Zwanger of toch HCG door eventuele miskraam vorige maand?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Minimuisje, 13 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hallo,

Vorige maand was ik 12 dagen overtijd. 3 testen uitgevoerd in die 12 dagen, alle 3 negatief. Na 12 dagen ongesteld geworden (tenminste dat denk ik, had geen overdreven krampen of zoiets dergelijks). Nadat ik van de ongesteldheid af was (na 4 dagen) nog een test uitgevoerd in de hoop dat het misschien een innesteling was. Deze test was ook negatief.

Nu een maand later had ik bij 2 dagen overtijd een positieve zwangerschapstest. Meteen naar de ha gegaan en de ha gaf me gelijk een verwijzing voor een echo. Afgelopen dinsdag een echo gehad, echter er was helemaal niks te zien.

Nu moet ik afwachten tot ik eventueel een bloeding krijg of over 2 weken nog eens testen volgens de ha, als de test dan nog positief is (wat overigens vanochtend ook nog positief was) dan pas kon ik er 100% zeker van zijn dat ik zwanger was.

Hoelang zou eventueel het HCG nog in mijn urine zitten, stel ik had een miskraam gehad vorige maand. En kan het wel zo zijn dat ongeveer 2 weken na de miskraam pas het HCG omhoog is gegaan ipv direct na de innesteling, dus voordat ik misschien een miskraam zou kunnen hebben gehad?

Ik ben ontzettend onzeker en hoop toch een antwoord te kunnen krijgen of het toch mogelijk is dat ik vorige maand een miskraam heb gehad of dat deze zwangerschap zo pril is dat er niks te zien was...

(Hoor ook wel eens dat een echo verkeerd is uitgevoerd, maar ja dat zijn weer van die valse hopen wat je daarvan krijgt :()

Gr. Miranda

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Miranda,

Hoe lang de HCG nog aantoonbaar is in de urine, verschilt van persoon tot persoon. Het is ook afhankelijk van hoeveel HCG hormoon je in je lichaam had, dus hoe lang je zwanger was, toen je de miskraam kreeg. het kan enkele weken duren voordat het HCG niet meer aantoonbaar is.
    In jouw geval kan het dus of het één of het ander zijn... Het lijkt me echter wat waarschijnlijker dat het nu om een prille zwangerschap gaat, want wanneer je vorige maand een miskraam hebt gehad, was je nog niet zo heel lang zwanger. Het is niet vreemd dat op de echo nog niets te zien was, daar is de zwangerschap dan nog net te pril voor...

Lonneke

Deel Deze Pagina