Stuitligging, weinig vruchtwater, baby kleine kant

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamamijn, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik wil even mijn verhaal kwijt.

Ik heb al een aantal groei echo's gehad en de baby groeit iets onder de gemiddelde lijn maar nog niet zorgwekkend, ze verwachten gewoon een klein kindje( we waren allebei zelf ook niet groot bij geboorte) maar met 32 weken zagen ze op de echo dat ik niet heel ruim vruchtwater had, het was nog niet te weinig en aangezien de baby al de gehele zwangerschap in een onvolkomen stuit ligt en ook vrij laag, maak ik me een beetje zorgen.
    Nou moet ik over anderhalve week weer komen bij de gynaecoloog dan ben ik ruim 35 weken zwanger. Ze gaan dan kijken of ze het kunnen draaien. Maar ik denk, het kan toch niet goed wezen om zon kleintje te draaien als het niet veel vruchtwater heeft. Ik hoop dat de beeb zelf in tussen nog gaat draaien, maar ben er bang voor dat het nu een voorkeurs houding heeft aangenomen.

Zouden jullie wel een draai poging overwegen?

2. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Mijn jongste heeft ook echt een flinke tijd in stuit gelegen...
    Gelukkig draaide hij vlak voordat hij gedraaid zou worden..
    Ik kreeg de tip om een muziekdoosje op mijn onderbuik te leggen en dit dagelijks..
    Weet nu niet of het ook echt daadwerkelijk daardoor is gekomen maar wie weet.. Niet geschoten altijd mis toch

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou dat draaien echt niet laten uitvoeren!
    uitwendig niet en inwendig niet! heb vele verhalen gehoord, slecht voor t kindje en schijnt aardig pijn te doen.

4. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Als je weinig vruchtwater hebt, gaan ze niet draaien hoor! M'n eerste was ook aan de kleine kant (46 cm bij geboorte) ook onvolkomen stuit en weinig vruchtwater. Gyn besloot toen geen draaipoging te ondernemen. Ik hoop dat jouw kleintje zelf nog gaat draaien, heel veel succes!

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb een versie geprobeerd. Ze doen dit alleen als er geen risico is voor het kind en moeder op de verloskamers met weeenrmmers/spierverslappers. ons kindje heeft 40 weken in een stuit gelegen en was ernstig dysmatuur. helaas is de versie niet gelukt en is hij met een ks gekomen. Echt erg Pijn doet het alleen als het niet lukt, bij mij deed het dus erg pijn. Zou ik het nog een keer doen? Nee ik denk dat en kindje niet voor niks zo ligt. In mijn geval was het dus een te smal bekken

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mijn derde kindje lag ook in stuit, al vanaf 30 weken. Ik heb sindsdien "geweten"dat ze zo zou blijven liggen, wat dus ook zo was. Zat geen beweging in, ze leek wel klemvast te zitten met haar bolletje tegen mijn ribbenboog aan.
    Ik heb geen versie laten doen, omdat er altijd een minimaal risico is dat er iets mis gaat met je kindje. En ik heb in mijn leven net iets te vaak tot die "nou-dit-gebeurt-echt-vrijwel-nooit"gevallen behoort. Denk dat het kindje niet voor niets op deze manier ligt.

7. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties

8. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Hier in België wordt dat zo goed als niet meer gedaan omdat er vaak een reden is waarom 't kindje niet draait (zoals een te korte navelstreng).

Ik zou 't dus zeker niet laten doen!

Deel Deze Pagina