tnx meiden!! manon veel succes morgen!! Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan!!!en je gauw je meisje vast kan houden!
He Manon, Veel succes met de keizersnede! Ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Ik ben weer naar de gyn geweest vandaag en de kleine meid ligt goed, maar hij wilde toch graag gaan inleiden (die man is gek op inleiden volgens mij...) omdat ik zoveel vruchtwater had was hij bang dat het weer ging draaien.. Maar tsja, het kan dan ook al ingedaald zijn.. 50 / 50 dacht ik zo. Dus ik vond het een beetje dom om nu al ingeleid te worden! Het kan nog alle kanten op!
Ik mag weer afscheid nemen van dit clubje! Ik ben nu precies 33 weken en madam ligt netjes met 'r hoofd naar beneden. Ik had het niet echt verwacht omdat ze al vanaf 17 weken met haar billen mijn blaas bewerkte... Alle meiden hier heel veel succes! Hopelijk draait jullie kindje nog en zo niet: veel succes met de stuitbevalling of keizersnee!
@ Marlett, fijn dat de kleine toch nog gedraaid is. Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een versiepoging. Maar helaas niet gelukt. Was ook ontzettend pijnlijk. Was wel even een tegenvaller, want had stiekum heel erg gehoopt dat het wel zou lukken. Nu dus gaan kiezen of een vaginale bevalling of een geplande keizersnede.
En weet je al wat je wilt Iet? Ben benieuwd hoe je er tegenover staat! Marlett veel succes de komende weken nog even en hopen dat ze zo blijft liggen (hij/zij) Hier heb ik het idee dat ze weer met haar kopje bij het baargat weg gedraaid is.. Ik voel het kopje niet meer precies in het bekken (was ook nog niet ingedaald..) En nu ligt ze meer naar rechts met haar koppie volgens mij! Heb steeds vreselijke nachten.. tachtig keer eruit met het dikke lijf! Ik ben het beu! Ik wil er wel van af.. hihiihi, en ik wil die kleine meid ontmoeten!!!! Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet!!
Hee meiden, even een korte update! Mn geplande ks van 20 nov is 6 nov gedaan omdat bij de controle in het zkh uiteindelijk bleek dat er bloed van de kleine in mijn buik was gekomen. Ook bij mij is de ks enorm meegevallen en ik doe al best veel in huis. Volgens de kraamhulp zelfs teveel! Meiden bij wie een versiepoging niet wil lukken, no worries, een ks is goed te doen. Wel napijn natuurlijk maar dat heb je denk ik ook met een natuurlijke bevalling? Lynn, gefeliciteerd met je dochter en goh, wat is ze wakker! Ons meisje slaapt vnl. Weet ook dat Manon inmiddels bevallen is van een meisje, Zinzi. Ons meisje heet trouwens Sophie, was 49 cm lang en woog 3078 gram. Liefs susan.
Hee Susan, Wat leuk dat je het even komt melden! Gefeliciteerd met je dochter! En manon ook een dochtertje! Het zijn hier allemaal meiden! Succes met het herstel!
@ Susan en manon. Gefeliciteerd met jullie dochters. Ik weet nog niet wat ik ga kiezen. Er zijn bij allebei wel voor- en nadelen. Ik zou heel graag gewoon willen bevallen, omdat ik dan bij de 2e niet perse in het ziekenhuis hoef te bevallen. Maar de kans dat de alsnog een keizersnede is 40%. Dus al de gynaecoloog daarin besluit om toch alsnog een keizersnede te doen, ben je al wel een heel eind zelf met de bevalling bezig geweest. Moet er nog eens goed over nadenken. Volgende week vrijdag weer terug voor controle. Gelukkig staat manlief achter iedere keuze die ik maak.
