niet lekker in vel (heimwee)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amle, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Hey dames,

Ik moet dit gewoon ff kwijt.
    Voor de zomervakantie hebben we een huis gekocht, in een andere stad dan waar ik opgegroeid ben (20 min. rijden). We waren toen nog helemaal niet bezig met kinderen krijgen. Na de zomer ben ik met de pil gestopt en wonder boven wonder in de 2e ronde raak.
    Nu zijn we vorig weekend net verhuisd, na 6 weken klussen. Maar ik heb nu al heimwee.... ik heb een hele goede band met mijn moeder en haar mis ik nu enorm. Ook is mijn vriend militair en dus niet thuis door de week. Ik zit helemaal alleen in dat nieuwe huis. Nu voel ik me ook nog eens niet fit (moe, misselijk), ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. Heb gisteren de hele dag lopen huilen, gelukkig is mijn moeder 's avonds op de koffie geweest. Ik weet dat ik het de tijd nog moet geven om te wennen, maar ik weet niet of ik dat wel wil. Nu ik zwanger ben, wil ik me gelukkig voelen en bij mijn ouders kunnen zijn. Nu heb ik niemand....

Sorry; ik heb ff zelfmedelijden...

Het zal ook wel met de hormonen te maken hebben, maar hoe raar zou het zijn om over een half jaar ofzo alweer terug te verhuizen?
    Ik denk er nu echt al serieus aan.....

Bedankt dat ik mijn verhaal ff kwijt kan hier, heb misschien alleen wat opbeurende reacties nodig. Zijn er meer meiden die zoiets hebben meegemaakt?

Liefs Elma

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Gun het even de tijd. En 20 minuten valt toch nog wel mee? Ik snap best dat je je wat eenzaam voelt nu, je moet je draai nog vinden in het nieuwe huis, Ik ben 3 jaar geleden verhuisd naar de andere kant van het land. 1,5 uur bij mijn moeder vandaan. Ik kwam daar dagelijks over de vloer, en ik heb het er nu nog wel eens moeilijk mee. Ik denk dat dat na de bevalling alleen maar erger wordt. Maar ook een nieuwe woonplaats gaat wennen hoor.. ga anders bij een sportclub of zo, kun je nieuwe mensen leren kennen.. Waar woon je nu? Als dat toevallig Schoonhoven is, mag je hier wel op de koffie komen hoor haha...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja deels herken ik me in je verhaal. Wij zijn in april verhuisd van friesland naar overijssel. In friesland zitten al mijn kennissen, vrienden, familie etc..

Ik heb ook best veel heimwee, zeker nu ik zwanger ben. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend dus wel elke dag thuis is, dus dat is heel wat anders. Ik weet wel hoe het is om met een militair te leven. Mijn vriend heeft 5 jaar van onze relatie ook bij de marine gezeten. Maar toen woonde ik dus nog in friesland.

Ik heb trouwens al wel besloten dat we, als ik klaar ben met mijn studie, weer terug gaan naar friesland. Daar horen we gewoon.

Wat ik heb gedaan in de nieuwe stad is dat ik ben gaan stage lopen in een organisatie hier in de stad. Daar werken zoveel leuke mensen dat ik me steeds meer thuis begin te voelen. Ik kan zelfs al mensen gedag zeggen op straat in de nieuwe stad.

Misschien moet je iets in de stad gaan doen waar je bent gaan wonen. Vrijwilligers werk etc...

De heimwee zal minder worden, alleen moet je het wel leuk maken voor jezelf.

Ik hoop dat het snel beter voor je wordt en dat je het leuker gaat vinden. Ben je trouwens al lid van een thuisfrontforum? Als je dat leuk lijkt stuur me maar een pb ( je mag geen ander forum hier neerzetten namelijk)

Liefs bo

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    ps: Schoonhoven ligt niet in Friesland, dus die koffie gaat niet door helaas... maar het komt echt goed! geloof me...

5. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Jouw verhaal is erg herkenbaar alhoewel ik zelf niet net verhuisd ben ofzo. Maar ik had in het begin ook dat ik liever bij mijn moeder in de buurt was en ik voelde me zo eenzaam en had een hekel (ineens) aan de stad waar ik woon. Maar ik was ook erg ziek.. Misselijk, moe enzo en ook veel alleen doordat mijn man erg veel werkt.

Ik ben toen een weekje bij mijn ouders gaan logeren. toen bloeide ik weer helemaal op maar toen ik weer thuis kwam begon het weer. Maar nu is mijn misselijkheid inmiddels een stuk minder en ik voel dat ik langzaam weer wat meer kan en nu voel ik me een stuk beter. Er zijn nog wel dingen waarover ik soms weer een huilbui krijg (maar om eerlijk te zijn is dat in de situatie waarin ik zit niet zo heel raar) maar het gaat echt stukken beter.

Dus misschien moet je het nog even wat tijd geven.. Of misschien kun je aan je moeder vragen of je ook een paar daagjes bij haar kan logeren. Het kan allemaal nog beter worden.. De lichamelijke klachten maken nl ook de depressieve klachten erger. en het is ook heel erg vervelend om alleen te zitten als je zwanger bent en je niet lekker voelt..

Sorry voor dit lange verhaal, ik hoop dat je er wat aan zal hebben..

Heel veel sterkte verder..

Liefs,

Amilah

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben 3 jaar geleden verhuist en woon nu een uur van me ouders vandaan. Ik heb het er wel moeilijk mee gehad en dat heeft ook wel een tijd geduurt.
    Sinds mijn zwangerschap komt mijn moeder vaker maar coorheen zagen we elkaar om de week ivm werk enz.
    de ideale uitkomt vindt ik de web came. zo zie ik me mama toch iedere dag en hebben we hartikke leuke gesprekken

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik herken het hoor! Ik ben twee maanden geleden van het westen naar Twente verhuisd. 2 uur rijden bij iedereen vandaan. Ook ik mis iederen erg. Wat ik wel probeer is wat contacten te leggen in de buurt. Voor jou mss een zwangerschapscursus? Kop op hoor, alle begin is moeilijk!

8. Amle

Amle Niet meer actief

Hé meiden,

bedankt voor de opbeurende reacties.
    ik weet ook dat ik gewoon ff moet doorzetten, en 20 min. rijden is inderdaad niet zo ver.
    Zodra ik wat verder in de zwangerschap ben ga ik op zwangerschapsyoga en hoop zo wat andere zwangere meiden in de omgeving te ontmoeten. Wellicht dat het dan ook al snel beter gaat.

En dan maar 1 keer in de week bij mijn ouders op visite ofzo en wat vaker de stad in...

Heel erg bedankt!
    @Laatje: als ik ooit bij schoonhoven in de buurt ben, kom ik voor een bakje koffie langs ;)

Liefs Elma

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wat mij wel is opgevallen dat sinds ik zwanger ben veel meer sociale contacten heb met de buurt dan voor me zwangerschap denk dat de mensen je dan toch wat serieuzer nemen ofzo.

10. Female

Female Niet meer actief

hoi lma

troost je: wij zijn een dik jaar geleden naar zuidlimburg gegaan en wonen nu net over de belgische grens. al mijn familie enz woont nog op de veluwe, ik moet dus 200 km rijden voor ik koffie bij mijn lieve mam kan doen! snap wel hoe je je voelt, voel me soms ook best alleen hier, maar het gaat ook echt wennen hoor. en zeker door de hormonen lijkt alles 10 x zo erg... en bovendien; 20 min is toch eigenlijk niks meid... het komt echt wel goed hoor!

liefs female

Deel Deze Pagina