Stuitligging - vaginaal bevallen of keizersnede ????

Discussie in 'De bevalling' gestart door Habebi, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Dat is ook precies hoe het voor mij voelde. Ik heb lang hoop gehad dat de kleine nog wel zou draaien, ook moxa geprobeerd en een draaipoging gehad. Ik wilde er niet aan geloven dat ik de keuze zou moeten maken. Want het was voor mij echt kiezen tussen 2 slechten. Hoewel er natuurlijk veel ergere dingen kunnen gebeuren en sommigen helaas veel moeilijkere beslissingen moeten nemen.

Ik heb ook vanaf 14 weken rust moeten nemen ivm bloedingen, daarna nog 3x opname voor remming en nogmaals een flinke bloeding. Toch heb ik zoveel mogelijk genoten van mijn zwangerschap en vond ik juist de stuit op het laatst misschien wel de grootste domper. Hoe gek dit ook klinkt.

Ik wilde dat er ook nog iets normaal zou verlopen in mijn zwangerschap. Daarom misschien ook dat ik gekozen heb voor een gewone bevalling en hier erg blij mee was. Maar de twijfel of ik het wel zou durven was er tot de laatste minuut.

Uiteraard wel uitgebreid besproken met mijn gyn, die zeker wel positief was over een gewone bevalling. Ik had een onvolkomen stuit.

2. alinda27

alinda27 Lid

16 mrt 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Bij mij kwamen ze er met 41 weken pas achter dat mijn dochter in stuit lag.... Dit was dus erg schrikken. En al die informatie die je dan krijgt maakt het niet gemakkelijker. Bij mij braken die nacht mijn vliezen en moest dus naar ziekenhuis. Ik ben toen gewoon af gegaan op wat de gynaecoloog vond. Die was erg voor een vaginale bevalling, met wel het risico dat het alsnog een ks zou worden. Ik voelde me er ook wel goed bij om het toch gewoon te proberen, omdat ik achteraf misschien spijt zou hebben... Ik heb het dus gewoon geprobeerd maar na 40 min persen werd er toch besloten om een ks te doen. Ik heb dit niet als naar ervaren ofzo en ben blij dat ik het wel gewoon geprobeerd heb. Je moet dus gewoon je gevoel volgen en doen wat goed voelt. Niet teveel op andere mensen afgaan.... Succes!!

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij mijn oudste waren ze er met 36 weken achter dat die zich nog steeds niet gedraaid had. Ik heb toen voor een geplande keizersnede gekozen, omdat ik een stuitbevalling écht niet zag zitten.

Geen spijt van gehad.
    De jongste lag wel zoals het hoort en die is via een geplande 'gewone' bevalling op de wereld gekomen

Deel Deze Pagina