Zo Susan, dat is ook wel even eng zeg, maar super fijn dat alles goed is en van harte gefeliciteerd met jullie dochter sophie! Wat doe jij allemaal nu al zelf als ik vragen mag? Hier is de kraamhulp vandaag voor het laatst geweest...vind het wel erg eng om alleen te doen nu hoor. @Manon: ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Zinzi, bijzondere naam hoor!Hoop dat het met jullie beiden goed gaat! @Iet:Jammer dat de versie mislukt is..bij mij was het ook erg pijnlijk trouwens. Succes met je keuze! @Pina: idd allemaal stuit meiden he? Heb je nog spoedig een echo om te kijken of ze idd niet alsng is weggedraaid? Hoop het niet voor je hoor, dat zou jammer zijn zeg...succes met de laatste loodjes, kan me voorstellen dat je het zat bent en haar nu graag wilt ontmoeten @Marlett: fijn dat je kindje gedraaid is!Succes verder!
Lynn, ik doe eigenlijk best veel zelf hoor! Ik verschoon eigenlijk altijd en geef uiteraard ook zelf het flesje. Ook hebben manlief en ik samen gisteravond de was gedaan en opgehangen en loop ik trap op en af. Morgen ga ik zelfs 45 min weg van huis om mn nieuwe auto op te halen. Mn moeder blijft dan bij Sophie en de kraamhulp komt ook pas ergens in de loop van de ochtend want die moet eerst de mex griep vaccinatie halen. Ik laat haar morgen voor het laatst komen (is dag 8) want dan vind ik het wel goed genoeg. Ben niet zo goed in delegeren nl Wat doe jij allemaal al dan Lynn???
Nou verschonen, in badje doen, BV geven, dingetjes opruimen in huis en draai alle wassen alweer zelf (zo'n 3-4 stuks per dag) Mijn wasmachine staat op zolder dus ik loop gemiddeld zo'n 15-20 keer de trap op en af (incl. naar de wc als ik in bed lig en dat soort heen en weer tripjes de trap op en af) Ik til alleen niks (behalve ons kindje en alles wat dus 3 kg of lager is) en ga ook nog niet autorijden en stofzuig ook nog niet, die dingen laat ik echt, zolang mijn vriend nog thuis is moet hij het maar doen, des te sneller kan ik het straks als hij wel weer moet werken, weer zelf.
Lynn, ik doe hetzelfde als jij!! Ik vind het nog best meevallen het herstel trouwens, vind je ook niet?? Wanneer ga jij weer auto rijden trouwens? Ik heb net een nieuwe auto gekocht (vrijdag zelf opgehaald ) maar heb er nog geen meter in gereden omdat het nog niet mocht! En ik wil zo graag! Ook met Sophie nog niet naar buiten geweest want ze is nog niet op haar geboortegewicht en ook heeft ze momenteel een ontstoken oogje. Morgen wil ik eigenlijk met haar langs de huisarts want het vele schoonmaken van het oogje werpt zn vruchten nog niet af helaas Nou ik ga maar ns wat was opvouwen hier. Sophie kan nl elk moment komen voor een vieze luier en/of voeding... Liefs Suus PS. Hoe is het met de andere stuitdames??
Ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar het valt me tot nu toe best mee dat ik nu (nog geen 2 weken later) al best veel zelf in huis doe. Daarom heb ik ook echt het advies van de gyn (niet stofzuigen, autorijden en tillen) ter harte genomen, want dan hoop ik dat het herstel zo spoedig blijft gaan. Ik ben ook nog niet buiten geweest, want het waait hier (aan de kust) veel te hard vind ik om te gaan wandelen, maar ik had het wel al graag gedaan. Mijn vriend gaat dinsdag een dagje werken, even kijken hoe het dan gaat als ik in mijn eentje ben. Maar ik ga nog niet met haar autorijden in mijn eentje hoor, heb bovendien toch geen behoefte om echt iets buiten de deur te doen...stukje wandelen lijkt me wel lekker maar echt 'naar buiten' daar krijg ik nog de kriebels van... @andere meiden: inderdaad hoe gaat het met jullie allemaal???
Nou hier nog steeds in het ongewisse. Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis en dan weer kijken of ze nog steeds goed ligt. Heb het idee de ene keer wel, dat ze al ingedaald is, de andere keer denk ik dat ze weer helemaal dwars ligt! Ben het eigenlijk wel beu hoor! Steeds niet weten hoe je gaat bevallen etc.!
