Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @ichtus: interessant stuk!
    Wel fijn om dat even wat duidelijker te lezen zeg!
    Nou ik heb nog een week om rustig na te denken, of nou ja eigenlijk wil ik liever niet nadenken, ik hoop dat mijn gevoel me straks zegt wat ik moet doen. Hmmmm lastig dilemma.

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Lynn, kan me voorstellen dat het een lastige beslissing is als je uitgerekende datum in zicht komt. Ik heb zelf nu natuurlijk toch in mijn achterhoofd: tijd genoeg! Maar als ons kindje tegen die tijd nog steeds in stuit ligt weet ik ook niet wat mijn beslissing zal zijn hoor. Vooral vanwege de 2 eerdere KS die ik al gehad heb. Lijkt me toch dat het voor dat litteken ook niet helemaal lekker is als er zo aan je wordt gesjord.
    Succes met beslissen!

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Mamasu.. volgens mij is een eerdere ks en dus litteken ook wel een reden voor een gyn om een versie niet te doen.. tenminste zo heb ik gelezen..

4. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    He dames,
    Hier ook nog een stuitligger!
    Ben eind november uitgerekend, ben momenteel 33 weken. En afgelopen week kwam de vk erachter dat onze kleine meid in een stuit ligt!
    Ons eerste kindje is op de normale manier geboren.
    Nu ben ik al helemaal aan het nadenken. Ik vond het namelijk ook best een moeilijk herstel na de "gewone" bevalling.
    Heb nog maanden daarna gehad dat ik niet lang kon staan. Had ook een dikkertje die er doorheen moest van 9 pond.. hihi
    Maar had het gevoel dat alles er van onderen uitzakte en had ontzettend last van de knip.

Als ik naar mijn vriendin keek. Had een keizersnede. En zij had de eerste nachten geen gebroken nachten haha, daar werd de kleine lekker naar de babyzaal gebracht en dan kon zij slapen!
    Wij hadden al een nacht doorgehaald met de bevalling en dan heb je een knip, bent bevallen en je wordt naar huis gestuurd. Geen kraamzorg, een uurtje ja, en succes vannacht! Dat viel me toch wel zwaar hoor!

En nu is er nog een kleine bij, dat is ook een handenbinder hahaha!

Wat mij opvalt steeds is dat bij mij (als ze de hik heeft) het onderin zo hikt, dus ja, daar zitten de beentjes denk ik dan zo..
    Maar ja, ze ligt echt in een stuit..

5. TJB

TJB Niet meer actief

Hey dames,
    HIer een tot nu toe waarschijnlijk een stuit (bij eerdere controles wel, nu durven ze niet meer te zeggen wat nou onder of boven zit). Maandag echo om het zeker te weten dus even afwachten

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Pina en TJB,
    Pina: ik voel de hik ook altijd onderin mijn buik!
    Ik begrijp dat je er nu al over nadenkt! Moeilijke beslissing he?
    Maar als jou kindje net zo zwaar is als je vorige, dan denk ik niet dat ze jou een stuitbevalling zullen aanraden hoor!

Meiden, mag ik jullie uitgerekende datum, dan kan ik jullie bij het lijstje voegen!

7. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Dus de hik onderin is normaal bij een stuitligging?

Mijn VK zei dat ze in het ene ziekenhuis met mijn achtergrond meteen een kzs aanraden en bij het andere proberen ze het toch op de gewone manier. Ongeacht het gewicht van de kleine..

Maar wij gaan eerst beginnen met moxatherapie. www.stuitlig.nl
    Heeft bij onze eerste (die lag er ook niet goed voor en was niet ingedaald) ook gedaan. Beviel ons prima. En ik ben er op tijd bij, dat moet je tussen de 33 en 36 week toepassen. Dus ik ben benieuwd of het ook gaat draaien!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde geen moxa therapie, maar ik wil uberhaupt geen 'gedoe' aan mijn lijf of aan mijn kindje...ik zie het allemaal wel, ik denk er wel veel over na, maare weet het gewoon nog niet.

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @lyn76, weet ik niets van hoor! Ik ben ingeknipt en moest hard mee persen. Hij kwam er helemaal opgevouwen uit, en het ging echt gemakkelijk! Zijn beentjes flapte nog wel een dag of 2 steeds naar boven. En na 3 maanden maken ze standaard een echo van de heupjes.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie! Nou ik ga vrijdag al mijn vragen maar even op de arts afvuren!

11. TJB

TJB Niet meer actief

Hey!
    Ook ik voel de hik steeds onderin maar ik dacht dat daar dan het hoofdje misschien toch lag. Ik had nog goede hoop dat hij uit zichzelf was gedraaid. Ach, we zien maandag wel.
    Mijn uitgerekende datum is trouwens 14 november (ben nu 35+1)

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hik maakt niets uit hoor onder of boven.. heb er nog speciaal voor gegoogled.. toen kwam ik van zwp een topic tegen.. de meeste dames voelde de hik onderin.. ook bij hoofdligging.. ik wilde dat ook graag weten zodat ik misschien daaraan kon voelen hoe of wat..ik heb nu ook geen idee hoor hoe ze ligt.. ze is zoooooo beweeglijk.. kan alle kanten op hier.. t blijft spannend..

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oke meiden, nieuw lijstje :D

Troeltje: ks gehad na stuitligging 15 feb uitgerekent van de 3de
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)
    Ichtus: 4 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid

Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    TJB: 14 nov uitgerekent (waarschijnlijk stuit)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Miekje1982: 9 dec uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)
    Mamasu: 27 feb uitgerekent

14. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Ik ben uitgerekend op 27 november!!

