As dinsdag wordt ik ingeleid in het ziekenhuis, maar nu ben ik vandaag ineens zo angstig dat het toch nog allemaal misgaat.... Ik weet eigenlijk niet waar het vandaan komt, maar kan alleen maar janken, en dan zit je daar met je dochter van 3..... Ik weet echt even niet wat ik nu kan doen, ik baal zo van mijn gevoel..... Alles is verder goed gegaan deze zwangerschap (tenminste na de operaties) en nu het einde nadert ben ik zo bang dat het toch nog allemaal misgaat! Ik zie de kleine al liggen in de couveuse met allemaal gekke slangen ed en dat lijkt me zo'n eng idee. Nog 4 nachtjes slapen en ik ga steeds slechter slapen, puur en alleen omdat ik zo aan het malen ben. Vannacht voor mijn gevoel ook weer de hele nacht wakker gelegen. Ik weet gewoon niet wat ik nu effe moet, of wat ik uberhaupt met dit berichtje wil, maar het duurt nog zo lang voor mijn vriend thuiskomt en ik echt even wat opbeurende woorden nodig heb. Wie o wie heeft ze voor me??
Lieverd, heel veel sterkte met je gevoel. Blijf vertrouwen houden. Wat bij mij helpt is rond je te kijken. Zie hoeveel gezonde mensen er hier op de aarde leven en weet dat de kans heel erg groot is dat jij ook zo'n gezond kindje op de wereld kan helpen. Dat het mis kan gaan en bij sommigen ook gaat is veel minder groot dat wanneer het wel goed gaat, daarom onthou je die verhalen zo vaak. Als je gelovig bent: bid om kracht en innerlijke rust. Heb vertrouwen in God en weet, alles wat moet gebeuren, zal gebeuren. Dat hebben we zelf niet in de hand. Dus niet te veel piekeren, dat helpt niet en veranderd niets. Richt je op dat je straks een prachtige kind in je armen hebt en voel de liefde die je bij je draagt voor het kindje nog in je buik. Heel veel succes en sterkte
Lieverd, Ik snap je gevoel maar ik had een hele wijze overgrootmoeder die mij mijn wijste les in mijn leven heeft gegeven. Tob niet het komt toch anders. Ik weet dat je jezelf gek kunt maken met piekeren en bedenken wat als.... Maar van alles wat jij bedenkt komt het toch weer net even anders. Dus lat je niet gek maken en nog maar 4 a 5 dagen en dan is het allemaal voorbij en heb jij je baby . (ja ik ben stiekem wel een beetje jaloers) Sterte ermee en veel succes dinsdag