15 December ben ik door een geplande keizersnede bevallen van onze dochter Elena.. Ze woog met de geboorte 3030 gram.. Alles is heel goed gegaan en Elena is kerngezond.. Met mij is ook alles goed en ik mocht 17 December al naar huis (jaja.. heel snel.. maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit).. Moet nu thuis nog veel rustig aandoen.. maar alles gaat erg goed en ik herstel heel snel.. Ik ga mijn meisje nu weer even haar flesje geven.. zal ook even snel mijn bevallingsverhaal hier plaatsen..
Op 15 December om 8 uur moesten wij in het ziekenhuis zijn.. Daar moesten we nog even wachten.. Rond kwart over 8 kwam er iemand bij ons en die bracht ons naar de kamer waar ik kwam te liggen na de keizersnede.. Daar konden we wachten want we waren pas om kwart voor 2 aan de beurt.. Toen zijn we in de wachtkamer nog even wat gaan drinken.. Maar bij het pakken van de thee kreeg ik heette thee over mijn hand.. (daar heb ik nu een lelijke 2de graads brandwond aan overgehouden).. Toen kreeg ik tussen het wachten door het infuus, moest ik bloedprikken, mezelf omkleden en kreeg ik een katheter.. Voor het infuus moesten ze 3 x prikken want dat is erg moelijk om bij mij te doen.. Rond kwart over 1 was het eindelijk zo ver en werden we opgehaald om naar de ok te gaan.. Hele reis door al die ziekenhuisgangen heen.. Daar moest pascal een mooi blauw steriel pakje aan.. en een mooie muts op.. Ik werd naar een soort wachtruimte gebracht en daar moest ik wachten tot de anestesist mij kwam ophalen om te gaan beginnen.. Gelukkig kwam die al snel en werd ik meegenomen naar de kamer waar onze dochter geboren ging worden.. Daar gingen ze me uitleggen wat er allemaal ging gebeuren.. Ik moest op de tafel gaan zitten en kreeg een verdoving in mijn rug voor ik de ruggenprik ging krijgen.. Deze verdoving was wel een gemene prik.. een soort van wespensteek.. Daarna kreeg ik de ruggenprik. Dit voelde ook wel vervelend en absoluut niet fijn maar het viel reuze mee (een infuus zetten is erger) Toen de ruggenprik was gezet moest ik weer gaan liggen en gingen ze testen of mijn gevoel al weg begon te gaan.. Mijn benen werden langzaam heel warm.. En al heel snel was de ruggenprik goed aan het werk.. pascal die mocht bij mijn hoofd komen zitten (en een arts maakte foto's voor ons) Toen ze begonnen de snijden voelde ik wel dat ze wat deden maar het deed geen pijn.. Het hele open snijden voelde ik wel.. ik voelde dat ze bezig waren met mijn lichaam maar het deed allemaal geen pijn gelukkig.. Pascal heeft na het snijden van mijn buik alles gezien.. Hij heeft over het scherm heen gekeken.. Hij zag hoe de klemmen in mijn heupen werden geplaatst (om de wond open te maken en hoe ze onze dochter uit mijn buik haalden.. Ik voelde ook dat ze haar uit mijn buik haalde maar dit deed gelukkig ook geen pijn.. Al heel snel hoorde we een eerste huiltje.. Dit was zo'n bijzonder geluid.. Pascal begon te huilen en ik zelf kreeg ook de tranen in mijn ogen.. Wat een bijzonder geluid is dat.. Ze lieten haar heel even snel aan mij zien maar toen werd ze meteen meegenomen met de kinderarts om gecontroleerd te worden.. Pascal die mocht mee.. Daarna kwamen pascal en elena terug en legden ze elena even op mijn borst.. Zo heb ik haar even vast mogen houden.. Ze heeft mij toen de hele tijd aan liggen kijken maar haar mooie oogjes.. Daarna werd ze weer meegenomen en ging Pascal met haar naar de kraamafdeling.. Bij mij werd alles dichtgehecht en werd ik naar de verkoeverkamer gebracht.. Daar heb ik liggen wachten tot ik mijn gevoel weer terug begon te krijgen.. toen mijn gevoel genoeg terug was mocht ik mee terug naar de kraamafdeling.. Pascal die zat buiten de verkoeverkamer op mij te wachten.. En we zijn samen naar onze dochter gegaan die nog op de kraamafdeling was.. Op de afdeling hebben we veel mensen gebeld en hebben we genoten van onze dochter.. Op woensdag mocht de katheter eruit en mocht ik al voorzichtig uit bed.. Ik had nog wel pijn maar lag nog aan het infuus met morfine om de pijn te onderdrukken.. Op donderdag mocht ook het infuus eruit en die middag mocht ik naar huis.. Ik moet nog wel veel rustig aandoen thuis maar we hebben een hele fijne kraamhulp waardoor we ook wel rustig kunnen doen.. Het gaat nu erg goed.. De wond doet nog wel pijn maar als ik genoeg rust houd gaat het wel.. en ik merk echt dat het elke dag een stukje beter gaat.. Met onze dochter gaat het ook echt super goed.. Ze haalt haar dag en nachtritme nog door elkaar waardoor wij snachts weinig slapen.. maar dit zal ook wel goed komen..