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Anakin: 5 nov uitgerekent (dwarsligger)

Pina123: 27 november uitgerekent (stuit)

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Sorry voor mijn afwezigheid de laatste dagen, maar hier dan toch nog het verslag van het draaien van mijn baby:

Bij aankomst in het ziekenhuis eerst een liggingsecho en jawel, beebje ligt nog steeds lekker dwars...
    Daarna kreeg ik uitleg over de versie en werden onze vragen beantwoord.
    Vervolgens moest ik naar de verlosafdeling en werd ik aan de ctg gelegd, een half uur ongeveer.
    De gyn. (ook al een hele leuke vent, net als bij Ichtus :p) kwam binnen en voelde nog wat aan mijn buik.
    Daarna smeerde hij heel veel gel op mijn buik en begon met zijn vingertoppen aan een soort stevige, linksdraaiende buikmassage en na een halve minuut dacht hij dat de baby goed lag.
    Hij controleerde met het echoapparaat en toen bleek dat het handje van de baby nog onder het hoofdje lag, dus toen heeft hij nog 20 seconden zitten rommelen aan mijn buik en toen lag de baby helemaal goed.
    Vervolgens weer een half uur aan de ctg en toen mocht ik lekker naar huis.

Kortom: GELUKT!:):):)
    En dat zonder een centje pijn en binnen no-time!
    Ik ben zo blij dat ik dit geprobeerd heb, stel je voor dat ik direct voor de keizersnede was gegaan, al die ellende terwijl het helemaal niet nodig was geweest!

De volgende dag was mijn buik een klein beetje gevoelig, maar verder nergens last van.
    Morgenmiddag moet ik nog even terugkomen, dan doen ze weer een liggingsecho om te kijken of de baby niet is teruggedraaid.
    Mocht dit wel het geval zijn dan doen ze meteen weer een draaipoging.

Zo, dit was mijn versie van de versie :D, hopelijk geeft het jullie een beeld van wat het inhoudt.

@ Ichtus:
    Geweldig dat het bij jou ook helemaal goed gekomen is!
    @Lynn:
    Ik kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt.... lastig he, het is zo onnatuurlijk, zo'n draaipoging..

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Anakin, super dat het gelukt is!
    Maar misschien dat het ook beter lukt als je kindje dwars ligt, omdat het dan nog niet in het bekken kan zijn ingedaald? Ik heb regelmatig onderin gevoelige buik, dus heb ergens ook gevoel dat kindje met bips al in mijn bekken hangt.
    Nou ja ik heb toch ook eerst een uitgebreide echo vrijdag, dat eerst maar eens afwachten,wat daaruit komt.
    Jij hebt dus geen weeënremmers gehad?

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Hier ook een stuitligger! Bij elke echo en controle dus ik verwacht eigenlijk dat het niet meer vanzelf zal draaien. Ook zal ik geen draaipoging/versie laten doen ivm mogelijke risico's. We hebben er al zoveel voor over moeten hebben om zwanger te worden dus veiligheid gaat wat ons betreft boven alles! Kleine voel ik nu wel meer bewegen maar dacht voor de vorige controle ook dat ik het kontje bovenaan voelde, toen was het alleen het hoofdje. Nu hetzelfde gevoel dus verwacht eigenlijk dat ik donderdag hetzelfde te horen krijg: nog steeds stuitligging. Sowieso staat de 21e een liggingsecho gepland bij de vk en als het dan nog steeds een stuitligging is, word ik doorgestuurd naar het zkh, naar de gyn. Die zal dan vast nog bespreken over draaipogingen etc maar daar hebben wij hier dus al over nagedacht. Ben trouwens wel benieuwd wanneer zo'n ks inplannen? Week 38 of 39 ofzo?

Lynn, mocht je mij in het lijstje willen zetten, ik ben uitgerekend op 24 nov. Ik ben erg benieuwd naar het verloop van iedereen!

Iemand trouwens een idee hoe het zou moeten voelen als het vanzelf nog draait? Merk je dat echt altijd bijvoorbeeld??

Gr Suus

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Suzan
    Ik heb begrepen da het kindje van Ichtus net voor de versiepoging, uit zichzelf is gedraaid, en dat Ichtus dat zelf niet gevoeld heeft, maar heb ook wel wat verhalen gelezen dat mensen het wel voelen, dus het is allebei mogelijk denk ik.
    Hier ligt kindje net als de jouwe al maanden in deze voorkeurshouding. Kan jouw instelling heel goed begrijpen, bij ons ook lange weg gegaan voordat we deze goede zw.schap mochten meemaken, bij mij staat de veiligheid van het kindje ook voorop.

Oke nieuw lijstje:

Anakin: 5 nov uitgerekent gedraaid d.m.v.versiepoging
    Suzan79: 24 nov uitgerekent (stuit)
    Pina123: 27 november uitgerekent (stuit)

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja ben erg benieuwd naar a.s. donderdag bij de vk... Heb wel net gebeld met haar aangezien ik al de hele avond een enorm harde buik heb, niet pijnlijk maar wel zeer ongemakkelijk! Dat in combi met krampen die ik van de week had, wilde ik toch even bellen om te overleggen hoe en wat. Heb dus net onder de warme douche gestaan en nu net warme melk gedronken (ben geen theeliefhebber nl) dus nu op naar bed met een warme kruik bij mn buik. Moest bellen rond 1-en als het erger was of als ik me zorgen maak; dan komt ze even langs om te kijken/voelen. Miss draait de kleine wel nu...???? We wachten af, nu eerst maar even naar bed en kijken of ik gewoon kan slapen. Lukt dat, dan zal het allemaal wel meevallen lijkt me :)

Lynn, neem aan dat jij ook wel erg benieuwd bent vrijdag?? Naar welk zkh ga jij eigenlijk?

Deel Deze Pagina