Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja zo ziet hij er echt uit, ook wel ondeugend maar dat zijn jongentjes sowieso wel meer (hoor ik om mij heen). Mijn zoontje begint in ieder geval wel een boefje te worden ;)

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Troeltje en Ichtus:
    Ik ga ook zeker alles vrijdag bespreken met mijn gyn hoor, want ik wil wel heel duidelijk weten waar ik aan toe ben, maar bovenalles gaat het mij om de veiligheid van mijn kindje, dat is voor mij het allerbelangrijkst...het probleem is misschien ook dat ik niet zo goed weet wat ik bij een ruggenprik moet voorstellen, algehele narcose heb ik al meerdere malen gehad dus dat is voor mij bekend.

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik breek effe in hier. Ik ben 20 maart bevallen van ons eerste kindje. Met 9 cm ontsluiting kwamen ze er pas achter dat hij in stuit lag. Er was geen weg terug meer en ik heb hem op een natuurlijke manier ter wereld gebracht. Het viel me reuze mee, 3 pers weeen en hij was er, in totaal binnen 5 uur tijd. Het is dus te doen hoor. Ik moest al in zhuis bevallen, dus was wel blij dat ik daar was.!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Poohbear, wat fijn te lezen dat jij een positieve ervaring hebt gehad met een stuitbevalling, dat geeft me weer wat moed!
    Klopt het dat je niet mag mee persen zodra je persweeën krijgt? of mocht jij wel mee persen?

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook een dwarsligger! :(
    Gisteren heb ik een liggingsecho gehad en nu ga ik a.s. vrijdagochtend voor een draaipoging naar het ziekenhuis.
    Ik kijk er niet naar uit, maar hoop van harte dat het lukt.
    Ik wil namelijk erg graag thuis bevallen.
    Een stuitbevalling is geen optie hier, omdat het kind meer dwars ligt en er dus gewoon niet uit kan.
    Aan een keizersnede moet ik echt niet denken!
    Vooral het feit dat je 6 weken niks mag doen, ik zou niet weten hoe het dan moet hier met een peuter en een baby....

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Anakin
    Jee een dwarsligger, dat is idd helemaal moeilijk, want dan kan je geen stuitbevalling doen...hoop ook voor je dat het lukt!! Succes

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Anakin.. dan zitten we dus in hetzelfde schuitje.. onze draaipoging is morgenochtend 9.30.. las dat t draaien zelf maar kort duurt.. 30 seconden tot 5 minuten...Dacht dat t veel langer zou duren..nou ja we zullen t wel zien..

Alvast veel succes.. ik doe morgen uiteraard verslag als we weer thuis zijn...

ik duik nu mijn bed in.. ben moe en nerveus.. geen goede basis voor een diepe nachtrust...hihihihi..

Nou ja.. tot morgen meiden.. en bedankt voor het meeleven alvast

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ichtus, veel succes nu op dit moment, ben benieuwd!

En Anakin, jij vast succes voor morgen!

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Ichtus: nou volgens mij ben je nu in z'huis, hoop dat het lukt!!!

Ik heb beroerd geslapen vannacht, lig tegenwoordig vaak uren wakker, en ik kan niet echt meer lekker liggen op mijn zij, en ik word vaak wakker op mijn rug liggend, maar dat is eigenlijk niet zo goed voor het kindje, op je rug liggen...dus vind dat best wel eng eigenlijk dat ik in mijn slaap steeds op mijn rug draai.
    Ga het morgen ook nog maar even navragen, ik ga even een lijstje met vragen opstellen.

Hoe is het met de anderen vandaag?

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    anakin: jee een dwarsligger, hopelijk kunnen ze het kindje nog draaien
    anders kan het niet anders dan via een ks.

ichtus: als het goed is weet je nu of het gelukt is met draaien
    ben benieuwd ;)

11. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey ladies,

Hier ook een stuitligger. Onze dame heeft een voorkeur voor rechtsboven in mijn buik, hihi. Ergens anders komt ze niet. Iedereen zegt wel ach joh nog zat tijd om te draaien, maar ik weet het nog zo net niet!! Moet met 35 weken weer naar de VK, als ze dan niet gedraaid is krijgen we een gesprek met de gyn. We proberen nu zelf wat te sturen met oefeningen van haptonomie en de haptonoom gaat het straks ook nog een keer proberen.. Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden KS of stuitbevalling. M'n gevoel zegt KS maar dat is met mijn BI niet erg gunstig.. Even denken dus maar..

Ichtus, ben benieuwd of het gelukt is!

