Hallo dames, Graag zou ik wat advies willen.. Ik ben as dinsdag uitgerekend van mijn 1e kindje, Een jongetje. Nou is hèt hier zo dat ze het liefst met 41 weken gaan inleiden en niet tot 42weken wachten, wel kan je zelf voor dit laatste kiezen. Mijn vk heeft de "opdracht" gegeven dat ik as maandag moet beslissen wat te doen, dus volge de week inleiden of niet... Omdat ik al weken voorweeen heb, die ook weer wegblijven en terug komen en al weken bijna niet slaap ging min. 1e keuze uit naar 41weken. Mede Omdat ik me. Bedenk da t inleiden anders een week later alsnog moet..andere kant hoop ik nog steeds dat de kleine man zelf komt.. Nu ik de verhalen lees over inleiden ga ik weer twijfelen en schrik er best wel van, Vl. Van de evt weeën storm...wat zouden jullie adviseren???
Hej Mijn gyn vertelde gister dat een kind vanaf 41 ineens achteruit kan gaan, met dat hij het nog prettig heeft in je buik. vandaar dat ik nu om de dag moet komen op controle. Hier mag ik nu ook ingeleid worden als ik wil, maar ik probeer het nog even te rekken, wie weet start het toch nog natuurlijk.. Maar zodra het minder gaat met de baby dan gaan ze gelijk actie ondernemen, en anders wordt ik met 42 ingeleid. Tja het is niet anders
Dank je voor je reaktie! Ik ga t denk maandag bespreken wat de nadelen zijn, vind dat inleiden zelf een beetje eng...
Ik heb zelf gesmeekt om ingeleid te mogen worden met ruim 41 weken. Ik trok het niet meer en ook al leek het me niet zo prettig, (ben van de 1e spontaan bevallen) het was altijd beter dan blijven doorlopen terwijl je het niet meer volhoudt. Achteraf is het me meegevallen qua pijn. Ik vond het alleen vervelend dat ik op bed moest blijven liggen, had graag nog onder de douche gegaan en zelf naar de wc willen gaan. Kunnen ze je anders niet proberen te strippen en als dat niet helpt, je alsnog voor een inleiding kiest?
Oh, gelukkig, ben dus niet de enige die zit te "wachten" tot die bevalling eindelijk op gang komt ... Ik had eigenlijk altijd zoiets van "de natuur weet het het beste", en wilde daarom eigenlijk niet laten strippen en al helemaal niet inleiden. Maar heb zo het gevoel dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren voor het spontaan op gang komt, dus ging me vandaag toch maar even inlezen over inleiden... En nu verontrust het idee dat de placenta minder goed zou kunnen gaan functioneren me toch wel behoorlijk... Morgen serotiniteitscontrole ih ziekenhuis, we wachten dat maar eerst eens af denk ik... Sterkte aan alle wachtenden !!
Ik vond inleiden heel erg heftig, maar ik moest wel bij de eerste want ik was 42 weken. Heb een weeenstorm gehad en had pas 3 cm ontsluiting. Heb toen een ruggenpik gehad, dat was erg fijn. Uiteindelijk is het nog een keizersnede geworden. Bij de tweede kreeg ik spontaan weeën en heb een natuurlijke bevalling gehad zonder pijnstilling. Dat was veel fijner want er zaten rustperiode tussen de weeën. Als bij controle blijkt dat je kindje het niet fijn heeft in de baarmoeder zou ik voor inleiden kiezen. Anders misschien toch een paar dagen wachten. Hoe meer je lichaam klaar is om te bevallen hoe beter.
Ik word waarschijnlijk ook ingeleid. Ze hebben me vrijdag gestript, dit heef tot nu toe alleen heftige voorweeen gebracht. Vanmorgen zou ik weer gestript worden, maar Lukte niet door de krampen. Omdat ik tegen inleiding opzag uiteindelijk vanmiddag gebeld of ze nog keer kon proberen en toen hoorde ik dat het strippen WEL gelukt was. Hele morgen druk gemaakt om niks dus. Alleen vrijdag had ik 1 tot 2 cm ontsluiting, en nu was het ruim 2. Ook niet veel opgeschoten in 48 uur dus helaas. Maar omdat ik de pijn ondraaglijk vind (op momenten) en niet wil afwachten tot volgende week zondag met inleiden ga ik morgen naar de gyn. Als het de vk lukt morgen een afspraak te maken. En dan de opties bespreken met de gyn. Maar liefst heb ik dat vanavond mn vliezen nog breken
Hier lag het eigenlijk andersom. In principe laten ze je doorlopen tot 42 weken, maar als je heel graag wilt kun je ook kiezen voor inleiding bij 41 weken. Ik koos daar niet voor (was achteraf ook niet van toepassing, ben spontaan bevallen bij 40+2 na een week of twee met voorweeën), omdat ik thuis wilde bevallen en de risico's van een ingeleide bevalling niet zag zitten. Wel zou ik dan vaker op controle zijn geweest, voor een ctg en vruchtwaterbepaling. Met die controles had ik het aangedurfd om door te blijven lopen. Ik hoop voor jou dat het ook niet zo ver komt, en dat je spontaan gaat bevallen. Is toch fijner dan een inleiding, lijkt mij.
