze de vliezen brak, was t super super heftig. Maar dat duurde uiteindelijk nog geen 10 minuten haha. Na mijn eerste snapte ik niet dat sommige vrouwen nog konden stofzuigen of zo tijdens de weeen. Na mijn tweede snapte ik dat wel. Hoewel daar voor mij geen prioriteiten lagen haha
qua snelheid hetzelfde, maar de tweede kreeg ik veel beter mee en kon de weeën wat makkelijker opvangen omdat ik wist wat me te wachten stond (en ging in mijn hoofd de lengte van de weeën tellen, zo wist ik dat ik rond de 25-30 even kon ademen) verder ging het uitdrijven even snel. was bij beide meiden 4 uur bezig en persen 10min denk ik
Tweede was echt veel makkelijker, ik kon veel beter met de pijn omgaan. Uitdrijvingsfase was gelijk, allebei maar 8 minuten hoeven persen.
Qua tijd een stuk korter (eerste 17, tweede 5 uur), maar ik vond de tweede veel vervelender, omdat ik bij de eerste goed kon ontspannen, bij de tweede helemaal niet. De derde duurde weer langer dan de tweede maar ik was zó ontspannen dat het als de fijnste bevalling voelde.
Ik was relaxter omdat ik beter wist wat ging komen, maar het ging 2 keer zo snel (ben in ruim 2 uur bevallen, vooral op einde heel hectisch en veel pijnlijker dan bij eerste, omdat het zo snel ging). Bevallingen leken wel op elkaar qua verloop (behalve dus het einde, en het prille begin). Mijn 3e bevalling was helemaal anders en is het meest tegengevallen. Als ik terugkijk zou ik de eerste het liefst over willen doen. Tweede bevalling was te snel en mijn derde bevalling... laat maar .
1e begon met lichte weeën. Laatste uren en centimeters vond ik erg heftig en zat echt inm'n eigen wereld. Na 23 uur dochter geboren. Op zich een prima bevalling maar wel erg lang. Persen 5 kwsrtier. 2e begon meteen heftig en de weeën zette meteen goed door. Na drie en half uur was m'n dochter er. Prima bevalling wel erg snel maar goed te doen. Persen, drie persweeën Ben nu heel benieuwd hoe de derde gaat zijn 😊
de 2e was voor mij ook relaxter omdat ik wist wat er komen ging. maar verder ondanks dat de 2e een inleiding was waren ze wel vergelijkbaar.. begon rustig en ging al snel over in een weeenstorm. beide maar kort hoeven persen en duurde ook beide +/- 5 uurtjes
Doe mij mijn eerste bevalling maar: Eerste bevalling bouwde zich langzaam op, ik was in m'n eigen wereld liggend op bed en na 4 uur mocht ik persen en was hij er met 15min (thuisbevalling). Bij de tweede braken mijn vliezen en gebeurde er ruim 20 uur niks. Omdat de vk bij controle de baby niet meer in het bekken voelde en ik nog 0cm ontsluiting had, naar het ziekenhuis gegaan. Dat autoritje deed wat: in het ziekenhuis (10min. rijden) had ik 3cm en een ingedaalde baby. Daarna werd het al snel best heftig, kon niet goed ontspannen en was de hele tijd aan het rondlopen/hangen. Gelukkig merkte ik na 1,5 uur dat hij er aan kwam, snel op bed en 2min. later was hij er. Voordeel van de 2e bevalling tov de eerste, is dat ik niet gehecht hoefde te worden
Oh, dit topic-onderwerp zocht ik ! Ben ook érg benieuwd naar de bevalling weer, eerste als onbevangen en 'we zien wel', nu eigenlijk ook wel weer. Het klopt dus dat tweede bevallingen over het algemeen sneller verlopen dan eerste, al lees ik hier ook andere verhalen. Zou deze keer wel thuis willen bevallen, als alles gewoon prima verloopt. (eerste was een voorspoedige, ontspannen bevalling van ruim 7 uurtjes in het zkh vanwege indicatie). Want als ik ergens niet op zit te wachten is voor de laatste etappe nog 'even' naar het zkh te moeten; in die auto, dat gehannes haha. Maargoed, we hebben er niets over te zeggen , kortom we zien het allemaal wel weer deze keer. Weet wel hoe ik bepaalde zaken nu níet ga doen net na bevalling haha. Hebben jullie dat ook?
