Stuitligging-zwanger op het eind

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lynn77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Daar sluit ik me bij aan!
    Beeb ligt niet voor niks zo en nu moet je ff omschakelen, verder niks aan te doen!
    Weet je al met hoeveel weken ze de KS willen gaan doen?

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jammer Lynn dat het niet is gelukt, maar nu weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Je was je er stiekem ook al een beetje op aan het voorbereiden, maar nu weet je het zeker! Nu kan je je focussen op de KS en je zal zien dat je je wat ontspannender voelt!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lynn, jammer dat het niet is gelukt maar je hebt het iig geprobeerd! Ik zie dat de ks staat gepland voor 3 november? Meteen dus al een datum geprikt... Probeer nu rustig aan naar die dag toe te leven, ok?

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tnx meiden! Jullie zijn lief!
    Ik had me eigenlijk de laatste week al voorbereid op een ks, ik had zoiets van: ik bereid me voor op het ergste, dan kan het altijd meevallen. Dus ik heb er wel vrede mee nu dat het een ks wordt. Zitten ook wel weer voordelen aan ( weet welke datum, geen aambeien of ingescheurde doos)
    Tuurlijk kan het altijd nog eerder komen, hoop het niet, want kan niet zo goed tegen onverwachte dingen, maar ja dat heb je niet in de hand he?
    Ik had gehoopt op eind oktober, maar de gyn kon pas op 3 november. Dan ben ik al bijna 40 weken. Dat vind ik dus een beetje eng. Ze vroeg of ik het ermee eens was, en toen had ik gezegd: ehmm eigenlijk niet, zou het niet eerder kunnen?
    De gyn ging toen overleggen met een collega, of die wel eerder zou kunnen, mijn vriend en ik bleven even alleen achter, toen had hij gezegd dat hij het erg onbeleefd van mij vond dat ik dat had gevraagd...Nou voel ik me dus zwaar klote, want ik had het helemaal niet onbeleefd ofzo bedoeld....
    Baal echt als een stekker, ik voelde me best oke vandaag, zelfs nadat de poging mislukt was voelde ik me niet naar of verdrietig, maar door zijn opmerking ben ik echt helemaal van slag. Heb wel later tegen de gyn gezegd dat het me speet dat ik zo onbeleefd was. Maar ik voel me nu nog steeds heel rot hierover...ben bang dat de gyn me nu een vervelend mens vind...

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lynn, ik snap wel dat je de ks eerder wilde hoor. Wat nu als er voor 3 nov weeen komen?! Dan moeten ze een spoed-ks doen en dan hebben ze geen keuze toch, of heb ik dat nou fout? Ik vind het iig helemaal niet onbeleefd maar begrijp het volkomen. Probeer je niet schuldig te voelen over je opmerking, ok?

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Meid, de gyn vind jou echt geen vervelend mens hoor! Ik durf te wedden dat wel wat onbeschoftere mensen de revue passeren dus maak je daar niet druk om.
    En om heel eerlijk te zijn vond ik het helemaal geen onbeleefde opmerkingen en kan ik helemaal begrijpen dat je graag eerder geholpen wil worden! Ik zou het zelf ook vragen denk ik...!

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tnx meiden, voor de opbeurende woorden...
    ik weet wel dat er onbeschoftere mensen op de wereld zijn, maar zij doet juist zo haar best voor me, en ik wil helemaal niet onbeschoft tegen haar doen...dat was ook echt niet mijn intentie...

Susan, het is idd zo dat als ik alsnog vroeger weeën krijg ik een spoed ks moet, door een andere gyn wordt die dan uitgevoerd. Dus ik hoop niet dat dat gebeurd, want dat vind ik dus wel erg eng!

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lynn, denk niet dat je echt bang hoeft te zijn als een andere gyn een evt spoed-ks moet doen. Ik geloof echt dat ze hun uiterste doen om jou en je man een gezonde beeb willen geven!
    Begrijp uiteraard wel dat je er niet op zit te wachten hoor!!! Niet al te druk over maken, gewoon aftellen naar 3 nov... :)

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hoi meiden

wil ook een positief draai stuit gevalletje vertellen
    onze eerste lag al vanaf de eerste echo in een stuit, elke echo weer! toen ik 36 weken was lag hij nog steeds zo, dus werd er een week later een afspraak gemaakt bij de gyn. uiteindelijk is die draak met 37 weken zelf gedraaid en in dezelfde week ingedaald.

meiden kop op en succes met de laatste loodjes!

10. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik lees graag mee, onze baby ligt namelijk ook in een stuit! :(
    Volgende week maandag afspraak in het ziekenhuis, om te kijken hoe en wat, en hoe verder ..
    Ik heb een afspraak met een gynocoloog, die eventueel ook een draaipoging kan uitvoeren, waar ik onzettend tegen op zie!
    Ook me gevoel geeft elke keer een NEE gevoel aan! ;)
    Ik wacht het gesprek dus maar even af!

@Lynn;
    Nou meid! Ik vind het eerlijk gezegt helemaal niet on-beleefd hoor!
    Ik zou het ook hebben gevraagd!
    Ik had het als ik jouw was ook eerder gewild, en vragen mag toch altijd?
    Ik zou me hier echt niet druk om maken hoor! Je hebt alleen jezelf ermee! Kom op, niet doen hoor!
    Ook in het ziekenhuis vinden ze zeker te weten geen zeur of associaal iemand, dat weet ik zeker!!