Ik ben ingeleid met 37 weken, dus kan je niet adviseren over de termijn 41/42 weken, maar ik kan wel zeggen dat je je niet teveel moet laten afschrikken door nega verhalen. Ik vond het een fijne bevalling, en dat terwijl ik wél een weeenstorm heb gehad. Ja, dat is heftig en intens, maar echt wel te doen hoor. Ik zou me daar niet teveel zorgen om maken als ik jou was. Kijk meer naar je algemene gevoel: ben je er zelf klaar voor om te bevallen, ben je het zwanger zijn 'zat', heb je het gevoel dat je baby klaar is om geboren te worden. Daar gaat het om!
Bedankt dames voor de reakties, het stelt me best gerust dT sommige ook goede ervaringen hebben..ik hoop nog steeds dat hij zelf komt,moet vandaag naar de vk en ga wel kiezen voor 41 weken inleiden. Reden is vooral dat het ziekenhuis hier van mening is dat baby's het minder goed kunnen gaan doen na week 41, hoeft natuurlijk niet.. Maar heb ook al weken voorweeen, deze waren even weg maar komen nu weer, hierbij ben ik nu ook niet lekker en slaap slecht..voel me echt oververmoeid... Ik kijk ook even wat denk adviseert, blijf t lastig vinden omdat de kleine t nu gewoon goed doet en ik toch liever natuu rlijk beval maar goed...ben benieuwd. Ooh en zal ook is vragen of strippen evt eerst geen nut heeft? Vk zegt daar helemaal niets over..
Meestal heeft strippen voor de 40 weken geen zin. Volgens mij zelfs voor de 41 weken niet maar dat weet ik niet zeker. Bij mij was het met 41 weken niet mogelijk om te strippen zeiden ze de dag voor mijn inleiding (baarmoeder nog niet verweekt). De dag dat ik ingeleid werd, had ik toch 2 cm ontsluiting, dus waarschijnlijk had het inwendig onderzoek de dag ervoor toch wat los gemaakt. Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je vk, wie weet kun je dan toch nog spontaan bevallen.
Ik was ook heel erg tegen het hele inleiden gebeuren. Ze hebben toen gewoon met 41 weken een ctg gemaakt, plus een echo gedaan en alles zag er perfect uit. Dat gaf mij nog even de tijd om uit mijzelf nog te bevallen. De inleiding stond met 41+ 5 geplant omdat ze bij het ziekenhuis een max draagtijd hadden van 42. Ze kwam godzijdank uit zichzelf met 41+4.. Doe waar jeje het beste bij voelt, dat is echt het allerbelangrijkste van alles. Ik ben heel blij geweest dat ik mij niet eerder heb laten inleiden, maar ik kreeg die kans ook omdat er geen reden was verder dit te doen.
Ik ben 4 keer ingeleid en kan niet zeggen dat het horror bevallingen zijn geweest. Maar nu ben ik 4 weken geleden zonder inleiding bevallen en dat was toch anders. De opbouw van de weeen was veel natuurlijker. Daardoor kon ik me beter ontspannen en ging de ontsluiting veel sneller. Ik had ook helemaal nog niet het idee dat ik aan 't bevallen was, na anderhalf uur onregelmatige weeen. Toch bleek ik al 7 cm te hebben, ik dacht dat het nog veel erger moest worden. Nu ik het verschil weet gaat mijn voorkeur toch uit naar een bevalling zonder inleiding.
Ik ben ingeleid met 39 weken vanwege zwangerschapsdiabetes en dat was echt geen pretje. Mijn lijf en kindje waren er duidelijk nog niet klaar voor. Het opstarten ging erg moeizaam, na 24 uur konden mijn vliezen gebroken worden (had toen 1 cm ontsluiting), daarna kreeg ik een weeënstorm van rugweeën die echt weinig opleverden, na 6 uur weeën had ik nog maar 3 cm, uiteindelijk in de uren daarna tot 6 cm gekomen, maar na een weeënstorm van 9 uur waarbij je geen moment adempauze hebt gehad (zelfs ruggeprik werkte nauwelijks) ben je helemaal op. Ik kreeg koorts en de hartslag van mijn zoontje werd te vlak, dus moest een spoedkeizersnede. Ik denk echt dat het niet wilde lukken omdat het gewoon echt te vroeg was om te bevallen. Daarom vind ik dat inleiden echt medisch noodzakelijk moet zijn. Nou is er natuurlijk een wezenlijk verschil tussen inleiden met 39 en met 41 weken. Ik hoop echt van harte dat ik deze keer niet ingeleid hoef te worden.
Oh meis, ik dacht dat je jullie wondertje al in je armen zou hebben onderhand... denk er steeds aan! Sterkte meis, wachten duurt lang zo hè??
Haïii, nee nog steeds niet Pfff en vandaag uitgerekend..meneer is nog lekker actief..maar volgende week is hij er zeker(inleiden) ik hou je op de hoogte! Hopelijk gaat t met jou ook goed?
Hoop toch dat ie zich eerder aandient, je loopt al zolang met voorweeën en slechte nachten. Sterkte meis! Hier tot nu toe alles nog ok, tijd kruipt, zie elke dag weer m'n banner en denk: nog zo lang? haha Binnenkort zijn we mama!
Hier vandaag gesprek over inleiden gehad wanneer ze zich volgende week niet meldt. Ik vind dat er voor de beeb meer voor als nadelen aan zitten om in te leiden.. En als ik wacht tot 42 en ze is er nig niet moet het alsnog en zitten er nog meer kans op complicaties bij. Dus ik ga er dan liever voorbereid in en krijg een afspraak voor in te leiden met 41 weken. Zou natuurlijk top zijn als ze zich daarvoor uit zichzelf meldt