Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    He wat jammer dat hij nog in stuit ligt en aan de grote kant. Zo maakt hij het jou en zichzelf niet echt makkelijk... Had je natuurlijk willen bevallen, of het willen proberen? Want dan is het wel een domper voor je natuurlijk!

Ja hier gewoon een keizersnede, datum is nog niet helemaal definitief, hoor ik de 18e als het goed is dan moet ik naar de gynaecoloog. Ook wel spannend hoor, maar het zal allemaal wel loslopen, toch?

2. Goedemiddag meiden

Ik ben idd afgelopen zondag bevallen, van een prachtige zoon Julian. Ik zal hieronder mijn bevallingsverhaal plaatsen:

Het is zaterdag 2 januari 2010. Met het opstaan is er nog niets aan de hand. Lekker ontbeten en allerlei plannen vandaag. Zo moest de kerstboom nog opgeruimd worden, boodschappen doen, even naar de stad. Daar is allemaal niets van terecht gekomen. Zat lekker achter de PC, toen ik ineens wat krampen voelde opkomen. Het was 10.30. Wist meteen dat dit weeen waren, want dit gevoel herkende ik toch echt niet. Ze kwamen om de 10 minuten ongeveer. Deze weeen waren redelijk te doen. Om 14.00 maar even de verloskundige gebeld, de weeen kwamen nu om de 5 minuten. Om 17.00 kwam ze langs, ontsluiting was 1 cm. Dus het kon nog alle kanten op gaan, het kon gaan doorzetten, maar ook gaan afzakken. De rest van de avond maar een beetje aangemodderd, waarop we om 24.00 nog maar eens belden naar de Verloskundige. Om 01.30 kwam ze langs. De deurbel ging en alle stroom in huis viel huis. Helaas alleen bij ons. Helaas lukte het met geen mogelijkheid om weer stroom te krijgen. Dus in het donker bij kaarslicht, heeft ze gekeken of de ontsluiting gevorderd was. Ondertussen was het al 3 cm. Om half 3 kwam er een monteur langs, om de stroom weer op gang te krijgen, dat is gelukt. De hele nacht lopen spoken, weeen waren erg moeilijk op te vangen. Wist niet of ik moest zitten, liggen, staan etc. Om 07.30 kwam de verloskundige weer. Ontsluiting was inmiddels al 7 cm en ze heeft de vliezen gebroken. Om 9 uur mocht ik beginnen met persen en om 10.11 is onze zoon Julian geboren. Er moest helaas wel een knipje aan te pas komen, waardoor ik 1 hechting heb. Is wat pijnlijk, maar goed pijn verdwijnt. We gaan lekker genieten van onze zoon!!!!

3. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Dag allemaal,

Het is inderdaad een paar dagen stil geweest aan mijn kant. En met een verschrikkelijke afloop. Voor wie het niet wil weten: lees niet verder, het is een horror verhaal!!

Tijdens de bevalling, in het laatste halve uur (onderweg van de verloskamers naar de OK) is ons zoontje Luuk gestorven aan zuurstoftekort in mijn baarmoeder. Het volledige verhaal volgt wellicht op een rustiger tijdstip, aangezien we nu vanalles en nog wat moeten regelen waar we helemaal niet op zitten te wachten....

Liefs,
    Evelientje

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Sjezus, Evelientje ik zit hier met tranen in mijn ogen, wat erg!!!!!

Heel erg veel sterkte voor jullie in deze onbegrijpelijke rot tijd!

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh nee Evelientje wat verschrikkelijk! Wat een afschuwelijk nieuws. Wat moet dat vreselijk verdrietig en moeilijk zijn voor jullie. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, vind het zó erg voor jullie!
    Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe om met dit verlies om te gaan. Hele dikke knuffel!

En er is geen goede overgang om dit te zeggen na zoiets heftigs, maar wil toch ook graag Jada feliciteren met haar zoon!

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Evelientje, wat een vreselijk nieuws!!!!

Heel heel veel sterkte met dit vreselijke verlies, dit zou niemand mee moeten maken.....

Dikke knuffel!!!

7. Ow Evelientje, meid wat verschrikkelijk, ik zit hier met rillingen over mijn lijf. Heel veel sterkte in deze enorme moeilijke tijd. Dikke knuffel!!!

8. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Dag allemaal,

bedankt voor jullie lieve berichtjes. Vandaag hebben we afscheid moeten nemen van Luuk en dat is heftig geweest, maar ook mooi en goed. Ik zal later deze week ons verhaal eens aan het forum toevoegen, nu ga ik lekker weer terug naar bed om bij te komen van alle emoties.

Evelientje

9. Evelientje, dikke knuffel meid!!!

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Fijn dat het afscheid mooi was, ondanks dat het waarschijnlijk het moeilijkste is wat je ooit hebt moeten doen in je leven. Probeer rustig bij te komen van alle heftige gebeurtenissen..!

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    lieve evelientje, Ik zit me tranen en kippenvel je berichtjes te lezen.
    Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte meid!

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Dag allemaal,

Ik had beloofd mijn verhaal op papier te zetten en het dan te posten, maar ik merk dat ik het nogal lastig vind om het hele verhaal hier zomaar op het forum te ´knallen´ omdat het nogal heftig is, helemaal als je nog moet gaan bevallen!
    Voor wie het wel wil horen/lezen, dat mag natuurlijk wel, maar stuur mij dan even een PB of krabbel, dan krijg je het via die weg van mij!
    Ik heb wel een mooie foto van Luuk bijgevoegd zodat jullie ons menneke nog wel even kunnen bewonderen (want ik ben uiteraard ook gewoon een hele trotse moeder die haar kindje aan de hele wereld wil laten zien ;))

Groetjes,
    Evelien

13. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    sjeezus meisje,

ik kom hier nog even kijken omdat ik een tijd geleden hier ook even meegekletst heb...lees ik dit...

Wat een vreselijk verhaal..ik kan echt geen woorden vinden voor zoiets, dit wens je niemand toe.....

alles wat ik kan zeggen, heel veel sterkte en er wordt aan jullie gedacht...Het klinkt zo nutteloos en leeg, maar het is zoo gemeend...

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Evelien,

Heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie zoontje.

Ik zal een kaarsje voor hem branden......

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat een prachtig ventje Evelientje! Natuurlijk wil je de hele wereld laten zien hoe mooi hij is! Daar mag je trots op zijn! Hele dikke knuffel -X-

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    evelientje, jullie hebben een pracht zoon!!! Ik denk veel aan je, ok al heb ik hier niet veel mee geschreven. Maar omdat mijn zoontje ook door het oog van de naald is gekropen met een onverwachte stuitbevalling....realiseer ik me des te meer hoe het ook af had kunnen lopen

ik wil graag je verhaal lezen!:(

17. Lieve Evelien, wat een prachtig mannetje. Nog steeds krijg ik een brok in mijn keel, wanneer ik berichtjes van je lees. Nogmaals heel veel sterkte, ik denk aan jullie. Dikke knuffel!

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Evelientje, wat een ontzettend mooi mannetje! Natuurlijk wil je die met trots tonen, je bent moeder!
    Heel veel sterkte de komende tijd! Dikke knuffel!

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Evelientje, wat een verschrikkelijk bericht. Heel erg veel sterkte met het verlies van je prachtige kereltje....

Deel Deze Pagina