Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou meiden

Hier mijn verhaal over de draaipoging.
    Om 10.30 moesten we in het ziekenhuis zijn, direct aan de CTG. Kreeg een infuus met weeenremmer. Normaal gesproken lig je een half uur aan de CTG, alleen lag er zeker wel 45 minuten aan. Het bleek dat ze twee draaipogingen bijna tegelijkertijd hadden. Nog even een echo gedaan, maar helaas nog steeds in stuit. Ook kreeg ik nog een middel om de baarmoeder iets soepeler te maken. Kreeg er direct hartkloppingen van, maar dit is normaal. Hierna kwam de draaipoging, ze moeten hem iets uit het bekken tillen, dat was een behoorlijk pijnlijk gevoel. Met zijn tweeen deden ze de draaipoging, was wat pijnlijk, maar binnen 2 minuten was de kleine man al omgedraaid. Meteen een echo gemaakt en idd lag hij met het koppie naar beneden. Weer aan de CTG, ook zeker weer 45 minuten. Daarna weer een echo en nog steeds met het koppie naar beneden. Kortom een geslaagde draaipoging.

2. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Jada, wat fijn!!!! Hopen dat julle kleintje zo blijft liggen tot het einde...
    Ik ben vanmorgen begonnen met de moxa, ik ben benieuwd of dat nog resultaat gaat hebben....

3. Je probeert het in ieder geval, niet geschoten is altijd mis. Wie weet gaat jouw kleintje ook nog draaien. Ik hoop dat hij ook zo blijft liggen.

4. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    @jada: gelukkig is het gelukt.. misschien dat ze bij mij gewoon te laat waren.. ik was al bijna 37 weken.. scheelt toch net weer iets misschien.. nou hopen dat ze zo blijft liggen..
    Heb je er niet heel veel last van.. had ik wel namelijk.. Ik lag ook veeeeeeeeeeel langer dan een half uur aan de ctg hoor.. ze vergeten je gewoon steeds :S

5. Suus, valt best mee, heb er niet zo heel veel last van. Buik is een beetje beurs, zitten wat rode strepen op van het duwen en trekken. En een blauwe plek waar het infuus heeft gezeten.

6. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    @jada: gelukkig dat het bij jou mee valt.. ik heb er toch zeker wel 5 dagen echt veel last van gehad.. hoop dat jij er ook eerder vanaf bent :D het scheelt ook al dat het bij jou niet voor niks geweest is..

7. Suus en nu maar hopen dat hij zo blijft liggen. Het is eigenlijk alleen mijn buik nog wat een beetje pijnlijk is, bij het aanraken. Dus hopelijk blijft het daarbij.

8. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Het is toch alweer 3 dagen geleden dat de laatste iets gepost heeft, hoe is het met iedereen?!?! (sorry, verveel me een beetje :D)
    Iemand nog nieuws te melden? Hier in ieder geval nog geen tekenen van een aanstaand kleintje wat de wijde wereld in wil helaas... Wel van het weekend forse indalingsweeën gehad (tenminste, dat denk ik), maar nu is het alweer een dag bijzonder rustig.....

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi Evelientje, hoe gaat het met de moxa? Ik kan me er nog steeds nauwelijks iets bij voorstellen. Zie mezelf straks al zitten met een sigaar bij mijn kleine teen.... Maar baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk! Benieuwd of het bij jou al wat teweeg heeft gebracht.
    Sorry ben even kwijt wat jij nou gaat doen als je kindje niet draait, wordt het dan een ks of ga je een stuitbevalling proberen?
    Bij mij kan het natuurlijk nog alle kanten op, het is nog vroeg genoeg in de zwangerschap. Maar heb wel het idee dat dit kleintje het heerlijk vindt zitten in stuit. Mijn andere 2 kinderen lagen vanaf 20 weken altijd keurig met het hoofdje omlaag en zijn niet meer in stuit gedraaid, ik heb het gevoel dat deze wel een sterke voorkeur heeft juist voor die stuit! Maar we zullen zien.
    Voelen jullie ook echt een bolletje (hoofdje) bovenaan? Als ik een klein beetje in mijn buik prik kan ik zo met mijn handen dat bolletje voelen. Heel schattig!

10. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ha mamasu. De moxa doet zo op mijn gevoel niet zo heel veel bijzonders. Zit 2 keer per dag met een warme stick bij mijn tenen tv te kijken en dat is het dan wel! Voel wel dan steeds wat meer beweging in mijn buik, maar of dat komt door de moxa of doordat ik dan rustig op de bank zit, dat weet ik niet. Ik voelde tot voor kort ook heel duidelijk een bolletje net onder mijn ribben. De laatste paar dagen alleen niet meer!! Dus wie weet is ons draakje gedraaid, of gewoon enorm ingedaald, hahaha, dat kan natuurlijk ook!
    Bij ons heeft ons kleintje al vanaf zeker 29 weken in stuit gelegen en is op geen enkel moment meer gedraaid. Vanaf dat moment voelde ik heel duidelijk het bolletje bovenin en regelmatig een voetje in mijn zij en dat is zo gebleven!! Maar inderdaad, gewoon proberen of het met moxa nog gaat draaien hoor!! Het is wel lekker relaxed, een paar keer per dag even rustig op de bank....

Ik ga een stuitbevalling proberen als ons kleintje donderdag nog steeds in stuit ligt op de echo. Tot voor nu lagen de beentjes nl langs het lijfje en heb je goede kans op een 'normale' ontsluiting, omdat de billetjes ook goed kunnen drukken op je baarmoedermond tijdens de ontsluiting.
    Als donderdag blijkt dat de voetjes alsnog onder het lijfje terecht zijn gekomen, denk ik dat we alsnog voor een ks kiezen. Heb geen zin om eeuwen te moeten wachten op ontsluiting en ondertussen toch al persdrang hebben omdat de voetjes al naar buiten komen....

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hee meiden, ik ben er ook ff!

Evenlientje ik hoop voor jou dat de moxa helpt!

Jada, fijn dat de draaipoging gelukt is!

Mamasu, ik hoop voor jou dat je eigenwijsje nog besluit te gaan draaien een deze weken!

Hier dacht de verlos dat de kleine in hoofdligging lag, maar ik voel nog steeds duidelijk getrappel in mijn blaas, dus ik ben niet overtuigd. Moet a.s. maandag weer dus zal het dan wel horen!

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    3 nov
    Ichthus kindje is zelf gedraaid

5 nov
    Lilage kindje gedraaid dmv versie
    Anakin kindje gedraaid dmv versie

8 nov
    Lynn 77 3 nov via geplande ks bevallen

14 nov
    TJB kindje is zelf gedraaid

18 nov
    Krumeltje kindje gedraaid dmv versie

21 nov
    Manonn 10 nov via geplande ks bevallen

23 nov
    Amore1 kindje is zelf gedraaid

24 nov
    Susan79 20 nov via geplande ks bevallen

27 nov
    Pina123 ??

9 dec
    Miekje 1982 (stuit)

12 dec
    Roos 1987 (stuit)

17 dec
    Caruli kindje is zelf gedraaid

22 dec
    Khadija81 (stuit)

25 dec
    Suus1987 (stuit)

28 dec
    Evelientje versiepoging mislukt (stuit)

30 dec
    Marlett (stuit)

6 jan
    Jada1984 versiepoging gelukt

15 feb

Troeltje 1e zw.schap ks gehad 4 feb geplande ks (stuit)

27 feb
    Mamasu (stuit)

Dobbel ??

13. Troeltje, ben benieuwd, of je kleintje inmiddels gedraaid is

Evelientje, ik hoop dat de Moxa zijn werk doet, donderdag kom je het dus te weten. Spannend.

Hier, vandaag weer naar de VK geweest. Kleine man ligt nog steeds met het koppie naar beneden en is ook al helemaal ingedaald. Kan vooralsnog weer thuis bevallen. Ben blij dat ik de versiepoging gedaan heb, is het niets voor niks geweest.

14. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Hier ben ik weer!! Moxa heeft zijn werk niet gedaan, ons draakje ligt nog lekker met het koppie hoog en droog en is inmiddels gelukkig wel iets ingedaald… Nou ja, was ook wel te verwachten!
    Hebben het nog gehad over een eventuele keizersnede als dat nodig mocht zijn. Ze hebben het hier over een opname van moeder en kind van 5 (!!!!!) dagen. Heeft iemand ooit nagedacht over hoe dat moet zijn voor de vader?? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk om 4 of 5 dagen zonder manlief in het ziekenhuis rond te hangen, da’s voor hem toch ook afschuwelijk???
    Nog meer reden om vooral keihard aan het werk te gaan bij een stuitbevalling en te zorgen dat die kleine er onderhand uitschiet na 2 keer persen, hahahahaha!!!

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahhahahahaha!

Nou ja 5 dagen zeggen ze, maar meestal blijft het bij 4 dagen en ik ben zelfs de 3e dag ontslagen bij mijn 2e. Het is maar dat ze iets moeten noemen.
    Nu moet ik dus ook weer een keizersnede maar ik ga ditmaal wel voor de volle 5 dagen, heb zo'n terugslag gehad, en daarbij nog 2 bengels, dus zou het wel prettig vinden als ik goed hersteld en wel thuis kom!

Maar meid, ik vind het echt super dat je de bevalling aan gaat hoor! Ik hoor steeds meer om mij heen dat het goed te doen is, ken al een aantal vrouwen die stuitbevalling gehad hebben. Dus GO GO GO!

16. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    De meesten hebben die 5 dagen ook wel nodig hoor na een ks. Het is gewoon best een zware operatie (tuurlijk, uitzonderingen daargelaten die na een paar dagen al weer huppelend naast hun bed staan). Zeker als je al 1 of meer kindjes hebt kun je maar beter de tijd die er voor staat ook echt pakken.
    Vroeger stond er trouwens 10 (!) dagen opname voor, als je een ks had gehad. Maar dan bleef je zelfs bij een perfecte natuurlijke bevalling ook een paar dagen in het ziekenhuis.
    Ze worden er steeds zuiniger in.
    Heb nog helemaal geen ervaring met een natuurlijke bevalling dus ik weet niet beter dan dat je een aantal dagen in het ziekenhuis moet blijven. Maar zou wel heel leuk zijn inderdaad als dat deze keer niet zou hoeven!
    Dus Evelientje, zet hem op met die stuitbevalling!

17. Jammer dat je eigenwijsje nog steeds in stuit ligt, maar jullie wonen toch vlakbij het ziekenhuis Evelientje? Dan is je man er zo, kan hij af en toe ook een keer naar huis. Mocht het een ks worden.

18. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Oh ja, we wonen heel dichtbij het ziekenhuis. Maar dat maakt het voor mij niet minder aantrekkelijk dat mijn man effe op en neer kan. Het is niks persoonlijks hoor (voor het geval ik straks met 1 van jullie op een kamer lig...) maar ik vind het gewoon verschrikkelijk om dicht bij ‘vreemde’ mensen te moeten leven en al helemaal in zo’n persoonlijke en emotionele tijd. Daarom komt kamperen ook niet in mijn woordenboek voor, hahaha! Vreselijk om zo op elkaars lip te zitten en dan heeft iedereen nog vakantie! Op een gedeelde slaapzaal in een ziekenhuis waar je alles van elkaar hoort, ziet en ruikt is echt niet wat ik me voorstel bij mijn eerste kindje en m’n kraamtijd…
    Maar goed, zullen vooral wel de hormonen zijn die dit zeggen, hihihihi!!

Heb wel sinds vanavond continu last van harde buiken en voel ze nu voor het eerst ook behoorlijk steken onderin… Dus stiekem hoop ik dat dit echt een voorbode gaat zijn van een vlotte en goede stuitbevalling…..

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Spannend Evelientje!
    En inderdaad, met meerdere mensen op een ziekenhuiskamer is niet ideaal. Maar wie weet hoef jij wel helemaal geen ks en lukt het je gewoon prima om op de natuurlijke manier te bevallen! Dan ben je met een beetje geluk binnen een paar uur na de bevalling weer lekker thuis in je eigen bedje.

20. Kan ik me voorstellen, ik zou ook liever alleen op een kamer willen liggen. Maar harde buiken heb ik hier af en toe ook last van en die steken, verschrikkelijk. Moet er constant van plassen.

Deel Deze Pagina