stuitligging

Discussie in 'De bevalling' gestart door gea, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hallo
    onze zoon ligt al vanaf week 20 in stuit
    we zijn nu 34 weken
    hoeveel kans is er nog dat hij draait
    zo niet niet
    wat zouden jullie doen laten draaien, gewone bevalling, of keizersnee
    gea

2. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    mijn baby'tje is met 36.5 weken plots in een stuit gedraaid, ik heb toen een draaipoging laten doen, deze is helaas mislukt en nu hebben we gekozen voor een keizersnede.
    dit hebben we gedaan vanwege de complicaties voor de baby bij een stuitbevalling.
    bij een keizersnede heeft het alleen nadelen voor jezelf. en bovendien eindigt 50% van de stuitbevallingen in een (spoed) keizersnede.

ik zou als ik jou was een draaipoging laten doen (als het mogelijk is). het doet wel even pijn maar ik heb er totaal geen spijt van.
    nu het niet is gelukt baal ik natuurlijk wel een beetje maar ik zit nu tenminste niet met de vraag wat als ...... ik heb het tenminste geprobeerd en sta nu ook beter achter mijn keuze van een keizersnede.

veel succes ermee!

3. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Onze baby ligt ook in een stuit, weet niet vanaf wanneer. Omdat ik weinig vruchtwater heb en het kindje ook al aardig is ingedaald hebben ze een draaipoging bij mij niet geprobeerd omdat de kans dat het zou gaan draaien erg klein was. Dus wilde het wel proberen, maar gyn raadde het af. Wij willen nu gaan voor een stuitbevalling. Omdat het kindje tot nu toe nog 2500 gram weegt en goed is ingedaald met de billen ligt het volgens de gyn gunstig voor een stuitbevalling. Dus ik wil het wel proberen. Als het niet lukt wordt het alsnog een ks.

Maar wie weet draait jou kleintje nog wel hoor! Of misschien dat een draaipoging inderdaad lukt! Zou het gewoon proberen. Maar je moet je er wel goed bij voelen, bij de beslissing.
    Ik heb namelijk zelf gemerkt dat als je aangeeft dat je kind in een stuit ligt de meeste mensen zeggen: doe toch een keizersnede, dat is het veiligst voor de baby en hoef je er geen moeite voor te doen!
    Maar die keuze voelde bij mij gewoon niet goed. Ik wil toch een stuitbevalling proberen. Dat voelt naar mijn idee gewoon natuurlijker!

Heel veel succes ermee!

Liefs Farfan

4. honey711

honey711 Actief lid

16 feb 2007
    413
    0
    0
    hoi meiden mijn kleine meisje licht ook in een stuit, en loop ook tegen het einde aan.
    ik vind het aleen heel moerlijk wat ik het beste kan doen stuitbevaling of een keizersnee.
    en bij mij zit ook wat matig vw en de moederkoek is ook aan het verkalken.
    en ze hebben bij mij ook geprobeert te draaien naar dat vond ik heel pijn doen en het was ook niet gelukt achteraf maar heb er geen spijt van, maar ze was ook al wat ingedaalt.

ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis en dan gaan we kijken wat we kunnen doen.

groetjes honey

Deel Deze Pagina