Ja het is gewoon een vreemd verhaal allemaal en de communicatie verliep gewoon niet bepaald soepeltjes denk ik. Ze bedoelde het wrs niet verkeerd en tuurlijk moeten er bepaalde regels/protocollen gevolgd worden, alleen als het op een andere manier gebracht zou zijn, had dat vast wat gescheeld. Uiteraard kunnen ze me niet dwingen in een keuze waar ik niet achter sta maar ik moet toch eerst besproken worden door het team van artsen. In principe krijg je in mijn zkh bijna altijd een arts-assistent ipv meteen een gynaecoloog. Ik ben ook vandaag niet onderzocht; het was alleen een gesprek, die mij helaas niet zo blij maakte... Voor nu is het allemaal weer achter de rug en wacht ik morgen het telefoontje gewoon af. Het zal ook gewoon een keizersnede worden hoor maar het had op een andere manier gebracht moeten worden vind ik maar goed, dat is dan een leermoment geweest voor deze arts-assistent. Ben trouwens benieuwd hoe ze morgen tegen me doet door de telefoon Troeltje, ik kan me zo goed voorstellen dat je blij was dat je je gyn had in het Slotervaart!! Daar kan je tenminste echt afspraken mee maken Hier morgenmiddag dus maar even afwachten................
Nou, ziekenhuis heeft vanmiddag gebeld en ik krijg gewoon de keizersnede waar ik voor heb gekozen dus dat is allemaal akkoord. Nu krijg ik morgen te horen wanneer de exacte dag wordt maar het zal iig zijn in de 39e zwangerschapsweek dus vanaf 17 november zal dat zijn. Nu morgen dus maar afwachten maar stap 1 is gezet Ben zo blij dat ze niet gaan draaien bij me!!! Echt een enorme opluchting.................
Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring) Ichtus: 3 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid en al ingedaald Lilage: 5 nov uitgerekent gedraaid d.m.v. versiepoging Anakin: 5 nov uitgerekent gedraaid d.m.v.versiepoging Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)(versiepoging mislukt) (3 nov ks) TJB: 14 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid Manonn: 21 nov uitgerekent (stuit) (versiepoging mislukt)(ks....?) Krumeltje: 18 nov uitgerekent gedraaid d.m.v. versiepoging Amore1: 23 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid Suzan79: 24 nov uitgerekent (stuit)(geen versiepoging)(ks....?) Pina123: 27 november uitgerekent (stuit) Miekje1982: 9 dec uitgerekent (stuit) Roos1987: 12 dec uitgerekent (stuit) Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit) Troeltje: ks gehad na stuitligging 15 feb uitgerekent van de 3de Mamasu: 27 feb uitgerekent
@Susan; fijn dat je nu al weet dat je een kz krijgt! En er zit geen kans in dat het kindje draait uit zichzelf? Wat ik me wel afvraag is; stel dat er met 36, 37 weken een afspraak voor een ks wordt gemaakt, en je komt op de datum supreme aan, gaan ze dan alsnog kijken of de beeb in een stuit ligt? En stel dat baby dan toch nog gedraaid is, wat doen ze dan? Afblazen? Ben benieuwd! Nog een vraag; hoe voelt het bij jullie, die stuitligging? Ik voel bovenop mijn buik continu blauwe plekken pijn.. zeg maar ter hoogte van mijn borsten, daar is de baby ook keihard en voelt het altijd hard en pijnlijk aan.
Susan, wat fijn dat je een keizersnede krijgt! Ben blij voor je! Pina, hier ging ik de dag dat ik opgenomen werd voor de ks eerst aan het CTG, daarna kwam de gyn (met 2 leerlingen) en die gingen om de beurt voelen of mijn dochter nog in stuit lag, daarna ter plekke nog een echo die bevestigde dat ze nog in stuit lag en toen moest ik mezelf gaan klaarmaken voor de operatie. Ik denk inderdaad als de baby wel gedraaid is de operatie afgeblazen word. En ja zo voelde (en nu voelt het weer zo 24 weken en stuit) het bij mij ook. Het hoofdje lag boven en dat voelde ik echt. Mijn zoontje lag wel in hoofdligging en die trapte mijn ribben daarintegen blauw hahaha. Ik kan dus niet zeggen welke positie ik nou prettiger vond...
tsja, ik heb echt allemaal harde kanten bovenin, en onderin zit bijna niks.. misschien ligt ze ook wel overdwars dacht ik nu, ik kan er echt geen touw aan vast knopen.. Ik weet echt niet wat ik nu voel. en mijn buik is zomaar keihard!