@Susan;
    Gossie, spannend! Een liggings-echo!
    Laat je het eventjes weten?
    Succes! :)

Groetjes,
    Manon

11. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    Lynn: hartstikke goed van je hoor! Niet schuldig voelen!!

Ik heb morgen een poging tot draaien, dus zal jullie op de hoogte houden... spannend!

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Krumeltje, hoop dat het bij jou wel gaat lukken!
    Probeer te ontspannen, mij lukte het niet, mede daarom had de draaipoging waarschijnlijk ook geen nut...zodra er iemand aan mijn buik komt dan verkramp ik al...

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @manonn: leuk dat je hier mee komt kletsen!
    Mag ik je uitgerekende datum, dan kan je bij het lijstje!

Ik heb na een lang gesprek met mijn mama, gelukkig wel wat rust gevonden, en voel me nu niet meer schuldig...dus ik heb het wel naast me neer gelegd..
    Ik ben nu gewoon naar 3 nov aan het toeleven, en verder probeer ik nog een beetje te genieten van 'mijn bolletje'
    met kindje is alles goed, want die gedraagt zich nog als voorheen, die heeft er weinig last van gehad geloof ik!

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lynn, fijn dat je wat rust hebt gevonden. Heb je nl wel nodig voor de bevalling/ks eenmaal daar is...

Krumeltje, voor jou wordt het spannend morgen!!

Manonn, ik ken je natuurlijk van de late nov mama's, ook al klets ik eigenlijk niet tot nauwelijks mee. Weet dus dat jou kleine lekker gespreid ligt met de beentjes....... Wat een houding he, als je erover nadenkt. Ben benieuwd wat de gyn zegt volg wk maandag.

Ik ben gisteravond nog naar het zkh geweest omdat ik minder leven voelde. Toen lag de kleine nog in stuit met de voetjes tegen het voorhoofd aan. Arts en wij denken dat dat zo zal blijven... Woensdag toch nog de liggingsecho bij de vk en dan zal ik wel def worden doorverwezen naar het zkh. Ik ga iig zeker geen draaipoging ondernemen (ja manonn, ook hier een keihard inwendig 'nee'-gevoel) dus dan zal er wellicht al een planning gemaakt worden voor een ks. Dat doen ze in mijn zkh bij 39 wkn zwangerschap dus dat zal in mijn geval rond 17 nov zijn... Spannend allemaal hoor...

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ook voor jou spannend dus Susan!
    Voel je je kindje nu wel weer goed bewegen?

Ik merk aan mij vriend dat ie het nu wel spannend vind, hij heeft het er elke dag wel over, hihi....

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lynn, ja zeker spannend! Enne, vandaag is de kleine echt enorm beweeglijk!!! Niet eerder zo meegemaakt maar ja, heb niet het gevoel dat ze draait hoor.........

Tuurlijk vindt manlief het spannend, nog 2 weekjes en dan is jullie kleine er!!! Probeer nog wel even te rusten en te genieten he, de komende 2 wkn! Je hoort van iedereen dat ze die dikke buik missen in het begin nl...

17. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Haaai meiden!

Lynn fijn dat je wat rustiger bent nu!

Manonn welkom!

Susan, ik had ook zo'n inwendig 'NEE' gevoel, gek he?!

Hier gisteren naar de verlos geweest en beebje lag nog in stuit en ook nog eens op precies dezelfde plaats waar het met de 20 weken echo ook lag! Ik voel haar ook alleen aan die kant moet ik zeggen, dus ik denk eigenlijk wel dat ze een dikke voorkeur heeft! Hier maakt het overigens niet zoveel uit welke houding ze heeft want ik krijg hoe dan ook een keizersnede, maar vind het wel apart: mijn dochter lag in stuit en is in februari geboren, en deze dochter ligt vooralsnog in stuit en word ook in februari geboren!

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey dames,

Hier even een egobericht. Kom net terug van de VK en onze meid ligt nog steeds in stuit. Morgen om 15u moeten we naar de gyn voor meer info. Op dit moment wil ik geen draaipoging, maar hubbie twijfelt (heeft er ook nog niks over gelezen). Misschien kan de gyn me overtuigen..
    Heb net ff een tijdje flink zitten janken. Het is dan gewoon ineens allemaal zo anders dan je gedacht had van tevoren..

19. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Amore, die jankbuien heb ik ook aan een stuk door gehad bij mijn dochter! Ik voelde me zo moedeloos, ik wist totaal niet wat me overkwam en nu ineens moest ik dingen gaan beslissen terwijl ik niet wist wát nou de beste keuze was.
    Niemand in mijn omgeving kon mij zeggen wat het beste was, want niemand had nog kinderen of hetzelfde meegemaakt.
    Mijn gevoel zei heel hard NEE, maar zag ook wel weer op tegen de keizersnede. Ik ben blij dat de gyn uiteindelijk zei dat het draaien niet kon, zodat ik zelf niet de beslissing hoefde te maken. Maar als ik het over zou doen zou ik nu zeker niet voor de draaipoging kiezen.
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, en een beslissing kan maken!

20. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje Troeltje. Klinkt allemaal erg herkenbaar. Ook hier de 1e en geen mensen met ervaring in de omgeving..
    Pfff ik weet het ook echt niet. Komt bij dat ik BI heb en worst case scenario is stuitbevalling die uitmondt in een KS. Dat moet ik dus niet hebben.

Deel Deze Pagina