Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ichtus, wat fijn dat je kleine meid vanzelf gedraaid is! Nu hard duimen draaien dat ze zo om blijft liggen!

Hee een lijstje, dat is handig! Blijf ik beetje op de hoogte!
    Ben toch altijd wel erg begaan met de stuitmama's, toch schijnt het niet zoveel voor te komen he?!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Troeltje, wanneer ben jij uitgerekent?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben 15 februari uitgerekend, maar deze zal 2 weken eerder gehaald worden omdat ik al 2 keizersnedes heb gehad (1e stuit, 2e spoed).
    Heb net afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en toen lag deze dame ook al in stuit ;) Maar nu kan echt alles nog veranderen. Hoewel het in mijn situatie niet zoveel uitmaakt of ze in stuit ligt of hoofdligging...

En jij? Edit: heb het al gevonden 8 november!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Troeltje: ks gehad na stuitligging 15 feb uitgerekent van de 3de
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)

Ichtus: 4 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid
    Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hallo stuitmama's, ik breek even in! Vandaag bij mijn 20-weken echo bleek ons manneke ook in een stuit te liggen. Dat gevoel had ik al sinds ik hem kon voelen bewegen, altijd die schopjes helemaal onderin. Ik heb dus echt het idee dat dit zijn voorkeurshouding is. Hadden jullie dat ook? Dat hij/zij eigenlijk vanaf het begin zo lag? Want ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe groot de kans is dat hij nog vanzelf de goede kant opdraait.
    Mijn 1e 2 kindjes lagen gewoon goed (zijn om andere redenen met een ks geboren). Mijn gyn heeft er toch vertrouwen in dat ik in principe nog via de natuurlijke weg kan bevallen, maar dan moet hij natuurlijk niet in een stuit blijven liggen!

@Troeltje, ik zie dat jij sowieso een ks krijgt omdat je al 2 eerdere ks hebt gehad. Dat blijf ik zo gek vinden, die verschillen blijkbaar per ziekenhuis. Bij mij zeggen ze dat ik na 2x ks nog best via de natuurlijke weg kan bevallen. Nou ja, ik zie het wel! Ik sta er open in, in ieder geval. Het zou mooi zijn als ik natuurlijk kan bevallen, wordt het toch een ks dan is dat maar zo...

Succes iedereen met de stuitekindjes!

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Heee mamasu! Ik krijg nu bij de 3e een keizersnede niet omdat ik 2 keizersnedes heb gehad maar omdat (en ik schrijf het liever niet te vaak ivm afschrikken, daarom zeg ik het onder het mom van 2 ks dus 3e ook) omdat ik een dreigende complicatie had bij de 2e toen ik wel normaal ging bevallen. Nu mag ik in principe niet normaal bevallen, tenzij ik het écht zelf wil (maar dat wil ik echt niet meer, hoe jammer ik het ook vind) en dan alleen onder hele strenge begeleiding!

Maar ik hoor inderdaad ook veel om mij heen dat daar toch verschillend over gedacht word!

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ah, vandaar! Nou in dat geval kan ik me goed voorstellen dat jij het niet 'écht heel graag' wilt! Sowieso denk ik er ook elke keer weer anders over. Zou heel graag een keer natuurlijk bevallen maar ben er ook bang voor soms. Maar goed dat is allemaal een beetje off topic!
    Ik vind het wel fijn om hier wat meer over kindjes in stuitligging te lezen omdat ik daar zelf nog helemaal geen ervaring mee heb. Twee kindjes die vanaf het begin keurig met het koppie omlaag lagen. Dus ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ach off-topic mag af en toe toch ook, het is een clubje hoor!
    Ja mijn gevoel slingert heen en weer hoor. De pijn die ik gevoeld heb wil ik echt nooit meer voelen, maar van de andere kant wil ik heel graag weten hoe het is om wel je kindje meteen op je borst te hebben. En welke kick door je heen gaat als je hem/haar eruit geperst hebt... Maar goed ik ben dankbaar dat ik mijn kinderen gezond op de wereld kan zetten, en zelf ook gezond blijf!

De ontwikkeling is wel spannend, bij de 2e bij mij ook ik was echt gefixeert op de ligging. Had ook een angelsound en op het laatst luisterde ik (misschien wel té) vaak hoe om hij lag, maar hij lag echt goed om!

Hoop voor jou dat je kleine niet nu al een voorkeur ontwikkeld en straks lekker in hoofdligging gaat liggen! Wanneer ben je uitgerekend?