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Amore
    Nou je verhaal klinkt herkenbaar ;)
    Ik doe alleen niet aan haptonomie ofzo, ik las ergens dat de haptonoom ook kan 'vragen' of je kindje wil draaien, maar kun jij me vertellen of zoíets nou echt werkt?
    Ik vraag de hele dag of kindje wil draaien...maar luisteren ho maar ;)

Ik ga even een lijstje maken van de meiden die hier nu meekletsen en wanneer uitgerekent...

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Mijn VERSIE

Bij aankomst netjes aan de CTG gelegd.. een half uur.. beebje deed t prima.. ik kreeg vervolgens alvast voor evt medicatie een infuusnaald aangelegd.. en toen was t wacchten op de gyn.. na een half uur was ie er.. ik dacht nog.. lekker ding.. whahaha..die mag wel even aan me zitten..

Oke.. bed werd gereed gemaakt en meneer voelt.. idd zegt ie.. ik denk ook stuit.. toen ie bij mijn schaambot voelde ging ie twijfelen maar bleef bij zijn bevinding.. nog even de echo voor de zekerheid zei hij..

Hij zette de echo net boven mijn schaambot en zei meteen: IK HEB T MIS.. Ik zie een hoofdje beneden liggen..JOEHOE!!!!... kennelijk is ze vanzelf nog gedraaid.. lastig is wel dat ik dus geen idee heb wanneer ze is gedraaid.. heb er zelf niets van gemerkt en er is natuurlijk dus ook nog een kans dat ze weer in stuit draait..en daar zal ik danook wel niets van merken..

Ik merkte gisteravond wel dat ik meer last had van maagzuur en dat mijn schaambot gevoeliger was.. dat was vandaag ook zo, maar verschil tussen hoofdje en billen voel ik echt niet..

BOEIEN!!!!.. Voor nu ligt ze goed.. ik mag morgen gewoon weer de vk bellen voor een afspraak volgende week.. mocht ze onverhoopt weer in stuit liggen wil de gyn wel meteen een draaipoging proberen..maar daar gaan we niet van uit..

IK BEN ZOOOOO BLIJ en heel erg VERRAST.....

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Troeltje: ks gehad na stuitligging
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)
    Ichtus: 4 nov uitgerekent (stuit) 8 okt draaipoging
    Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    en voor de dames die nog met stuit zittenn...

Ik heb gistermiddag ruim een half uur op mijn handen en knieen gezeten om de baby meer ruimte geven om te draaien.. dit deed ik omdat ze zo ontzettend druk was.. misschien heeft dat net t laatste zetje gegeven... baad t niet dan schaad t niet..toch??

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wow ichtus wat geweldig nieuws!!!! Ohhhhh laat mij morgen ook zulk goed nieuws krijgen!!!!Super zeg!
    Blijf je nog wel meeschrijven hier?

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Troeltje: ks gehad na stuitligging
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)

Ichtus: 4 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid
    Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou gisteravond deed ik dat dus ook, maar na een halve minuut dacht ik: yeah right dit gaat echt niet werken...dus ik ging weer gewoon zitten.
    Maar ik heb ook niet zo'n onwijs druk kindje, dus ik vind het ook lastig wanneer ik dan zo zou moeten gaan zitten...
    Nou misschien vanavond dan.
    Zou wel super zijn als dat het hem was waarom je kindje is gedraaid zeg!

19. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Wat je bij haptonomie leert is om je kindje "uit te nodigen" om naar je toe te komen (mn gericht op de partner). Je merkt misschien zelf wel dat als je je hand ergens op je buik legt, je kindje daarheen komt. Bij haptonomie leer je daar meer over en leert je man het ook. Mijn man smeert elke avond mijn buik in, tegen striae. Wij doen dit nu in de richting waarin ze zou moeten draaien.. Verder probeer ik wat vaker mijn hand te leggen op de plek waar ze heen moet ipv waar ze ligt..
    Ik heb geen idee of het werkt.. Maar het is iig een stuk vriendelijker dan een versie...

@Ichtus
    Fijn zeg dat ze zelf gedraaid is! Hopen dat dat zo blijft!

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Lynn.. ja ik blijf wel meeschrijven.. ben natuurlijk erg meelevend met jullie...hoop dat je morgen goed nieuws krijgt..

@Anakin.. meid hoop dat jou hetzelfde is gegunt morgen..

@HANDEN EN KNIEEN.. ik dacht precies hetzelfde.. yeah right.. ik voel niets..misschien is er toen ook wel niets gebeurd hoor.. maar vind t wel typisch.. ik ben gisteravond ook gevallen in de badkamer.. niets aan de hand hoor, maar misschien was dat t wel.. ik denk me suf of ik nou echt niets gemerkt heb.. maar goed. heb zo'n druk meisje in mijn buik.. als ik op de bewegingen af moet gaan is het nu al weer 6 keer gedraaid.. dus t zegt echt niets..

Deel Deze Pagina