Hier drie verschillende bevallingen gehad. De 1e spontaan gebroken vliezen en 3 uur later was ze er heb wel 3 kwartier geperst wat ik als heel vervelend heb ervaren, verder een heel ontspannen bevalling. De 2e spontaan gebroken vliezen 1 perswee en dat in krap een uurtje!! Ging heel snel maar wel ontspannen. De 3e vk heeft vliezen gebroken door meconium houdend vruchtwater naar het zkh 2 persweeen in 2,5uur. Moest in het zkh echt weer even mijn ontspanning vinden hierna ging het verder weer super vlot! Ik voelde me na de 3e bevalling wel het beste! Ik vond alle drie mijn bevallingen prima te doen!
Bijzonder om te lezen, helemaal dat een 3e vaak als beste bevalling gezien wordt😊! Maar ik gok wel dat t sneller gaat, 1e duurde 19 uur, dat lees je minder bij een 2e
totaal verschillend Bij de eerste braken snachts mn vliezen, voor we in het ziekenhuis waren had ik de eerste weeën gehad. Vrij snel werd besloten dat het niet ging lukken en KS moest worden vanwege poep, niet indalen en geen goeie weeën (hij lag met zn hoofdje iets gedraaid waardoor het niet paste) (circa 10u tussen vliezen breken en geboorte). Zelf rustig Bij de tweede begonnen vrijdagmiddag rond 12u de (achteraf gezien) voorweeën. Zaterdagochtend naar het zh na een slapeloze nacht, hele dag nog voorweeën en flink de bitch uitgehangen die nacht zette het eindelijk door en zondagochtend rond half 8 dochter geboren. Wel pijnstilling gehad maar te laat (prik werkte pas nadat ze eruit was, ging ineens snel) Bij de derde brak de vk tijdens het strippen per ongeluk mn vliezen, rond 12u. Ik merkte binnen halfuur verandering, niet echt weeën maar wel dat mn lijf begon zeg maar, vooral zere rug op dat moment. Rond 16.00 naar het ziekenhuis gegaan met matige weeën, maar 3e kindje, bijna filetijd... moest maar vast komen. Tot een uur of 19.00 was het goed te doen, toen gaan douchen tot iets na 21.00 en rond 21.30 bevallen. Zelf rustig, wilde liefst niemand zien vanaf dat ik ging douchen, echt eigen wereldje. Geen pijnstilling gehad Als ik nu kan kiezen: graag de derde bevalling nog een keer
Drie weken geleden voor de tweede keer bevallen en ik heb deze keer veel fijner ervaren. Eerste bevalling: Duurde 25 uur Begon met weeën Zoon had in vruchtwater gepoept dus moest naar het ziekenhuis Ontsluiting duurde erg lang Pijn was niet te houden dus een ruggenprik gevraagd 2,5 uur geperst Een flinke knip waar ik later nog behoorlijk last van heb gehad Uiteindelijk is mijn zoon geboren mbv de vacuümpomp Tweede bevalling: Duurde 5,5 uur Begon met gebroken vliezen, geen weeen na 24 uur dus helaas weer naar het ziekenhuis Door wee opwekkers hele heftige weeen storm maar na drie uur wel volledige ontsluiting Geen pijnstilling Geen knip maar een klein scheurtje 40 minuten persen (was een sterrenkijkertje)
We gaan het zien, want mijn eerste bevalling ging heel snel (1,5 uur) en heb mijn weeën opgevangen onder de douche.. Persen deed het meeste pijn, maar dat duurde ook maar een kwartier. Je hoort vaak dat de tweede sneller komt en minder heftig is.