stuitligging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marina, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marina

Marina Lid

Jun 7, 2006
    16
    0
    0
    Hallo.

Ik kom net terug van de VK en zij vertelde mij dat de baby nu met zijn billetjes naar beneden zit. Bij de vorige controle 3 weken geleden zat de baby met zijn hoofdje in mijn bekken (dus de goede houding) Ik ben nu 33 weken en 3 dagen . Tot hoeveel weken kan de baby nog makkelijk zelf draaien? Alvast bedankt.
    Marina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marina,

tot 35 weken kan de baby nog draaien. Waarschijnlijk heb je over twee weken weer een controle afspraak. Als de baby dan nog in stuit ligt, krijg je een afspraak voor een echo, dan weten we het zeker. Blijkt ie dan echt in stuit te liggen dan krijg je een consult bij de gynaecoloog. Wat er dan meestal gedaan wordt is proberen het kindje te draaien.

Mirjam

3. Marina

Marina Lid

Jun 7, 2006
    16
    0
    0
    hai Mirjam ,

bedankt voor je (zeer) snelle antwoord. Ik heb inderdaad over 2 weken weer een afspraak. Ik las ergens dat als je op knieen en handen zit (hondjes houding) de baby meer kans heeft om te draaien. Of is dit een fabeltje?

Groetjes
    marina

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Marina,

Je geeft middels die houding de baby iets meer ruimte om te draaien. Je kunt het allicht proberen.

Lonneke

Share This Page