Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Hallo allemaal!! Hier nog steeds geen nieuws, bij jullie wel??? Ik verveel me weer te pletter nu manlief weer aan het werk is. Krijg wel steeds meer de neiging om te gaan poetsen (zou dat hét teken zijn....). Woensdag weer naar de gyn. En dan vinden wij dat er maar een datum gepland moet worden voor een ks voor volgende week hoor... Ik ben er nu wel echt klaar mee!!!

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh dat schiet dus echt niet op Evelientje! Jammer hoor. Gaat het toch richting een ks. Nou ja, voor hetzelfde geld begint het vandaag of morgen ineens alsnog....
    Kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent nu. Nog heel even en je kan je kleintje in je armen houden!
    Ben zelf natuurlijk nog veel minder ver dus ik hoop juist dat het bij mij allemaal nog een tijdje rustig blijft... Hij ligt nog altijd lekker in stuit in ieder geval.
    Succes en hou ons op de hoogte!

3. Evelientje, nog steeds niets? Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent, ik ook hoor en ben volgende week pas uitgerekend. Dat van het poetsen en opruimen ken ik, hopen dat het bij jou voortekenen zijn.

4. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik vrees dat ons kleintje veel van papa heeft, hahahaha!! Die houdt er ook altijd van om lang in een warm bedje te blijven liggen en is ook altijd en overal aan de late kant.... :D Dat gaat wat worden dan later!!!
    Zou er wel een beetje van balen als het alsnog een stuitbevalling wordt, omdat ik een stuitbevalling wel graag had geprobeerd (nou ja, graag is misschien niet helemaal het goede woord). Maar idd. Als het zich niet zelf meldt de komende dagen, wordt het volgende week alsnog een ks.... Bah! Voordeel is wel dat ik dan nog een weekje langer verlof heb;)! Laten we dat dan vooral maar als positief zien, hahahaha!!

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi allemaal,
    Ik ben Suzanne en ben nu bijna 37 weken zwanger van onze eerst. Klein Meneertje ligt al de hele rit in (onvolkomen) stuit en zelfs na 3 draaipogingen besloot hij dat het zo véél te fijn was.... Na héél veel wikken en wegen zijn we er nu min of meer uit: wij willen een geplande keizersnede. Ik zie er onwijs tegenop, maar mijn gevoel zegt heel duidelijk 'nee' tegen een natuurlijke stuitbevalling. Te meer omdat het percentage natuurlijke stuitbevallingen dat uitmondt in een ks bij een eerste kind nog groter is dan 50%.
    Als we gaan voor een geplande ks, dan ga ik er in ieder geval goed uitgerust in, zodat de kans op een vlot herstel groter is.
    Toch vind ik het heel jammer en ben ik zeker niet over 1 nacht ijs gegaan om tot dit besluit te komen.

Ik wil iedereen hier veel succes wensen. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, dan is het in ieder geval voor jou de juiste keuze!

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    hee Suzanne, welkom bij de club! Lastig hè, zo'n beslissing... Fijn dat jullie nu een keuze hebben gemaakt en dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is idd het belangrijkste!! Hebben jullie al een datum voor de ks?

7. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Dus!! Vandaag weer op controle geweest. Alles was goed en manlief en ik waren echt in de veronderstelling dat er vandaag een datum gepland zou worden voor een ks begin volgende week.
    Maar vandaag een andere gyn en dus ook een ander verhaal!! Lees en lach mee!!

Deze gyn zei dus doodleuk dat we begin volgende week een afspraak moeten maken en dan wordt er gekeken of ze gaan inleiden of een ks gaan plannen.
    Dus ik zeg dat ik van een andere gyn begrepen had dat er sowieso in het begin van de 41e week een ks gepland zou worden en dat er geen sprake zou zijn van inleiden. Zegt deze gyn: nou, inleiden bij een stuit zijn we in het algemeen niet zo happig op, maar het kan wel.
    En een ks heeft een aantal dagen nodig om gepland te worden. Dus we moeten gewoon volgende week kijken hoe het ervoor staat en dan kunnen we afspraken gaan maken....

Dus!! Maandag moeten we wéér terug en dan horen we misschien wel of het een ks gaat worden en wanneer. Kom ik bij de assistente om een afspraak te maken, zegt ze dat er woensdag in de loop van de middag een plekje vrij is. Dus ik zeg dat de gyn had gezegd dat we ma of di moesten komen, zodat er nog ruimte over was om een ks te plannen die week. Moeilijk moeilijk moeilijk want er is blijkbaar die hele week bijna niemand aanwezig met een spreekuur en een vrij plekje.... Maar goed! Uiteindelijk toch voor maandag een afspraak weten te maken!!! Pffff.... Doe mij de verloskundige maar hoor!!!
    Manlief en ik hebben er maar erg om gelachen toen we weer buiten stonden, want iets anders kunnen we er op het moment echt niet meer van maken!!

Conclusie: wij snappen het niet meer en hopen dat de kleine zich nog voor maandag meldt uit zichzelf :D

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh Evelientje, heel herkenbaar, dat verschillende gynaecologen allemaal iets anders zeggen! Maar wel irritant, want nu weet je dus nog steeds niet waar je aan toe bent.
    Ik hoop met je mee dat de bevalling alsnog gewoon vanzelf begint, want dan heb je tenminste duidelijkheid.
    Succes!

9. Jeetje, wat een verhaal zeg. Ik hoop ook echt dat je kleintje uit zichtzelf gaat komen, volgens mij is het morgen volle maan. Dus wie weet. Succes en sterkte meid!!

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Nou, om zo'n verhaal kun je inderdaad maar beter lachen, want anders maak je je er alleen maar boos om toch!! Spannend hoor!