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mamasu
    Ik heb dit kindje ook altijd zo voelen liggen zoals kindje nu nog steeds ligt, hier dus vanaf begin een duidelijke voorkeurshouding, alhoewel ik toen in het begin nog niet wist dat het bolletje wat ik steeds voelde, het hoofdje was, omdat ik dus niet wist of het nou hoofdje, billetjes of wat anders was. Sinds week 30 weet ik dus dat kindje in stuit ligt en herken ik de ligging ook van al die weken ervoor. Gyn heeft me bij 30 weken uitgelegd met de echo wat ik waar voelde op dat moment, en op dat moment van de echo, lag kindje dus idd zoals het nu nog steeds ligt.
    Maar of dat dat ook bij iedereen zo blijft weet ik natuurlijk niet, dus misschien dat het bij jou helemaal niet zo blijft liggen hoor!

Gek genoeg maakt de manier van bevallen mij allemaal niet zo uit, het enige wat ik belangrijk vind is dat mijn kindje zo veilig mogelijk op de wereld komt, en hetgene waar ik bang voor ben, is het langere herstel als het een ks wordt...

Ik hoor vaker dat vrouwen het belangrijk vinden om een normale bevalling te hebben meegemaakt, omdat ze bij een ks iets 'missen' maar ik kan daar nu nog helemaal geen idee bij vormen eigenlijk...

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Het verschil wat ik nu voel met eergister teon het zeker nog in stuit lag is dat ik nu moeilijker kan bukken.. heb meer druk onderin, moet vaker plassen en heb meer last van maagzuur.

Wat de ligging betreft.. ik kan het echt niet voelen verder.. ik voel nu nog steeds en ook toen ze vanmorgen de echo deden.. een bolletje boven in.. net als de weken hiervoor..dus kennelijk voelt dat hier hetzelfde..

@Mamasu.. hier lag de kleine met de 20 wk echo wel goed.. en met 32 wk ook.. wk 33 lag ze ineens in stuit..misschien draaide ze constant rond hoor en was het een toeval dat we haar in goede positie hebben gezien, maar na wk 33 lag ze steeds in stuit.. De andere kiddies lagen allemaal goed en zijn "normaal" geboren..Dit is toch echt de laatste en ik wil zoo graag thuis bevallen.. natuurlijk niet tenkoste van alles, maar ik zal wel alle mogelijkheden aangrijpen als het veilig is om thuis te kunnen bevallen...

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik hoop echt met je mee dat dat kan Ichtus!
    Ik vind het wel spannend, na jouw verhaal heb ik toch weer een beetje hoop, misschien is kindje toch gedraaid bij mij? Dat ik ook het verschil niet kan voelen met het bolletje?
    Maar even afwachten, morgen om 10 uur gesprek met de gyn, dan maakt ze ook altijd even een echo, dus dan zal ik het wel zien.
    Hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht!

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik voel een heel grappig soort getrappel helemaal onderaan in het midden, soms rechts. Vandaar dat ik al een stuitligging vermoedde en vandaag dus niet heel verbaasd was toen de echoscopiste het vertelde. En verder voel ik ook beweging aan de rechterkant iets meer bovenaan, dat is dan blijkbaar het hoofdje. Links heb ik nog helemaal niets gevoeld geloof ik!

@ Troeltje: Ik ben trouwens 27 februari uitgerekend. Tijd genoeg dus nog in principe om te draaien, maar ik heb zo'n gevoel dat dit mannetje heerlijk ligt zoals hij nu ligt... Maar we zullen zien!

@ Lynn 77: dat gevoel van 'iets missen' na een ks, dat herken ik wel een klein beetje. Het is toch ook eigenlijk gek: ik heb 2 kinderen maar geen idee hoe het is om zelf een kind te baren! Dat lijkt me toch wel heel bijzonder. Plus het voordeel dat je (over het algemeen) na een natuurlijke bevalling toch iets sneller weer op de been bent, lijkt me ook wel fijn als je al 2 kindjes rond hebt rennen in huis!
    Maar we wachten gewoon rustig af, ik zie wel hoe het verder loopt...!

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ichtus: super dat je meissie nog zelf is gedraaid
    hopelijk blijft ze zo liggen ;)

ik heb zelf het idee dat meneer nog steeds in een stuit ligt..
    dinsdag weer op controle ben benieuwd
    maar ach we hebben nog een paar weken de tijd he ;)

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Lynn, dat gevoel van iets missen herken ik ook. Heb nu 2 keizersnedes gehad, eerste dus gepland en de 2e spoed (heb wel weeën gehad en mijn water was gebroken) nu weet ik wel wat weeën zijn, en hoe het voelt als je water breekt maar ik heb geen idee hoe het is om te bevallen. Om persdrang te hebben.
    Vaak hoor (en zie ik op tv) dat vrouwen een soort van kick door zich krijgen als het kindje net geboren is, ik ken dit gevoel niet. En ik weet ook niet hoe het is om je kindje warm vanuit je buik direct op de borst te hebben.
    Ik kan hier soms wel eens wat verdrietig om worden omdat ik weet dat ik nooit zal weten hoe dit voelt. Nooit aan mijn dochter of schoondochter (als zij kindjes willen) kunnen vertellen hoe het voelt, of ze geruststellen als ze dat nodig hebben.

Ook heb ik verschil van binding gevoeld bij beide. Bij mijn zoontje had ik wel weeën en na de geboorte voelde de binding dus wel anders dan bij mijn dochter. Dat is nu natuurlijk rechtgetrokken, maar het stak me wel.

Ach misschien moet ik er niet teveel stil bij staan. En blij zijn met wat ik heb (en dat ben ik ook echt wel) maar zo nu en dan denk ik er wel aan...

@ Ichtus, hoe voelt je buik vandaag?

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dus jullie hebben dat gevel toch ook wel...ik heb het idee dat ik daar dan weer heel nuchter in ben (in tegenstelling tot allemaal andere zaken waarin ik absoluut nooit nuchter reageer) maar misschien dat dat nu vooraf zo is, en achteraf alsnog ook dat gevoel zal missen bij een ks...

Nou ik ben bij gyn geweest, volgende week vrijdag staat een echo gepland om de groei en vruchtwater te bekijken, en aansluitend een versiepoging, alleen weet ik nog niet of ik dat wel wil....ik zie het tegen die tijd wel. Gyn kon nu verder geen advies geven, eerst de echo afwachten hoe kindje erbij ligt en of het mogelijk is om een stuitbevalling te doen.

Heb wel geinformeerd dat de procedure bij dit z'huis is dat je de 4de dag naar huis mag na een ks, dus dat is al iets positiever, want ik was bang dat ik 7 dagen moest blijven, 4 dagen kan ik wat beter overzien...
    En ze doen dus altijd ruggeprik, heb mijn angst ook uitgesproken, maar ze nam mijn onzekerheid daarover wel weg...

Nou ja nu weet ik dus in feite nog niks, behalve dat baby nog steeds lekker in stuit ligt.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    lynn: dat word volgende week spannend dan
    en idd denk er maar over na of je een versiepoging wil of niet
    en je kunt na de echo nog beslissen of je het doet of niet.
    wel fijn dat je na 4 dagen al naar huis mag als je een ks gaat krijgen
    hier in het zh doen ze 6 dagen.
    en dan krijg je nog een paar dagen thuis kraamzorg.

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat is zeker fijn Caruli, want het is ook wel lekker om nog een paar dagen kraamzorg thuis te hebben, om ook thuis even te wennen met kleintje en hulp daarbij te hebben, het is onze eerste en alles is natuurlijk nieuw!

Ja ik laat het gewoon maar even op me inwerken, en dan zie ik volgende week wel wat ik doe, en wat we daarna besluiten...

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hallo Meiden,

Hier ook een eigenwijsje!
    Ik ben nu 31.2 weken zwanger en onze spruit ligt in stuit.
    Afgelopen woensdag was ik bij de VK en toen lag beeb lekker in de lengte zei de VK.
    Ze benoemde dat beeb nog 5 weken heeft om zelf te draaien..
    Ach ja we zien t wel he wat het doet..

Ik zal zo eens lezen wat hier allemaal al geschreven is!

Oja, het is mijn 2e kindje. Eerste kindje is geboren na inleiding ivm pre-eclampsie. Uiteindelijk met knip,vaccuum (3e keer gelukt) en duwen op de buik...

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oke meiden, nieuw lijstje :D

Troeltje: ks gehad na stuitligging 15 feb uitgerekent van de 3de
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)
    Ichtus: 4 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid

Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)
    Mamasu: 27 feb uitgerekent
    Miekje1982: 9 dec uitgerekent (stuit)

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hoe is het met ANAKIN gegaan gister???

TROELTJE..Hier heb ik het idee dat ze nog steeds goed ligt, maar ja ik weet t echt niet zker hoor.. ik voel 2 bolletjes..een grote iets rechts van t midden boven in.. en links iets kleiner.. dat voelde ik in het zh ook.. links lagen toen de voetjes.. het kontje is idd spitser dan het hoofdje.. daar probeer ik dus steeds naar te voelen..maar ik durf niets met zekerheid te zeggen...hihihihi..

@Lynn

Ik heb deze gelezen toen de versie hier ter sprake kwam.. ik vond het een fijn intervieuw en gaf me een rustig gevoel...misschien heb je er wat aan..
    http://www.stuitlig.nl/robbert.php
    vooral gewoon je hart volgen...

Deel Deze Pagina