ik moet straks weer naar de verloskundige, nou vind ik dat super want dan hoor je het hartje weer enz. maar ik voel me echt niet op mijn gemak bij de verloskundige zelf! ik heb dat al vanaf het eerste gesprek bij haar en het gevoel wordt steeds erger ik hoop ook echt dat zij mijn bevalling niet doet maar de andere verloskundige die er ook zit. het gaat allemaal zo gehaast bij haar het loopt standaard een half uur voordat je aan de beurt bent en dan sta je binnen 5 minuten weer op de stoep. en als we dan geholpen worden kijkt ze alleen mijn vriend aan als ze praat en is het net of ik helemaal niet besta vreselijk gewoon. wat moet ik hiermee? bij die andere verloskundige is het heel anders die neemt echt de tijd voor je en daar voel ik me ook echt goed bij maar ja die heb ik tijdens mijn zwangerschap pas 2 keer gehad ik krijg uitgerekend iedere keer die andere. groetjes esther
oh das moeilijk, ik had anders gezegt misschien een andere praktijk, maar je bent nu al zo ver. tja ik heb het zelf ervaren met mijn VK en ik ben uiteindelijk met 27 weken overgestapt... ik vind het even moeilijk wat te zeggen tegen je...
Hi Mandy1, Wat erg dat je niet prettig voelt bij die verloskundige. Als je er echt me zit, zou ik het gewoon aangeven. Tijdens de bevalling moet je je prettig voelen en dat zal niet gebeuren als je een verloskundige hebt waarbij je niet op je gemak bent. Als je het aan ze uitlegt, begrijpen ze het vast wel. Uiteindelijk willen ze toch het beste voor jou? Succes! Niro
hey niro bedankt! maar ik durf er echt niets van te zeggen! mijn vriend vind het ook vervelend maar die zegt dat ik er niets van moet zeggen hij maakt alleen maar grapjes iedere keer als we daar weggaan zegt die weer zag je hoe ze naar me keek ze vind me wel leuk ze wil vast dat ik ook een kindje bij haar maak. haha hij meent dat natuurlijk niet maar hij heeft zoiets van nog een paar weekjes dan ben je er vanaf.
Rot voor je. Het kan best zijn dat het met de bevalling veel beter loopt hoor. Dan moet ze zich zowiezo wel op jou richten en de tijd voor je nemen. En mijn ervaring is dat het je tijdens de bevalling echt niks uitmaakt wie er aan je bed staat als dat kind er maar uitkomt. Ik moest nml. onverwacht naar het ziekenhuis en dan neemt de Vk van daar het over en vervolgens de gyn en nog 6 andere vreemden. Maakte me niks uit. Nu nog overstappen is erg laat. Maar het kan natuurlijk altijd. Succes.
Overstappen of bespreken ( alhoewel ik denk dat dat lastig is als ze echt zo naar je vriend kijkt, en als zelfs je vriend het opmerkt ...) volgens mij zouden mijn weeën per direct stoppen als ik zo'n verloskundige bij mijn bed kreeg ( ja dat kan gebeuren als je je niet op je gemak voelt) Het is jouw bevalling en jij moet je op je gemak voelen. dat is echt heel belangrijk.
Gewoon alleen gaan dan moet ze jou wel aandacht geven Nee grapje maar lijkt me ook heel vervelend. Maar je moet nog maar ffies en misschien heb je tijdens de bevalling die andere wel of valt ze dan toch mee.
Mijn verloskundigen (maatschap van drie) zijn hele leuke aardige meiden... Ik wist ook wanneer wie wie dienst had, dus maandag die, dinsdag die , woensdag die enz, wisselde ook vaak van dag want dan kon ik de ene weer zien(ken je ze toch alledrie). Dus als je nou weet waneer die leuke dienst heeft.... Maar dan heb je alleen nog het risico dat je die ''vervelende'' hebt als je moet bevallen Anders zou ik proberen met haar te praten, dat je het alleen met haar hebt, dat je je niet prettig voelt bij haar, kijken hoe ze reageerd. suc6 iid jessica
Hoi, Balen als je je niet op je gemak voelt bij de vk. Kan je helaas geen advies geven. Ik heb pas één afspraak gehad bij mijn vk, is een praktijk van 3 vk's. Degene die ik trof, vond ik echt niet fijn. Te gehaast, vond dat ze neerbuigend naar mij was en iemand die tussendoor belde met bezorgdheid ("meisje", "schatje", "kind, maak je niet zo druk"). Ik hoop dat één van de andere 2 vk's prettiger in de omgang is. Helaas kan ik niet van praktijk wisselen, we hebben hier maar één praktijk... Hoop dus maar op het beste. Veel sterkte, ik denk dat er niets opzit dan te hopen op de andere vk tijdens je bevalling! groetjes, Natasja
bedankt voor jullie berichtjes! toevallig ben ik gister weer geweest alsof ze het aanvoelde ze was zo aardig in 1 keer! dus ik heb besloten om er niks van te zeggen tenzij het de volgende keer wel weer zo gaat dan zeg ik het wel.
ja ik denk dat het komt omdat we normaal altijd s'avonds komen en dan loopt het al uit en nu waren we s'morgens en liep het niet uit.