Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Poohbear: stuitbevalling gehad (positieve ervaring)
    Ichtus: 3 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid en al ingedaald
    Lilage: 5 nov uitgerekent gedraaid d.m.v. versiepoging
    Anakin: 5 nov uitgerekent gedraaid d.m.v.versiepoging
    Lynn77: 8 nov uitgerekent (stuit)
    TJB: 14 nov uitgerekent kindje is zelf gedraaid
    Krumeltje: 18 nov uitgerekent (stuit)(draaipoging)
    Amore1: 23 nov uitgerekent (stuit)
    Suzan79: 24 nov uitgerekent (stuit)
    Pina123: 27 november uitgerekent (stuit)
    Miekje1982: 9 dec uitgerekent (stuit)
    Caruli: 17 dec uitgerekent (stuit)
    Troeltje: ks gehad na stuitligging 15 feb uitgerekent van de 3de
    Mamasu: 27 feb uitgerekent

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Lilage, fijn dat de versie is meegevallen! En goed om te horen dat het allemaal zo goed in de gaten werd gehouden en er niets werd gedaan wat jij niet wilde. Want dat is denk ik waar de meesten (ik ook) bang voor zijn. Dat ze er een complete marteling van maken. Maar dat viel dus gelukkig mee! Nu hopen dat jouw kleine lekker goed blijft liggen!

Hier nog altijd het gevoel dat kleintje onveranderd in stuit ligt. Maar goed, tijd genoeg nog om te draaien, al heb ik het gevoel dat dit gewoon zijn favo houding is...

Donderdag deel 2 van de 20 wekenecho! Vorige week lag hij behalve in stuit ook nog eens in een onmogelijke hoek voor de echoscopiste dus kon ze lang niet alles goed zien. Nu mag ik dus overmorgen in de herkansing! Kijken of hij nu iets meer van zichzelf wil laten zien...

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    @ Mamasu:
    Als het goed is wordt een draaipoging nooit een marteling... dat zou toch te gek voor woorden zijn!
    De gyneacoloog die bij mij de versie heeft gedaan, heeft mij er van te voren van overtuigd dat het geen pijn mocht doen en dat ik dat direct moest aangeven. Ook vond ik het een geruststelling dat op het moment dat ik het niet meer zag zitten er dan ook gestopt zou worden.
    Dit alles zorgde er voor dat ik me goed kon ontspannen tijdens de versie.

Ik las een paar berichten terug iets over weeën die op gang zouden komen tijdens de versie, maar dit is echt heel zeldzaam hoor.
    Sommige ziekenhuizen geven een weeënremmer voorafgaand aan de versie, maar dat is niet om weeën tegen te houden maar om de baarmoeder te ontspannen.
    Ik heb trouwens geen weeënremmer gehad, omdat het middel ook een aantal nare bijwerkingen heeft (hartkloppingen, onrustig/opgejaagd gevoel), ik heb mijn yoga-ademhalingsoefeningen gebruikt tijdens de versie om te ontspannen en dat werkte gelukkig goed.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @anakin, bij ons zkh geven ze dus wel weeënremmers.
    Mijn arts in Hoofddorp zei dat een versiepoging in principe geen risico's met zich mee brengt, maar dat toch 1 op 500 van de kinderen er 'last' van heeft, en dat ze het kindje dan alsnog halen diezelfde dag. Dat is dus wel een klein risico, maar ik wil toch de poging wel wagen, want als ik de poging niet doe, dan wordt het alsnog een week later ongeveer een ks...

@Lilage: hebben ze jou wel of geen weeën remmers gegeven?

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Weet iemand het verschil tussen een kontje en een hoofdje? Hoe dat verschil uitwendig aanvoelt met je handen zeg maar?
    Ik begin nu echt te twijfelen hoe de kleine ligt nl...

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik voel altijd alleen het hoofdje, heb nooit het kontje bovenin gevoeld, dus ik weet niet hoe een kontje aan voelt, ik had gelezen dat het iets spitser aan moet voelen en een hoofdje iets ronder en harder

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja ik dacht vorige keer dat het een kontje was maar toen was het dus het hoofdje. Weet dus ook niet hoe een kontje aanvoelt........maar dit voelt iig hard en rond dus dat zou dan het hoofdje moeten zijn. Morgen weer naar de vk, dan weet ik meer.......... Hmmm lastig dit hoor want ik wil eigenlijk geen ks dus dan moet de kleine uit zichzelf draaien en dat zie ik niet zo snel gebeuren :(

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @susan: als vk constateerd dat kindje in stuit ligt, zal ze je doorverwijzen voor een echo in zkh en dan kun je ook een versiepoging overwegen?

Ik moet zeggen, ik wilde ook echt geen ks, maar gaandeweg de weken, ben ik aan het idee gewend geraakt, ik zie er nu minder tegenop dan bijv. het eerste moment dat het ter spraken kwam...

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja we hebben sowieso al een afspraak gepland voor een liggingsecho bij de vk zelf (volg wk woensdag) en aan de hand daarvan zal ik worden doorverwezen naar het zkh waar ze me verder onder controle zullen houden denk ik? Op zich ga ik er ook al vanuit dat het een ks wordt; dan kan het alleen maar meevallen!!