Suzanne, gefeliciteerd met jullie dochter Elena!! wat een mooie naam zeg. Wat vervelend dat je er een tweede graads brandwond aan over hebt gehouden. Heel veel geluk en plezier met jullie gezinnetje en aan het dag en nacht ritme, gaat ze vast heel snel wennen.
Suus, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Elena!! Ik wens jullie heel veel geluk samen en voor jou vooral op dit moment veel sterkte met het herstel van de ks! Hopelijk kan ik ook snel mijn verhaal hier kwijt, maar daar voelt het voorklopig nog niet naar...
Suus gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Je bent inderdaad supersnel weer thuis zeg! Dat had ik beide keren na mijn ks niet getrokken denk ik. Nu lekker bijkomen!
Ha Suus, heb even gekeken op jullie site maar wat een dropje van een dochter zeg... Wat een mooie foto's, ook van de ks!!
Eh... Jawel! Gisteravond en vannacht kromgelegen van de pijnlijke harde buiken en de pijngolven. Het enige wat werkt is rechtop zitten of lopen, maar ja, dat doe ik nou eenmaal niet zo graag tussen 2 en 6 's nachts.... Slapen is dan toch echt mijn grote hobby zeg maar!! Gaan nu naar de gyn voor een gewone controle, ga maar eens vragen of ie effe wil voelen of er al schot in de zaak zit. Want als dit nog onder de categorie 'voorweeën' valt, dan stop ik er acuut mee en mag manlief de baby baren !! En bij jou / jullie?
Spannend meid, hier af en toe wat lichte krampjes en verder niets. Hou er zelf maar rekening mee, dat het nog even kan duren.
Sjeetje, wat een eikel van een gyn vandaag zeg... Ik vertelde dat het vannacht goed gerommeld heeft en dat ik behoorlijk last heb van mn buik. Moet ik op de onderzoekstafel gaan liggen, zegt ie: "spring er maar op". Waarop ik begin te lachen en zeg: "nou, vandaag eventjes niet hoor". Zegt hij: "Kom op, zwangerschap is geen ziekte!!" :x Zeg sukkel! Ik heb vannacht nauwelijks geslapen van de pijnlijke buiken en de kramp en ik heb me echt in lange tijd niet zo beroerd gevoeld. En dan ga jij eventjes zo'n opmerking maken?!?!?! En dan vervolgens ook nog eens flink hard en lomp op mijn buik drukken terwijl dat al zeer doet!!! GGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRR!!!! Fijn hoor!! En ik had de tranen al zo hoog zitten..... Er is geen inwendig onderzoek gedaan, dus we weten eigenlijk nog steeds niet of 'het' al begonnen is!! Ook irritant hoor.... Zo, en nu ben ik klaar met zeuren
Evelientje wat een l*l zeg, hij hoeft het kind niet te dragen en baren, dus makkelijk gezegd. Ik hoop voor je dat het een beetje gaat doorzetten. Ik hou het topic in de gaten. En anders fijne kerstdagen!!