@Suzan; FIJN! Meid, een hele opluchting voor je! Kan ik goed begrijpen. Morgen hoor je dus DE datum? Spannend spannend meid! Jij krijgt het gewoon te horen via de telefoon? @Pina; Hier ligt het hoofdje boven in! Voeld hard en rond (hehe!) aan! hihi. Verder voel ik goed het ruggentje en voel regelmatig der beentjes/voetjes bewegen. Ik denk als het baby'tje ineens niet meer in stuit ligt, dat ze inderdaad de ks afblazen, maar ik ga er voor mezelf niet vanuit. Onze meid ligt waarschijnlijk altijd al in deze houden. De gyn schat de kans 0,0 % dat ze nog zelfstandig draaid. Een draaipoging is gedaan, en die is mislukt!
Bij mij ligt de kleine ook in stuit. Ben nu ruim 32 weken zwanger en kwamen hier met 30 weken achter. As dinsdag nog een echo om te kijken of de kleine gedraaid is en dan woensdag weer naar de vk. Ik hoop zo dat ie uit zichzelf gaat draaien. Heb jullie ook zo'n last (gehad) van dat het hoofdje zo hoog zit, vind dit echt uitermate irritant, zit de hele tijd in mijn maag te duwen en tegen mijn ribben. Want zie dat niet echt zitten dat ze allemaal op mijn buik gaan zitten drukken. Vooral ook omdat ik veel last heb van een harde buik en moeilijk kan ontspannen. Ben eigenlijk best wel zenuwachtig. Toch lees ik dat er bij jullie toch verschillende een geslaagde versiepoging hebben gehad. Over dat op handen en knieen op de grond gaan zitten zei mijn verloskundige ook. Ook gaf ze aan om gestrekt op de grond te gaan liggen met je benen tegen de muur omhoog en dan een kussen onder je billen. Moet zeggen dat ik dit nog niet geprobeerd heb. Op handen en knieen vond ik geen succes, geen prettige houding.
Ja het zit mij dus ook zo in de weg, zo bovenin, ik heb er echt last van! Het zit echt in de weg heb ik het idee daarboven in. En het is daar keihard (hoofdje??) Dus iets van de grond afpakken is moeilijk!
Hai meiden hier ook steeds een harde bult bovenin, voelt ook echt als een bolletje, en dat beweegt soms wat heen en weer, maar gaat niet echt verder dan 5 cm van zijn plek...ik heb er weinig last van gehad, maar sinds een week heb ik met autorijden wel dat het hoofdje tegen mijn ribben aanduwt, dat voelt wat ongemakkelijk inderdaad. Ik denk trouwens ook dat ze altijd, voordat ze beginnen aan de ks, even met echo kijken, en mocht het kindje dan wel gedraaid zijn, ze de ks afblazen, kan me namelijk niet voorstellen dat ze een ks dan door laten gaan. Ik heb morgen controle afspraak in zkh, dus ik denk dat ze dan ook wel weer even met de echo kijken, maar hier duidelijk nog geen draai gevoeld hoor. Heb trouwens wel vanavond en gisteravond wat aparte pijntjes/druk op schaambot/harde buik....heb toch een beetje het gevoel dat het wat aan het rommelen is. Dus heb zonet nog maar even gauw het huis gesopt whahaha, je weet maar nooit natuurlijk!
Denk inderdaad dat ze voor de ks nog een echo doen, het zou zo maar kunnen dat het hoofdje wel naar beneden ligt, je weet immers maar nooit. Ja, klopt inderdaad een kei harde bult boven in je buik, dat heb ik ook en het beweegt af en toe wel, maar inderdaad niet veel meer dan 5cm. Net maar even met mijn benen tegen de muur omhoog gelegen, maar toen sliep de kleine dus voelde niets en nu is ie weer wakker
Zie nu pas alle berichtjes maar ben het helemaal eens met de meiden die al antwoord gegeven hebben. Verwacht idd ook dat ze eerst voor de zekerheid een echo doen op de dag van de ks. Ook hier is niet de verwachting dat de kleine uit zichzelf draait, tenminste volgens de vk dan, aangezien ze al 2 a 3 mnd in deze houding ligt en vanwege de vorm van mijn baarmoeder. Ook zijn de billen al ietsjes gezakt (maar nog niet helemaal ingedaald hoor). Het hoofdje voel ik idd goed bovenin zitten en gaat wat heen en weer van links-midden naar rechts-midden. Het zijn echt van die kopstootjes zeg maar. Had vooral vorige week enorm het gevoel van het hoofdje tegen mn longen aan (tenminste, zo voelde het) maar dat lijkt nu wat lager te zijn. De voetjes voel ik niet echt schoppen, meer een beetje uitsteken aan de zijkant, ook bovenin (bij mij ligt de kleine met de voeten tegen het voorhoofd aan, dus lekker dubbel geklapt). Onderin is het eigenlijk altijd een heel stuk zachter (meer indrukbaar) dan bovenin... Zo te lezen is het dus bij elke stuit hetzelfde gevoel Lynn, bij jou kan de kleine zich sowieso elk moment aandienen natuurlijk dus eerder dan volgende week dinsdag kan natuurlijk ook!! Je hebt ook al echt een ziekenhuistas klaarstaan met voldoende spullen voor 3 a 4 dgn opname? Manon, jij hoort a.s. maandag wanneer je ingepland wordt toch?
