Willen jullie even mee rekenen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ccwomen, Nov 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hallo allemaal!Had ff een vraagje!
    Ik heb zelf berekend dat ik nu 5 weken en 3 dagen zwanger zou moeten zijn en mn verloskundige zij dat ook toen ik haar aan de telefoon had en zei wanneer mn 1e dag van laatste menstruatie was,maar mijn idee zegt soms dat ik langer ben.......waaarom... geen idee?! :(: hihi
    16 oktober was de 1e dag van mn laatste menstruatie, 4 en 5 novemer had ik een positieve ovulatietest en 16 november teste ik met zwangerschapstesten positief, dit was 3 of 4 dagen voor mn nod.
    Op welke datum uitgerekend komen jullie als jullie het na rekenen?
    Was niet echt geregeld ongesteld...*40*39*43*37 zoiets was mn cyclus en teste op dag 31 of 32 positief!
    Ben erg benieuwd...
    Alvast bedankt voor de moeite damens! :D

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
  3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Is er niemand die het even voor me wil na rekenen?
    Ben erg benieuwd of ik goed gerekend heb......

4. miesje24

miesje24 Bekend lid

Aug 5, 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    he meid,

op deze site heb je calculator waar je precies kan zien wanneer je bent uitgrekend.
    en alsnog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. geniet er lekker van.
    liefs miesje

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je moet terugrekenen naar je eisprong en er dan twee weken bij optellen, dat is de meest nauwkeurige methode om op je zwangerschapsduur uit te komen. Omdat de meeste mensen niet weten wanneer hun eisprong was, houden ze de eerste dag van de laatste menstruatie aan. Maar als je een langere of kortere cyclus hebt, dan klopt die methode al niet meer.

Ik zou als datum van je eisprong 5 november aanhouden op grond van je positieve testen. Dan kom ik op 4w4d uit. Dat zou ook wel kunnen kloppen, omdat je eisprong niet precies op dag 14 viel maar ietsjes later. Dus dan kom je op een iets kortere zwangerschapsduur uit dan 5w3d. Uiteindelijk kunnen ze het bij je eerste echo wel vrij nauwkeurig opmeten.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als je een onregelmatige cyclus hebt is het inderdaad lastiger. Een echo gaat bij jou uitstluitsel geven. Ik had ook een langere cyclus en als ik het uitrekende vanaf de eerst dag van de laatste menstruatie wass ik 5 dagen langer zwanger, dan de echo zei dat ik was. De echo is uiteindelijk ook de datum die ze gaan aanhouden.

Share This Page