Voor jou is vrijdag al de grote dag! Spannend hoor...

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Precies zo denk ik er ook over, door uit te gaan van de ks, kan het misschien straks allemaal wel meevallen, oke ben er wel wat gestressed van geweest, maar heb er nu wel redelijk vrede mee. Heb aan het idee kunnen wennen. Ja vrijdag spannende dag.
    baby is best lekker aan het bewegen, heb nog steeds wel hoop dat ze misschien zelf gaat draaien ofzo....net als bij Ichtus!

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hey ladies hoe ist hier....

Verschil tussen kontje of hoofdje.. tsja..het grootste verschil dat ik nu merk is dat ik nu boven in 2 bolletjes voel.. rechts van het midden (kontje) en links.. links zijn de voetjes die af en toe een trap verkopen.. die voelde ik ineens heel duielijk.. toen ik dus ging twijfelen voelde ik of ik nog steeds op twee plekken iets voelde.. ook is het kontje iets kleiner dan het hoofdje en wat spitser idd.. het hoofdje is echt mooi rond.. maar goed.. ik heb nu makkelijk kletsen.. vorige week was ik ook nergens zeker van hoor als ik zelf aan het voelen was..t blijft lastig..

WEEENREMMERS.. ik kreeg na de CTG een infuus in mijn arm.. nog geen medicatie maar mocht het nodig zijn..(weeenremmers om de bm te kunnen ontspannen) dan zouden ze het zo kunnen toedienen.. maar goed t was dus niet nodig..

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ichtus, ik voel ook vaak twee bolletjes, eentje rechts van het midden en eentje links, maar hier is dat dus hoofdje en ruggetje (volgens de echo)
    Nou wie weet gaat ons beebje ook nog draaien voordat het vrijdag is!! Zou wel tof zijn!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Lynn heel veel succes vandaag! Hoop dat de baby goed ligt en anders dat ze een geslaagde draai mogen doen!

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dankje Troeltje! Heb om 13.00 de echo, dus zal vanavond even laten weten hoe het is gegaan!

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Oke ben benieuwd!

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Zo, weer terug na een weekje op vakantie geweest te zijn..

@ Lynn: ben benieuwd hoe t vanmiddag is gegaan!!

@ ligging van Miekjebeeb: ehmmm geen idee, het draait/doet/springt etc.. Gisteren lag t ineens overdwars.. (wat een rotgevoel was dat trouwens).
    Van de week was ik er zeker van dat het ineens goed lag, maar nog geen 2 dagen erna voelde ik weer de bekende 'trappen in mijn blaas'.. Dus ja, ik voel van alles maar hoe het nu ligt.. geen idee.
    Woensdag weer naar de VK toe..

Ben trouwens benieuwd of de moeizame bevalling van mijn eerste (pre-eclampsie plus inleiding, 3 keer vacuum etc) mee telt voor een evt stuitbevalling..
    Niet dat ik voor een stuitbevalling zou willen gaan, maar vraag me wel af of bovenstaande dus een negatief advies zou opleveren.
    Daarnaast is t nog steeds afwachten of mijn bloeddruk nu laag blijft of wederom gaat stijgen. Hij is nu sinds een week of 6 'normaal', maar daarvoor was ie voor mijn doen en pre-eclampsie verleden hoog.. Dus we hopen nu elke controle dat ie laag/ normaal is.. Scheelt weer..

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Zo tijdje niet geweest op dit topic. Hier geen nieuws, denk dat ze nog steeds hetzelfde ligt. Dinsdag weten we het.

Ben benieuwd naar Lynn!!

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hier ook iemand die benieuwd is naar Lynn!!

Ik had gisteren de controle bij de vk maar door mn sterke/harde buikwand kon ze niet voelen hoe de kleine er voor lag. Ze dacht nog steeds in stuit maar kon het niet met zekerheid zeggen. Op dus naar a.s. woensdag naar de liggingsecho; dan weten we het ECHT zeker!

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden
    Nou tis niet gelukt, baby liet zich echt niet draaien en het deed mij ook pijn, en daardoor kon ik niet ontspannen, dus heb de versiepoging laten stoppen. De gyn had zelf ook zoiets van: het gaat niet lukken, de baby ligt muurvast.
    Een stuitbevalling durf ik niet aan, ik ben te bang en te onzeker daarvoor. Dus hebben we een ks besloten.
    Overigens moeten anderen nu niet afschrikken, ik ben wel extreem gevoelig op mijn buik hoor, als de vk altijd al een beetje 'drukt' dan vind ik dat al vervelend aanvoelen. En als ik me niet kan ontspannen dan wordt mijn buik ook gelijk hard/stop ik met ademen, dus daarin werkte het ook niet zo.

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey Lynn,
    Meis, als het niet gaat, gaat t niet toch?
    Petje af dat je uberhaupt een versie hebt laten uitvoeren! (mocht ik voor die keuze komen te staan, ik echt nog niet weet of ik dat wel laat doen)
    En je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als dat een KS is, dan is dat toch zo!

Deel Deze Pagina