Stuitligging onverwachts en misschien klein scheurtje boven in de vlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melkos, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Balen dat je kindj ineens nog in stuit is gaan liggen :( hier juist precies omgedraaid tot 35.6 heeft ons kindje in stuit gelegen ineens voelde ik zijn hoofdje niet meer heel apart.
    met 36.0 had ik een afspraak bij de gyn om ons kindje te laten draaien (hiervoor gekozen omdat mijn gyn er alleen maar goede ervaringen mee heeft en dit zeer regelmatig doet)
    Maar het was niet meer nodig...

hier ga je vooraf aan de ctg dan de draaipoging en dan weer aan het ctg om te kijken hoe het kindje het doet.
    Mocht het nodig zijn die kans is heel klein zou ze direct ingrijpen met keizersnee vandaar dat ze een draaipoging bij ons pas doen vanaf 36 weken dan is het niet zo erg meer als de kleine gehaald moet worden.

Ik wilde de draaipoging toch proberen om een keizersnee te voorkomen dit is een zware operatie met een lange herstel periode.
    een stuitbevalling doen ze eigenlijk nooit bij ons zit gewoon veel risico aan.

heel veel suc6!

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou sowieso een draaipoging overwegen als dat nog mogelijk is.
    Laat je hoe dan ook goed voorlichten. Bij mij lag de baby 2 weken geleden nog in een stuit en had van mijn vk al wat informatie gekregen over draaipoging, eventuele stuitbevalling, enz. Gelukkig toch nog zelf gedraaid.

Een natuurlijke stuitbevalling kan volgens mijn vk prima als er verder geen complicaties zijn, maar dat geldt eigenijk voor alle bevallingen. Het ligt er ook aan HOE je kindje in een stuit ligt (positie beentjes e.d.).
    Ik zou niet zonder meer kiezen voor een ks, dat blijft een behoorlijke operatie.

Zelf zou ik kiezen voor natuurlijk bevallen (als dat verantwoord is dan he, als de artsen zeggen dat het echt niet kan of wel erg grote risico's met zich mee gaan brengen wordt het een ander verhaal).
    Ik wil het hele bevallen gewoon meemaken :)

3. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Onze kleine meid is gisteren geboren en kwam niet als sterrekijkertje ter wereld, dus ook vast kunnen ze gewoon nog om de as draaien!

4. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg alles goed gegaan? Van harte ohhhh nu wil ik ook hihi ben vannacht wel wakker geworden door behoorlijk gedraai door de kleine sinds vanochtend voelt het weer anders in de buik en voel ik boven geen ronde bol meer dus heb hoop

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oh dat zou super zijn ts!

6. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Jaaa idd durf het nog niet te geloven ik laat het hier maandag wel even weten hoe de echo was

7. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Nog 2 uur wachten en dan ga ik het eindelijk weten boh wat duurde het weekend lang

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja dat duurt lang als je moet wachten he .... 😉😳😊

9. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Nou was echt lang wachten maar hij ligt weer goed en diep in de bekken:)
    Vk was verbaast dat hij weer terug gedraait is hihi ik ben super blij nu maar afwachten tot de bevalling begint:)

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ah super!! Nou ik wens je veel succes met je bevalling!

Deel Deze Pagina