STUITLIGGING? Wel of niet draaien! help!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by tweemeisjes, Nov 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. christina

christina Niet meer actief

Mijn 1ste kindje lag ook in een stuit, daar kwamen we met 36,5 weken achter, dus in het ZH een draaipoging gedaan. Erg pijnlijk en heeft niets geholpen, mijn dochter bleef mooi liggen zoals ze lag. Dus toen stonden we voor de keuze keizersnede of stuitbevalling. Ik kreeg toen een gesprek met een gyn die alles probeerde om mij zover te krijgen tot een stuitbevalling, maar ik zag het niet zitten dus toch voor een keizersnede gekozen. En wat gebeurd er.... 3 dgn voor de geplande keizersnede (1 week voor de uitgerekende datum) is mevr uitzichzelf gedraaid en kon alles afgezegd worden. We kwamen hierachter dmv laatste echo in het ZH. Dus toen geen keizersnede meer, maar wachten op een natuurlijke bevalling. Ik ben toen met 42 weken op een normale manier bevallen.
    Nu ben ik 34 weken zwanger van nr 2 en ik weet 1 ding zeker nooit maar dan ook nooit meer een draaipoging en ook geen stuitbevalling. Als nr 2 ook in een stuit ligt, wat nu niet het geval is, maar er kan nog vanalles gebeuren, dan ga ik direct voor de keizersnede. Er is geen gyn of VK die mij hiervan af kan brengen.

2. debjuh86

debjuh86 Actief lid

Jun 6, 2008
    189
    211
    43
    Female
    stay @ home mommy and wifey
    pff, nou ik weet t ook allemaal niet meer hoor..
    wel niet draaien, stuitbevalling of keizersnede :rolleyes:
    ik ben 35 weken zwanger en ons kindje ligt ook echt al kweet niet hoeveel weken in een
    half (on)volkomen stuit.. (1 beentje langs het hoofdje 1 beentje onder zich gevouwen)
    het is echt ons kindje de favoriete houding..
    mn vruchtwater is niet overdreven veel of weinig maar heb wel een wat kleinere buik, erg strakke buikspieren en t is onze eerste.
    allemaal dingen die meetellen voor een spontane draaikans van de baby.
    vorrige week werd dit geschat op ong 15-20%..
    nou heb ik de 4e een afspraak bij de gyn en staat voor de 8e de versie van de baby gepland,
    maar als ik deze verhalen allemaal lees ga ik denk ik maar vragen of mn controlle afspraak 1 of 2 daagjes eerder kan,
    zodat ik wat meer bedenktijd heb of ik uberhaupt wel een draaipoging wil..
    ik heb ook zoiets van, het zal wel met een reden zo liggen..

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik moet morgen naar de vk, als ze niet gedraaid is wil ze dat ik naar het ziekenhuis ga, maar dat wil ik dus niet. Ben nu al een beetje zenuwachtig voor het gesprek, want ze is niet gedraaid.
    Nou ja, afwachten maar :)

4. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    Heb mijn zoontje bij 36 weken laten draaien en dat was in 5min gebeurt, en hij is zo blijven liggen, heb er verder geen last van gehad!
    Ik zou het wel aanraden om te proberen ben achteraf erg blij dat ik normaal kon bevallen

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik doe het niet kindje is helemaal ingedaalt met kontje in bekken en ze willen niet draaien dus keizersnede word tussen 15 en 18 dec gepland dus nog minimaal 8 dagen en maximaal 11 dagen voor mij vanaf 11 dec kan ik gebelt worden met de exacte datum en tijd in die 4 dagen

hoe is het met de rest van de dames? jullie wel al een poging gedaan of?

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, ze is spontaan gedraaid, met 36+4 :D

Share This Page