Pfff dames, wat spannend allemaal zeg! Susan, ik ben benieuwd wanneer jij mag! Eerlijk gezegd zou ik zo ook voor een ks kiezen.. het lijkt me heel eerlijk toegegeven wel lekker om te weten wanneer je precies weer mama wordt. Lekker het huis helemaal aan kant, alles helemaal klaar! Niks vergeten etc... Wij gingen de vorige keer halsoverkop nog naar het ziekenhuis.. had er totaal niet opgerekent en was van alles! vergeten, maar dan ook vanalles.. maxi cosi, filmcamera, shampoo, borstel, make up hahaha!! Naja, ik zag er toen echt uit als een spook op die foto's! Nu jullie het zeggen, het kan bij mij ook best zijn dat ze met haar beentjes omhoog ligt te wijzen, voel hier en daar ook wel eens een kick. Maar het zit me gewoon zo hoog, en hard daar bovenin.. Het is nu kwart voor drie snachts (sochtends) heb weer eens moeite met slapen.. bleeechh. Ik ben blij dat ik straks ook weer gewoon mezelf ben eerlijk gezegd!
Goedemorgen! Nou ik heb prima geslapen gelukkig. De kleine is bij mij altijd even een uurtje druk zodra ik op mijn rechterzij in bed ga liggen, de voetjes bij mij zitten ook idd vooruit gestoken richting hoofdje, maar ik voel enkel zacht getrappel aan de rechterkant, als ik dus op mijn rechterzij lig(dan schopt ze dus een beetje tegen het matras aan) Overdag voel ik eigenlijk nooit iets van de voetjes, ik voel dan eigenlijk voornamelijk het hoofdje en denk de armpjes een beetje friemelen bovenin, dan zie je ook echt zo'n bult heen en weer schuiven zeg maar. Ja het zou kunnen dat de kleine eerder komt he? Dus vandaar dat k de hele dag door de was loop te doen en alles sop en opruim haha! Mijn vriend keek me gisteravond ook zo raar aan, ach ja moet ook best raar zijn geweest, wie gaat er nou om half 9 savonds nog van onder tot boven het hele huis dweilen haha. Ik heb de zkh-tassen idd allemaal klaar staan, genoeg spul zit erin voor een week ofzo! Ik heb alleen wat shirts van mezelf die ik op het laatst toe moet voegen, omdat ik die nu dus steeds draag(en was) Maar ik heb een mooi aanstreeplijstje voor mezelf gemaakt, als het dan toch eerder komt, kan ik op dat lijstje zien wat er al wel in de tassen zit en wat ik nog moet toevoegen. Dan hoef ik dus niet te stressen ofzo, want ik denk ook dat ik niet meer normaal na kan denken als het toch een spoed ks gaat worden.
Ben zojuist gebeld door de VU en de keizersnede is gepland op vrijdag 20 november. Ik moet me de dag ervoor melden in het ziekenhuis en word dan al opgenomen. Krijg nog alle instructies als ik voor controle moet volg wk. Dan ook dus nog even langs de anaesthesist. Ben blij dat het nu geregeld en duidelijk is, echt een opluchting. Vind het zelf ook een mooie dag: vrijdag 20 november 2009. Als er eerder weeen zijn, wordt het natuurlijk allemaal anders maar goed, daar gaan we maar niet vanuit.
Ben dan 39 wkn en 3 dgn... Ze doen het in mijn zkh sowieso pas vanaf 39.0 wkn en wrs was er die dag pas voor het eerst plek. Had verwacht 17, 18, 19, 20, 23 of 24 nov (21 en 22 nov vallen nl in het weekend). Dit weekend gaan wij hier maar eens de ziekenhuistas inpakken voor het geval de kleine roet in het eten gooit door zich eerder aan te dienen.
Nou ik hoor vandaag ook eindelijk bij de VK of de kleine meid nog in een stuit ligt!!! Ben nu precies 36 weken, dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Susan, hoe was het nu precies bij jou, jij hebt meteen bij de vk aangegeven dat je een ks wilde? Jij hebt geen draaipoging gehad toch?