@ Jada: jij natuurlijk ook fijne feestdagen (en voor alle anderen uiteraard ook!!!) Mocht het doorzetten, dan horen jullie dat natuurlijk. Zet het niet door, dan ben ik de komende dagen vast nog vaak hier te vinden
Oh wat een irritante opmerking van die gyn Evelientje...! Ik wil je 1 ding meegeven: als jij het gevoel houdt dat dit het echte werk is, trek dan gewoon weer aan de bel en laat je niet afschepen! Bij mijn oudste heb ik me nl wel laten 'afpoeieren' met de opmerking dat ik vast voorweeen had (en me dus ook heel zielig afvroeg hoe erg het echte werk dan wel niet moest zijn) totdat ik, na een bloeding, later die dag alsnog in het zkh belandde waar bleek dat de bevalling gewoon was begonnen. En ik kreeg een spoedks omdat het met de kleine niet goed ging. Dus laat je niet afschepen en ga op je gevoel af! En sterkte...!
Bedankt voor de ´tip´ mamasu! Ik ga zeker aan de bel trekken als ik denk dat het toch echt staat te gebeuren! Maar nu valt het wel weer mee (spierpijn volgens mij door de krampen van vannacht), dus ik kan er weer even tegen!!
Heee meiden, wat spannend allemaal! Evelientje, ik hoop dat het doorzet voor je, zou fijn zijn! En inderdaad gynaecologen kunnen erg lomp zijn. Tegen mijn schoonmoeder zei een gyn een keer: "Nou mevrouw U heeft ook niet gegilt toen het erin ging, dus U gaat ook niet gillen als het eruit komt!" vreemd genoeg moet mijn schoonmoeder erom lachen, maar ik vind het maar een rot opmerking! Moet iemand niet tegen mij zeggen in ieder geval! Jada, voor jou is het einde ook in zicht! Spannend hoor meid, ligt de kleine nog goed? Mamasu, hoe is het nu met je buik?
Tja dat zeg je toch ook niet, hadden ze ook niet tegen mij moeten zeggen. Ja einde is in zicht. Kleine man ligt nog steeds goed, hij kan geen kant meer op, is heel diep ingedaald.
Echt superlompe opmerking inderdaad van die gyn tegen je schoonmoeder! Ik zou wel met mijn mond vol tanden staan denk ik. Buik doet veel minder pijn Troeltje, dank je! Vandaag heel rustig dagje gehad en dat had ik echt even nodig kennelijk. Ik heb ook controle gehad en alles ziet er goed uit, bloeddruk, omvang buik etc. Kereltje ligt nog steeds in stuit maar dat wist ik eigenlijk wel. Over 3 weken weer controle en dan met groeiecho, omdat hij nogal aan de maat schijnt te zijn. Dan kunnen ze gelijk checken of hij nog steeds in stuit ligt. Leuk, weer even kindje kijken! Fijne Kerst alvast allemaal!
Ehm... hoe weet hij dat nou?? Als het goed is was de gyn er niet bij toen het erin ging.... Dat zou volgens mij ook direct mijn reactie zijn als iemand zoiets tegen mij zou zeggen, hahahahaha!!!
Hahahahaha, ja Evelientje dat zei ik ook tegen haar! Ach ja zij vond het toen der tijd niet erg dat hij het zei, en ze kan er nu om lachen, en neemt graag de quote over. Tegen mij hoeven ze zoiets niet te zeggen, dat weet ik wel!
Fijne kerstdagen allemaal!!! Hier ben ik weer! Of nou ja, nog steeds! Gerommel is weggezakt naar ´normale´ harde buik 1 of 2 keer per dag. Wel vreselijke spierpijn van de nacht van woe of do zeg... Onvoorstelbaar!! Maar alles dus weer rustig en ik hoop echt dat dat vandaag en morgen zo blijft, zodat we een rustige kerst tegemoet gaan !!! En bij jullie?