Onze ks staat inmiddels vast: 20-01-2010, en dat is op de uitgerekende datum. En als meneertje zich eerder meldt, dan wordt het gewoon dán uitgevoerd.

Succes allemaal!!

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mooie datum Suzanne! Wel gek he, om nu de datum al te weten!

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Evelientje, wat naar die verschillende verhalen van de gyns! Maar wil je zelf wel inleiden? Anders gewoon aangeven natuurlijk dat je dat niet wil!

Suzanne, fijn dat er een datum gepland staat voor je! Kan je er een beetje naar toe leven!

Hier ligt de kleine ondertussen goed om, dus geen stuitertje meer. Maar de keizersnede komt er toch en ik zal de 18e horen wanneer precies!

Mamasu, hoe ligt de kleine bij jou nu?

13. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Suzanne, wat een mooie datum!! Ziet er heel bijzonder uit als je het zo op 'papier' ziet!!

Troeltje, heb jij zelf voor een ks gekozen, ondanks dat het kindje toch goed ligt, of moet dat om medische redenen?

Ik weet nog niet zo goed of ik achter inleiden sta. Hangt er helemaal vanaf hoe ver mijn lijf al zelf is en hoe ze het gaan doen. Als ze eerst gaan klooien met gel, na 2 dagen een keer met een infuus enzo, dan doe ik het niet. Heb geen zin om uitgeput aan een bevalling of operatie te beginnen.
    Dus maandag geven we gewoon aan bij de gyn dat we 1 of 2 dagen later een ks willen plannen. Ook wil ik nog wel de argumenten horen van wel of niet inleiden en waarom er 2 verschillende verhalen verteld worden!!

Maar goed. Er zit nog een heel lang weekend tussen en we gaan alle bakerpraatjes om een bevalling aan de gang te krijgen nog maar eens uitproberen denk ik :D!!

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    :D Ja wie weet helpt het je!

Misschien dat de ene zegt dat inleiden geen optie is omdat het een weeënstorm kan veroorzaken en ze liever hebben dat het geleidelijk op gang komt ofzo? Zeg maar wat hoor!

Ik krijg weer een keizersnede omdat ik al 2 keizersnedes gehad hebt en mijn litteken de laatste keer erg op spanning stond toen ik normaal ging bevallen (werd een spoed KS dus). En ik ben vrij snel na mijn jongste zwanger dus ze willen het risico niet nemen, en ik ook niet eigenlijk!

15. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je graag (nou ja, graag...) een ks wil en geen risico wil lopen!!

Ze geven inderdaad aan dat inleiden bij een stuitbevalling niet wenselijk is omdat er dan idd een weeënstorm kan ontstaan, maar ook omdat opgewekte weeën veel minder sterk zijn dan 'eigen' weeën en juist sterke weeën zijn bij een stuitbevalling erg belangrijk. Maar goed, dat heb ik van internet, dus ik weet niet of dat ook de argumentatie is van het ziekenhuis hier. Hoe dan ook, ze mogen het ons volgende week eens goed uitleggen allemaal!!! En stiekem hoop ik dat ik maandagochtend al een kindje in mijn armen heb, hahahaha!

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja klinkt logisch hoor wat je op het internet vind! En inderdaad goed uitleg vragen, vind het erg frustrerend (zeker in zo'n onzekere stuit zwangerschap) verschillende informatie te krijgen van mensen die er verstand van hebben. Kan jij er als leek zien wat juist is of wat niet, en dan ook nog een beslissing maken... Bluh!

Maar inderdaad ik ga hopen voor je dat je snel gaat bevallen! Hoeveel ben je nu 40 + ?

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier nog steeds een stuigliggertje...! Zal mij echt verbazen als hij ineens nog draait één dezer dagen. Ik denk eigenlijk dat hij dat niet zal doen. Maar wie weet...!
    Bij mij is een natuurlijke bevalling ook al een minder voor de hand liggende optie vanwege mijn 2 eerdere keizersnedes. Dan moeten alle factoren gunstig zijn, zoals: geen stuitligging, en ook niet te groot kindje.
    Op dit moment ligt hij in een stuit en lijkt het kindje aan de grote kant dus hij maakt het voor zichzelf wel moeilijk om op de natuurlijke manier geboren te worden...
    Maar we zullen zien!

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hi ladies, wat is het hier stil! Nog nieuws op stuitekindjesgebied? Ben wel benieuwd hoe het nu met Evelientje is?

19. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Joehoe, mamasu ik ben er ff! Officieel geen stuiter meer hier, maar ach me eerste was er wel een dus ik klep nog vrolijk mee hoor ;)

Evelientje is al 2 dagen niet online geweest dus ik ben ook wel benieuwd!

En volgens mij zag ik bij de januari mama's dat Jada bevallen is!

Hoe is het met jou?

20. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    He gelukkig, ben hier tenminste niet helemaal alleen! Ik heb zo het idee dat Evelientje inmiddels (aan het) bevallen is, ze is idd al een paar dagen niet online geweest. Ben benieuwd!
    Bij mij nog steeds een eigenwijs stuitliggertje. Het voelt ook niet aan of hij ineens nog zal draaien, hij vult de beschikbare ruimte behoorlijk op volgens mij... En hij ligt al minstens zo vanaf 20 weken, dus dit is wel echt zijn favoriete houding lijkt het!
    Volgende week weer een groeiecho (hij schijnt aan de flinke kant te zijn) en dan wordt natuurlijk ook de ligging bekeken. Misschien dat dan iets duidelijker wordt hoe of wat. Vind het nu wel spannend worden hoor!
    Bij jou dus geen stuit meer. Maar sowieso een ks toch? Is de datum al gepland? Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina