Ik zie hier allemaal onderwerpen staan over echo's in verschillende tijdspads. Wanneer is het nu 'normaal' dat je een eerste echo krijgt? Dinsdag heb ik de eerste afspraak met de verloskundige, op dat moment ben ik 8,5 week zwanger.
Het is heel verschillend wanneer je de eerste echo hebt. Dit verschilt per vlk, maar ook of je een medische achtergrond hebt. Ik had zelf ook mijn 1e afspraak bij de vlk met 8 weken, maar dat was alleen een intake. Kreeg pas met 12 weken mijn eerste echo. Groetjes Mariska
Ik heb intake met 7,5 week en een echo van de vk met 11,5 week! Ik ga wel eerder voor de echo met 9 weken en 1 dag maar die betaal ik zelf maar wil gewoon weten of alles goed zit daarbinnen! en voor 35 euro heb ik dat er zeker wel voor over!
Meestal heb je twee echo's: de termijnecho (rond 12 weken, maar kan ook makkelijk eerder) en de 20-weken echo (rond de 20 weken dus)
Bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk moet ik gewoon nog een beetje geduld hebben tot dinsdag en kan ik haar het hempt van haar lijf vragen, maar ja..... ik ben gewoon zo ongeduldig en ben zo benieuwd naar dat klein wezentje
huisartsen zeggen bij 12 wkn maar kon ook niet wachten ikben wel heeel vroeg gegaan ben vandaag 5,1 wk vanochtend geweest moest er natuurlijk voor betalen maar die geruststelling die ik er voor in de plaats heb was het zeeeeeker waard. normale echo zag ze niks dus kreeg ik vaginale echo, vond het allemaal best als ik het maar kon zien, en het was niet vervelend of zo viel meer als mee. en alles was goed echo uıtgepr,int gekregen (voeg ik vanavond toe aan mn album) tuurlik zag je niet veel en het hartje klopt dan nog niet maar het stelt je idd. gerust om te horen DAT het goed gaat vind het inderdaad heel lu**ig ik zou ook overstappen naar een andere vk en daar opnieuw een echo vragen gezien de omstandigheden ik denk niet dat ze daar moeilijk om zullen doen gr. nisa
ik kreeg erg vroeg echo,s met 8 en 10 weken ivm met me verleden maar normaal is het geloof ik op zijn vroegst met 12weken
Ben afgelopen dinsdag voor het eerst naar de verloskundige geweest en ook een brief voor het ziekenhuis gekregen voor een eerste echo. Toen ik daar naartoe belde, vertelden ze dat ze dat graag in de tiende week van de zwangerschap wilden doen. Prima hoor, ik ben super nieuwsgierig! Volgende week donderdag ben ik precies 10 weken zwanger en heb dan ook mn eerste echo. Ohhhhh zo spannend, maar heb er ontzettend veel zin in!
Ik had mijn intake gesprek met 8,5 week En ik mocht zelf een afspraak maken voor een echo tussen de 10e en 12e week. Ik heb 17-12 mijn eerste echo dan ben 10,5 week zwanger. Groetjes jackelien
Pas met precies 12 weken mijn eerste echo gehad. Vond ik echt veel te lang duren. Dus bij een evt. volgende probeer ik echt eerder zekerheid te krijgen. 12 weken (nou ja, 8 ) hebben nog nooit zo lang geduurd!