Hier nog een stuitdame! Op 31 weken zag de gyn dat de baby met zijn billetjes naar beneden zat, nu is het afwachten. Op 26/11 ben ik 36 weken en heb ik terug controle, hopelijk ligt die dan goed. In het slechtste geval zal ik wel voor een ks gaan, ondanks mijn 3 voorgaande normale bevallingen. Liever dat ik meer pijn of last zou hebben dan dat er iets met de baby zou gebeuren tijdens een stuitbevalling. Ik stond een beetje twijfelachtig tegenover een draaipoging, maar na deze topic gelezen te hebben, denk ik wel dat ik het zou doen indien nodig. Maar, hopelijk is dat allemaal niet nodig. Manon, Lynn en Susan, proficiat met jullie meisjes! Ik weet niet wie de 'stuitlijst' bijhoudt, maar hier een stuit dus die uitgerekend is voor 22/12.
Manon en Susan meiden gefeliciteerd met jullie kindjes! Khadija welkom! Meiden passen jullie wel op met teveel doen?! Ik dacht ook alles te kunnen tot ik op een gegeven moment een gigantische terugval kreeg... Luister echt naar je lichaam hoor! Hier ligt de kleine nog steeds in stuit, hahaha, denk dat het ook wel zo blijft!
Troeltje, het valt wel mee hoeveel ik doe hoor als je het bij elkaar optelt. Ook nemen we morgen bijv een rustdag tav kraambezoek en ik probeer, als het lukt, om ook overdag even bij te slapen. Ben ook nog niet buiten geweest voor een wandeling, alleen de broodnodige dingen. Dat was voor mij dus: nieuwe auto ophalen en gisteren met Sophie naar de huisarts ivm een ontstoken oogje (ze is nu aan de oogdruppels waar AB in zit). Strax komt CB langs dus ben benieuwd!! Jouw meisje nog in stuit dus...en dan is de theorie natuurlijk dat ze nog kan draaien maar de werkelijkheid.............???
Ach Suus, hier maakt het niet zo uit omdat ik hoe dan ook een KS krijg (heb er al 2 gehad). Maar ik vind het vooral grappig dat mijn eerste meisje in stuit lag en in februari geboren is, en mijn 2e meisje ook in stuit ligt en geboren gaat worden in februari Alleen mijn zoontje was neit zo'n dwarsligger, maar dat is in reallife ook wel eens anders hoor
Zo meiden, net 32 pagina`s gelezen, Wat fijn om te lezen dat de keizersnee bij jullie goed te doen is meiden, lijkt me echt verschrikkelijk. Ik ben nu 34 weken en 3 dagen zwanger, ik roep al weken tegen mijn man dat de kleine in een stuit ligt, met 32 weken bij de vk zij de vk dat ze wel goed lag, ik zelf had daar geen vertrouwen in, en ondanks dat we het niet wouden op de valreep toch maar een pretecho laten maken, en ja hoor een stuitligging, precies wat mijn gevoel me zij. Vandaag bij de verloskundige geweest, en deze beaamde inderdaad de stuitliggen, en zij al wel dat het moeilijk voelen was, ik heb echt een enorme buik en veel vruchtwater. nu over 2 weken krijg ik een liggingsecho en als het dan nog niet goed ligt gaan we naar de gynecoloog. ze had het inderdaad over een draaipoging. Nou hoop ik dat dat lukt, want ik ben zooooo bang voor een ruggeprik, dus moet het een keizersnee worden, dan moet het onder alghele narcose, of ze moeten me nockout slaan om de ruggeprik te zetten. kan iemand me misschien wel vertellen hoe een ruggeprik precies gaat, blijft de naald enzo zitten of hoe gaat het, ben me toch aan het voorbereiden, al heb ik er ook al nachtmerries van. ik zelf denk niet dat de kleine nog gaat draaien, hij ligt al heeeeeeel lang zo als hij nu ligt.